لبران جیمز و لیورپول به هم نزدیک‌تر شدند/همکاری پادشاه بسکتبال با سرخ‌ها



سایت بدون – لیورپول این هفته رسماً قراردادش با نایکی بر سر تولید لباس ورزشی را اعلام کرد. لبران جیمز هم به میلیون‌ها فالوئرش نشان داد که رابطه‌اش با لیورپول تقویت شده است که به دلیل قرارداد لیورپول با نایکی است.
ستاره لس‌آنجلس لیکرز سهام اندکی در باشگاه لیورپول دارد. در سال ۲۰۱۱ بود که قراردادی بین گروه ورزشی فن‌وی، مالک فعلی لیورپول و LRMR، شرکت بازاریابی جیمز و شریکش، ماوریک کارتر امضا شد. جیمز به این ترتیب یکی از مالکان باشگاه لیورپول به شمار می‌آید.
جیمز پس از قرارداد لیورپول با نایکی، تصویر خبر آن را در اینستاگرام منتشر کرده است و کارتر هم زیر آن کامنت گذاشته: «همکاری پادشاه و سرخ‌ها در راه است». کامنت کارتر نشان می‌دهد که شرکت Uninterrupted، که پلتفرم رسانه دیجیتال این دو نفر است، با لیورپول همکاری نزدیکی خواهد داشت و برای آنها محتوای دیجیتال تولید خواهد کرد.
بیلی هوگان، مدیر تجاری لیورپول در تابستان گفته بود که همکاری آنها با جیمز بیشتر خواهد شد: «ماوریک کارتر همکاری جدی‌ای با ما دارد و مرتباً با ما در تماس است. ما البته در عمل با شرکت او، Uninterrupted، در مذاکره هستیم و داریم بحث می‌کنیم که از نظر محتوا چطور می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم. رسانه‌ها دوران جذابی را دارند سپری می‌کنند و رفتار مصرف‌کنندگان تغییر کرده است. دیگر نمی‌توان گفت که ما شبکه تلویزیونی داریم و فقط با همین ابزار به همه مخاطبان دسترسی داریم. ما مرتباً در این باره با هم بحث می‌کنیم.»
قرارداد با نایکی می‌تواند این همکاری را تسریع کند اما یورگن کلوپ، مربی لیورپول حاضر نیست کارگردانان با دوربین‌هایشان به رختکن تیمش بیایند و مستند بسازند. در بازی لیورپول با سالزبورگ بود که دوربین‌ها فیلم صحبت‌های پرشور جسی مارش، مربی سالزبورگ را بین دو نیمه در رختکن ضبط کردند. هنگامی که از کلوپ در این باره سؤال شد، او گفت: «اگر لیورپول من را در چنین وضعیتی قرار دهد و از من فیلم بگیرد، من باشگاه را ترک خواهم کرد. شک نکنید.»
اما لیورپول و Uninterrupted می‌توانند همکاری‌های دیگری با هم داشته باشند و در هر حال بعید بود مقامات لیورپول قصد ساخت مستند از رختکنشان را داشته باشند، چرا که آنها پیش‌تر در سال ۲۰۱۲ و زمانی که کلوپ هنوز نیامده بود، مستند «لیورپول بودن» را تولید کرده بودند.
شهرت جهانی و تأثیرگذاری جیمز بر مخاطبان تأثیر زیادی در همکاری لیورپول با نایکی داشته است. آنها به این ترتیب با نیو بالانس، شرکت قبلی تولیدکننده لباس‌هایشان قطع همکاری کردند.
همکاری با نیو بالانس از سال ۲۰۱۲ آغاز شده بود و در قرارداد آنها با لیورپول ‌بندی وجود داشت که طبق آن، اگر شرکت‌های رقیب پیشنهادی به لیورپول می‌دادند و نیو بالانس هم همین پیشنهاد را ارائه می‌کرد، لیورپول باید پیشنهاد نیو بالانس را می‌پذیرفت اما این اتفاق نیفتاد و نیو بالانس پرونده را به دادگاه برد.
پیشنهاد نیو بالانس شباهت بسیاری با پیشنهاد نایکی داشت اما آنها از یک جهت نتوانستند با نایکی برابری کنند؛ اینکه نایکی با ستارگانی جهانی مانند جیمز و سرنا ویلیامز قرارداد دارد و از این جهت مخاطبان گسترده‌تری در دنیا دارد.
قاضی پرونده، جاستس نیگل تیر، به این دلیل رأی را به سود لیورپول داد. او گفت: «بیلی هوگان به من گفت که لبران جیمز مشهورترین بازیکن بسکتبال دنیا است و اینکه سرنا ویلیامز که ۲۰ سال است در تنیس زنان حرف اول را می‌زند، یکی از معروف‌ترین ورزشکاران دنیا است. دریک، دیگر فردی که با آنها همکاری می‌کند هم پرفروش‌ترین خواننده سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ بوده است. من به این نتیجه رسیدم که پیشنهاد نیو بالانس برای لیورپول جذابیت کمتری نسبت به پیشنهاد نایکی داشت، چون لیورپول نمی‌تواند نیو بالانس را وادار سازد که از قدرت فوق‌ستارگانی در حد و اندازه‌های لبران جیمز، سرنا ویلیامز و دریک استفاده کند. به این ترتیب لیورپول مجبور نیست که با نیو بالانس قرارداد امضا کند.»
این باعث شد که باشگاه بتواند با نایکی قرارداد امضا کند و آن را به صورت رسمی اعلام کند. هوگان گفت: «پیراهن خاطره‌انگیز ما بخشی از تاریخ و هویت ما است. ما از نایکی در خانواده لیورپول به عنوان تولیدکننده جدید لباس‌هایمان استقبال می‌کنیم و به آنها خوشامد می‌گوییم و انتظار داریم که شریکی فوق‌العاده برای باشگاه، چه در خانه و چه در دنیا باشند تا بتوانیم پایگاه هوادارانمان را گسترش دهیم.»
لیورپول سالانه ۵/۳۹ میلیون دلار از نایکی دریافت خواهد کرد و از فروش لباس‌ها و دیگر لوازم باشگاه هم ۲۰ درصد به آنها می‌رسد.
انتظار می‌رود که جیمز و دیگر فوق‌ستارگان تحت قرارداد با نایکی هم بیش از پیش به لیورپول بپردازند.
منبع: فوربز

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *