لیونل مسی با درآمدش از بارسلونا چه چیزهایی می‌تواند بخرد؟/از گران‌ترین خانه جهان تا یک ناوگان بوگاتی


سایت بدون – قرارداد کامل لیونل مسی با بارسلونا فاش شده است. زمانی که قرارداد این بازیکن در پایان فصل جاری منقضی شود، او از سال ۲۰۱۷ تا آن موقع ۵۵۵/۲۴ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. این یعنی هر دقیقه، ۲۶۴ یورو اما با این پول چه چیزهایی می‌شود خرید؟

گران‌ترین خانه جهان
اگر مسی بخواهد فوتبال را کنار بگذارد و به لس‌آنجلس برود، می‌تواند گران‌ترین خانه دنیا را خریداری کند. این خانه در محله بل ایر واقع شده که دسترسی به آن برای عموم آزاد نیست و ارزش آن ۴۳۰ میلیون یورو برآورد شده است. مساحت این خانه ۹۲۵۰ متر مربع است، ۲۰ اتاق دارد، بیش از ۲۰ سرویس بهداشتی دارد، یک سینما در آن واقع است و از باشگاه بدنسازی و استخر شنا هم بهره می‌برد.

کشتی عزام
کشتی عزام گران‌ترین و لوکس‌ترین کشتی دنیا به شمار می‌رود.
خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات این کشتی را با قیمت ۵۱۰ میلیون یورو خریداری کرده، و فقط پارک کردن آن روزی ۱۲۰۰ یورو خرج دارد.

گران‌ترین جزیره دنیا – دو بار!
جزیره سن‌خوزه که در ۸۰ کیلومتری ساحل پاناما واقع شده است، دومین جزیره بزرگ در مجمع‌الجزایر لاس پرلاس به شمار می‌رود.
در این جزیره، تنها موجودات زنده عبارت‌اند از: توکان‌ها، ایگواناها، گوزن‌ها، و گرازها. اگر بخواهید آن را بخرید، قیمتش ۲۰۰ تا ۲۶۰ میلیون یورو است.

گران‌ترین هواپیمای دنیا
او ظاهراً رابطه خوبی با خانواده سلطنتی قطر دارد، و می‌تواند هواپیمای B747-8 را خریداری کند که گران‌ترین و لوکس‌ترین هواپیمای دنیا است. این هواپیما سه طبقه دارد، یک اتاق برای پذیرایی از ۱۴ میهمان دارد و ارزش آن ۳۷۰ میلیون یورو است، هر چند که خرید آن با تمام هزینه‌های دیگر ممکن است تا ۵۰۰ میلیون یورو خرج داشته باشد.

بخشی از گران‌ترین هواپیمای نظامی
اگر مسی بخواهد هزینه خرید ۲-B Spirit را بپردازد، باید قرارداد جدیدی با بارسلونا امضا کند، چرا که قیمت این هواپیما در حال حاضر ۱/۴ میلیارد یورو است.

گران‌ترین الماس دنیا – ۹ بار!
پینک رز ۵۹ قیراطی گران‌ترین الماس دنیا به شمار می‌رود. این الماس در سال ۱۹۹۹ در آفریقای جنوبی پیدا شد و ارزش آن ۶۱/۵ میلیون یورو است.

نیمی از گرینلند
دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش در آمریکا به خرید گرینلند علاقه نشان داد و دانمارک مجبور شد اعلام کند که این جزیره‌اش را نمی‌فروشد. در هر حال، طبق محاسبات، اگر قرار باشد این جزیره فروخته شود، ارزشش یک میلیارد یورو است.

یک ناوگان بوگاتی
گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروی دنیا بوگاتی لا وویچر نوار است که ۱۵/۷۷ میلیون یورو قیمت دارد. مسی می‌تواند ۳۵ عدد از این خودرو را خریداری کند.

نقاشی سالوادور موندی
لئوناردو داوینچی در قرن پانزدهم تابلویی از حضرت عیسی (ع) رسم کرد که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون یورو فروخته شد. این گران‌ترین نقاشی تاریخ است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *