لیورپول چرا خاکپو، مهاجم هلندی را خریده است؟/ یک ستاره همه کاره

سایت بدون – فعالیت لیورپول در فصل نقل و انتقالات ژانویه به نظر می‌رسد که مسیر درستی را طی می‌کند. قرمزها کریسمس را با پیروزی ۳ بر یک مقابل استون ویلا جشن گرفتند و خبر خوب دیگر برای هواداران این است که با پی‌اس‌وی آیندهوون برای خریدن مهاجم تیم ملی هلند، کودی خاکپو به توافق رسیده‌اند. اقدامات نهایی باید صورت بگیرد اما او در مسیر مرسی ساید برای انجام تست‌های پزشکی قرار دارد و انتظار می‌رود با شروع پنجره زمستانی نقل و انتقالات از اول ژانویه، او به طور رسمی به لیورپول ملحق شود. گفته می‌شود مبلغ اولیه این انتقال ۳۷ میلیون پوند است که با افزونه‌ها به ۴۴ میلیون پوند می‌رسد.
این خبر بدی برای منچستریونایتد است که در رقابت برای جذب بازیکن ۲۳ ساله قرار داشت اما تیم یورگن کلوپ که به‌دلیل مصدومیت لوییس دیاس و دیوگو ژوتا با کمبود در خط حمله مواجه شده بود، تقویت می‌شود. خاکپو قرار بود در تابستان هدف تیم‌های علاقه‌مند قرار بگیرد اما لیورپول پیشدستی کرد و به محض آگاهی از میل پی‌اس‌وی برای فروش در ژانویه او را جذب کرد. حالا او چطور می‌تواند در آنفیلد جا بیفتد؟
 کمی عقب‌تر نزدیک خط میانی
نقاط قوت خاکپو روشن است، او گل می‌زند و گل می‌سازد، برای همین گزینه آشکاری برای بازی در سانتر فوروارد است. آمار او در این فصل برای پی‌اس‌وی فوق‌العاده است، در ۱۹ بازی لیگ هلند و لیگ اروپا ۱۲ گل زده و ۱۴ پاس گل داده. فرم خوب او در جام جهانی ادامه پیدا کرد و با سه گل به هلند کمک کرد تا یک‌چهارم‌نهایی پیش برود. او به هیچ وجه شماره ۹ کلاسیک نیست اما می‌تواند به کار لیورپول بیاید که به بازی با روبرتو فیرمینو در نقش ۹ کاذب عادت کرده است. خاکپو فیرمینو نیست اما می‌تواند به عقب برگردد و حمله را طراحی کند چیزی که به نفع امثال محمد صلاح و داروین نونیس است، بازیکنانی که در کناره‌ها شروع می‌کنند اما می‌توانند خودشان را به مرکز خط حمله و موقعیت‌های گلزنی برسانند.
 
متمایل به بال چپ
بیشتر دوران خاکپو در پی‌اس‌وی به‌عنوان بازیکن کناری سپری شد و به راحتی می‌شود تصور کرد او در سمت چپ چه کارهایی برای لیورپول می‌کند به خصوص در کوتاه مدت که دیاس از مصدومیت زانو رها می‌شود. او خیلی سریع نیست اما کند هم نیست و تمایلش برای بازی به سمت راست برای اندی رابرتسون خیلی خوب است که عشق حمله از دفاع چپ را دارد.
بازی منطقه‌ای خاکپو در ۱۲ ماه اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته. او با یک مربی تاکتیکی شخصی، لوران فریلینک کار کرده تا آگاهی و مهارتش در حرکات بدون توپ را بالا ببرد ضمن اینکه قدرت بدنی بالای او به معنی آن است که می‌تواند با سختی‌های لیگ برتر و همچنین بازی مبتنی بر پرسینگ لیورپول کنار بیاید. او در خط حمله بسیار خطرناک است و همین باعث می‌شود گزینه محتمل‌تری برای بازی نسبت به فابیو کاروالیو، الکس آکسلیدچمبرلین یا کورتیس جونز باشد.
 
در پست شماره ۱۰
تغییر سیستم؟ شاید. لیورپول در این فصل همیشه ۳-۳-۴ بازی نکرده و چینش‌های ۲-۴-۴ و ۱-۳-۲-۴ را نیز امتحان کرده است و با توجه به اینکه خط میانی تیم استحکام و ساختار فوق‌العاده‌ای ندارد، جای تعجب نیست با حضور خاکپو دوباره چنین تغییری صورت بگیرد. او به خوبی در پست شماره ۱۰ در جام جهانی برای هلند بازی کرد بخصوص وقتی ممفیس دپای کنارش بود. توانایی او در تصمیم‌گیری برای زدن ضربه آخر که پاس بدهد یا شوت بزند، به تیم کلوپ بعد تازه‌ای می‌بخشد اگر بخواهد با سیستم چهار مهاجمی بازی کند. قابل تصور است که خاکپو پشت سر نونیس یا صلاح یا حتی فیرمینو بازی کند البته در دیدارهایی که روی کاغذ برای لیورپول آسان است.
 
برنامه بلندمدت
اما اگر کمی دورتر را نگاه کنیم، باید دید کلوپ چطور از غنای هجومی خود استفاده می‌کند. خرید خاکپو قطعاً روی آینده فیرمینو تأثیر می‌گذارد. این برزیلی تا پایان فصل با لیورپول قرارداد دارد و اگرچه تمدید آن محتمل است اما بعید به نظر می‌رسد لیورپول شش مهاجم را در ترکیب خود حفظ کند. به همین دلیل، احتمالاً به آکسلیدچمبرلین اجازه داده می‌شود در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد از تیم جدا شود. کلوپ امیدوار است همه ویژگی‌های تیمش را حفظ کند، درخشش بی‌پایان و ثبات صلاح، انرژی و بازی مستقیم دیاس، پرسینگ و قدرت محوطه جریمه ژوتا، تلاش و غیرقابل پیش‌بینی بودن نونیس و حالا گلزنی و خلاقیت خاکپور. علاوه بر اینها پتانسیل فابیو کاروالیو که ۲۰ سال دارد و همچنین بازیکنان جوان تیم، کایده گوردون و بن دوک بسیار زیاد است. به نظر می‌رسد دوران هیجان‌انگیزی برای لیورپول در راه است، حالا باید فکری برای خط میانی کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *