ماموریت ویژه در تیم استقلال / شیخ دیاباته را به وزن ایده آل برسان


سایت بدون – بازگشت شیخ دیاباته به تمرین‌های استقلال گرچه فرهاد مجیدی را عمیقاً به آینده تیمش در لیگ و جام حذفی امیدوار ساخته است تا مثلث هجومی دلخواه را شکل دهد اما وضعیت بدنی این بازیکن مبهم است و حتی احتمال دارد به بازی با فولاد خوزستان نیز نرسد. در عین حال برخی پا را فراتر هم گذاشته‌اند و با گمانه زنی‌های احساسی اعلام کرده‌اند که احتمالاً شیخ تعداد قابل توجهی از بازی‌های باقی مانده را از دست بدهد اما وضعیت مهاجم استقلال هنوز برای مربیان هم مسجل نشده و روشن نیست که برخی جریان‌های خبری چطور با قطعیت از غیبت‌های دیاباته در هفته‌های پیش رو خبر داده‌اند.
 البته شیخ با کیلوهای اضافه پایش را به تمرین استقلال گذاشته و نمی‌توان این خبر را کتمان کرد. رفتار این بازیکن در حین تمرینات نیز پرده از همین مشکل بزرگ برمی‌دارد چرا که مهاجم دو متری غالباً با پوشیدن بادگیر در تمرینات تیمش حاضر می‌شود و به جای حضور در فعالیت‌های گروهی به تمرینات اختصاصی و دویدن دور زمین می‌پردازد تا شاید به سرعت بتواند چربی‌های اضافه را در گرمای ۳۵ درجه این روزهای تهران بسوزاند و آماده بازی در ترکیب استقلال شود.
 با توجه به سوابقی که دیاباته دارد هیچ بعید نیست که او حتی در بازی با فولاد خوزستان دقایقی فرصت بازی بیابد. دیاباته بازیکنی است که سیر بازگشت سریعی دارد و پیش‌تر در مواجهه با مصدومیت‌های خود نیز همین رفتار را داشت و در حالی که بسیاری خبر از غیبت‌های مکرر او می‌دادند اما با تمرینات مخفیانه خودش را آماده بازی کرد. در این ماجرا هم هیچ بعید نیست که بازیکن مالیایی- فرانسوی استقلال سرعت بازگشت سریع‌تری را طی کند و حتی برای بازی نخست تیمش مقابل فولاد نیز به آمادگی نسبی برسد.
هرچند که باید به فرهاد مجیدی حق داد که در بازی با فولاد از زوج ارسلان مطهری و مهدی قائدی استفاده کند و این دو بازیکن را که تمرینات بیشتری داشته‌اند و از زمان شروع دوباره خود را به کادر فنی معرفی کرده‌اند در اولویت قرار دهد. مطهری و قائدی به لحاظ بدنی شرایط بسیاری ایده‌آلی دارند. هم ارسلان در روزهای اخیر شرایط مطلوبی داشته و حتی در بازی درون تیمی برای تیمش گل زده و هم قائدی با آمادگی خود خیال مجیدی را برای روزهای باقی مانده لیگ برتر آسوده کرده است.
تردیدی نیست پیوند شیخ دیاباته به این دو بر قدرت هجومی استقلال خواهد افزود اما تا آن روز باید صبر کرد و انتظار کشید که این بازیکن از پس چربی‌های اضافه‌ای که خود ساخته، برآید و دوباره با بدنی تراشیده و آماده در خط آتش استقلال قرار بگیرد. گرچه نباید این موضوع مهم را فراموش کرد که اصولاً دیاباته به لحاظ بدنی شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و یکی از دلایلی که باعث مصدومیت‌هایش می‌شود هم همین وزن بالا است و نباید توقع داشت که او با هیکلی لاغر در خط آتش استقلال ایفای نقش کند. دیاباته از دسته بازیکنانی است که شرایط خاصی دارد و نباید انتظار داشت او مانند ارسلان مطهری یا مهدی قائدی بازیکنی چابک به نظر برسد. به هرحال این ماجرا به زودی برای استقلال ختم به خیر خواهد شد و بعید است که دیاباته با توجه به انگیزه‌هایی که برای بازی در ترکیب استقلال دارد به سادگی فرصت بازی برای تیمش را از دست بدهد و حتی از خیر بازی نخست با فولاد هم بگذرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *