لیونل مسی در فرانسه عصبانی است

سایت بدون – بر اساس گزارش‌های منتشر شده در فرانسه، لیونل مسی ستاره پاری سن ژرمن بشدت از انتقادهایی که در اولین فصل حضورش در پاری سن ژرمن دریافت کرده، خشمگین شده است. فوق ستاره آرژانتینی در تابستان بارسلونا را ترک کرد چون این باشگاه توانایی حفظ او را نداشت و پس از به ثمر رساندن ۶۷۲ گل در ۷۷۸ بازی برای غول کاتالان مجبور شد از این تیم جدا شود. اما اولین فصل او در پارک دو پرنس هنوز با درخشش مسی همراه نبوده، دست کم در زمینه گلزنی. او فقط دو گل در ۱۶ بازی برای پی.اس.جی در لیگ یک فرانسه در این فصل زده است.
بعد از بازی پاری سن ژرمن مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا که با برد ۱-۰ تیم پاریسی همراه بود روزنامه سرشناس فرانسوی اکیپ نمره ۳ از ۱۰ را به مسی داد و عملکرد او را ضعیف و نگران کننده خواند. مسی در آن بازی یک پنالتی را از دست داد.
این باعث انتقاد بیشتر از او در مطبوعات فرانسوی شد، از جمله منتقدان او ژروم روتن، بازیکن سابق فرانسه بود که مدعی شد مسی «هیچ چیزی ارائه نمی‌کند.»
حالا روزنامه Le Parisien در این مورد نوشته، برنده هفت بار توپ طلا به هم‌تیمی‌های خود در رختکن پی. اس. جی که با آنها صمیمی است مثل نیمار و دی ماریا و پاردس گفته که انتقادهای اخیر مطبوعات فرانسوی درباره خودش را ناعادلانه می‌‌داند.
مسی زمان شروع کار در پاری سن ژرمن در اردوی آمادگی پیش فصل همراه این تیم نبود و از زمان ورود به فرانسه نیز از مصدومیت و کووید ۱۹ رنج می‌‌برد. با وجود این او در ۲۳ بازی در تمامی رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱، هفت گل زده و ۱۱ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرده و فقط آمار گلزنی او در لیگ ضعیف بوده است.
اما رسانه‌های فرانسوی و بویژه روزنامه اکیپ (L’Equipe) در قبال او کوتاه نیامد و حتی در ادامه انتقادهای خود از مسی نوشت از زمان انتقال لئو از بارسلونا به پاریس در تابستان گذشته، او ناراحت است و در تیم پاریسی احساس خوبی ندارد. این روزنامه نوشت: «دیدن او در این وضعیت، برای هر بیننده‌ای ناراحت کننده است. در نیمه اول بازی با رئال مادرید به عنوان ‌هافبک بجز یک پاس عملکرد خوبی نداشت. در نبردهای فیزیکی هم کاملاً ضعیف عمل می‌‌کرد. در نیمه دوم بهتر شد و چند کار مثبت انجام داد اما با از دست دادن پنالتی سنگینی نمرات منفی در عملکرد او بیشتر شد.»
در همین حال، روتن، وینگر سابق پاری سن ژرمن به طور کلی ضربه پنالتی و همچنین ضربات ایستگاهی مسی را بشدت مورد انتقاد قرار داد. او معتقد است مسی به دلیل شهرت جهانی و محبوبیتی که دارد به اندازه دیگر بازیکنان (مثل دی‌ماریا) مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد: «لیونل مسی در پاری سن ژرمن تا رسیدن به موفقیت فاصله زیادی دارد. این یک ایده خوب اما خطرناک است که او بهترین بازیکنی است که شاید همه نسل‌های فوتبال به خود دیده‌اند. با وجود این، از شنیدن اینکه مردم می‌‌گویند ما نمی توانیم از مسی انتقاد کنیم، خسته شده‌ام. اگر در مسابقه پیروز نشوید، به دلیل اینکه مسی پنالتی را از دست می‌‌دهد، قطعاً ناراحت خواهید شد. برای بازیکنی مثل مسی با موقعیتی که دارد، از دست دادن پنالتی غم انگیز است و برای تیم هم همین طور. البته که این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ دهد. اما مسی در مقایسه با آنچه که در این ۷ ماه به پاری سن ژرمن آورده است، حق ندارد پنالتی هم از دست بدهد. برای او چنین چیزی خجالت آور است و ما اینجا هستیم تا انتقاد کنیم!»
اما مسی از سوی هم‌تیمی‌های سابق خود در بارسلونا، سسک فابرگاس و ژاوی، حمایت شده است. فابرگاس اخیراً به موندو دپورتیوو گفته: «من چیزهایی در مورد افرادی خوانده‌ام که انگار بازی او را مقابل رئال مادرید ندیده‌اند. او ستاره نبود اما بازی خوبی انجام داد. یک پنالتی را از دست داد اما قضاوت او به این دلیل به نظرم مسخره می‌‌آید.»

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *