مارسلو بیلسا روزگارش در لیدزیونایتد چگونه خواهد بود؟

سایت بدون – اگر اهل وتربی در یورکشایر غربی باشید، شاید مارسلو بیلسا را در حال انجام کارهای روزمره دیده باشید.
این مربی آرژانتینی که لیدز یونایتد را به لیگ برتر برگردانده، تبدیل به قهرمان طرفداران شده و با این حال زندگی فروتنانه‌ای در این شهر دارد.
ببیلسا ۶۴ ساله سالانه ۶ میلیون پوند دستمزد می‌گیرد و با این حال یک خانه یک‌خوابه مخصوص دو نفر اجاره کرده تا بتواند در نزدیکی زمین تمرین لیدز باشد.
او اغلب پیاده و در حالی که یادداشت‌هایش را در کوله‌پشتی‌اش گذاشته، به سمت باشگاه می‌رود. بیلسا در هنگام کار بر روی تاکتیک‌ها، کادر فنی را به یک کافی‌شاپ محلی می‌برد تا ایده‌هایش درباره هلدر کاستا و دیگر بازیکنان لیدز را روی کاغذ آ۴ به آنها منتقل کند. «ال‌لوکو» (به معنای دیوانه) زندگی خاکی‌ای دارد.
بیلسا فردی بسیار وسواسی است. او به لیدز آمد تا یک و نیم دهه غیبت در لیگ برتر را به پایان برساند. گفته می‌شود او در ابتدا از شرایط قرارداد پیشنهادی راضی نبود. بیلسا سپس در جلسه‌ای در بوئنوس آیرس گفت که چه تغییراتی در زمین تمرین باید داده شود. او می‌خواست برای بازیکنان تخت گذاشته شود تا آنها بین جلسات تمرینی استراحت کنند. او همچنین درخواست کرد که میز بیلیارد و پلی‌استیشن بگذارند تا بازیکنان بتوانند ذهن خود را از استرس مسابقات چمپیونشیپ خالی کنند. همچنین استخر باشگاه باید بازسازی می‌شد.
پس از آنکه با خواسته‌های بیلسا موافقت شد، آندره‌آ رادریتزانی، مالک لیدز یونایتد او را جذب کرد و برایش یک سوییت در هتل رادینگ پارک گرفت. او البته برخلاف ژوزه مورینیو، از زندگی در هتل خسته شد.
بیلسا یک آپارتمان یک‌خوابه، در طبقه بالای یک مغازه اجاره کرد و حتی بر سر قیمت آن هم چانه زد چون نمی‌خواست پولی بیش از حد پرداخت کند. صاحبخانه پس از هفته‌ها مذاکره، سرانجام درخواست تخفیف بیلسا را پذیرفت. در بهار بود که تصاویر بیلسا در حالی منتشر شد که به یک فروشگاه فولکس‌واگن رفته است اما گفته می‌شود او می‌خواسته برای یکی از دوستانش ماشین بخرد. خود بیلسا ترجیح می‌دهد پیاده‌روی کند تا اینکه سوار خودرو شود. او که از تاکتیسین‌های بزرگ دنیا است، هر روز ۴۵ دقیقه تا محل کارش پیاده‌ می‌رود. یکی از طرفداران لیدز هر روز مسیر او را دنبال می‌کند و در توییتر گزارش می‌دهد. گاهی هم خبرنگاران بیلسا را می‌بینند و به او پیشنهاد می‌دهند سوار خودروشان شود اما او عذرخواهی می‌کند و می‌گوید دوست دارد پیاده راه برود. در فوریه ۲۰۱۹ بود که یک خبرنگار آلمانی در یک نشست خبری گفت: «بیلسا به هر کجا که رفته، موفق بوده است» اما این مربی آرژانتینی سر تکان داد و گفت: «اول از همه، من نمی‌توانم بگویم که مربی موفقی هستم. من ترجیح می‌دهم برعکسش را بگویم. یکی از چیزهایی که مردم زیاد درباره‌اش حرف می‌زنند این است که من جام‌های زیادی کسب نکرده‌ام. خودتان می‌توانید این را ببینید.»
بیلسا به این ترتیب نشان داد که چه فرد متواضعی است. او در مغازه‌های وتربی خرید می‌کند، از یک نانوایی محلی نان می‌خرد، یک کیف سینزبری به همراه دارد و در سنت‌آنجلو شام می‌خورد. سنت‌آنجلو رستورانی است که در آن، خوانندگان محلی آهنگ‌های معروف را بازخوانی می‌کنند و بیلسا مدام به آنجا می‌رود. کاترین اسپنس، مدیر این رستوران می‌گوید: «مارسلو بیلسا را در اغلب شب‌ها می‌توانید در سنت‌آنجلو ببینید. مشتریان و کارکنان از او استقبال می‌کنند و او با خوشحالی حاضر است دیگران با او عکس بگیرند. او اخیراً یک توپ فوتبال امضاشده را به یک پسر کوچک به نام جک رز داد و او را خوشحال کرد.» او در دفترش در تورپ آرچ، یک تخت، یک آشپزخانه و یک اتاق پذیرایی دارد. اگر او در دفترش نباشد، می‌توان او را در کافی‌شاپ کاستاکافی پیدا کرد. گفته می‌شود او یک حساب ویژه دارد و هر ماه مبلغ آن را پرداخت می‌کند. او و کادر فنی‌اش ساعت‌ها را به صرف اسپرسو، صحبت بر سر برنامه تمرینی و کار روی تاکتیک‌های بازی‌های پیش رو می‌گذرانند.
درباره غذاهای انگلیسی هم، او هر چند به ماهی علاقه دارد اما گوشت قرمز را ترجیح می‌دهد. هنگامی که از بیلسا سؤال شد که زندگی در یورکشایر چطور است، او گفت: «بیشتر این منطقه روستایی است و من هم آدمی ذاتاً روستایی هستم. و بله، من ماهی و چیپس را دوست دارم اما استیک‌های آرژانتین را بیشتر می‌پسندم.»
منبع: سان

مطلب پیشنهادی

معرفی کتاب/ جنایات و مکافات؛ مصائب راسکولنیکوف

سایت بدون – «جنایت و مکافات» (Crime and Punishment) یکی از آثار برجسته و معروف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *