مشکلات منچستریونایتد فراتر از قحطی گل رونالدو است/سرخ های نه چندان شیطان



در هفته های اخیر کم پیش آمده که هواداران یونایتد از چیزی در این تیم ذوق زده شوند
یکی از اتفاقات حتمی فوتبال امروز این است که منچستریونایتد در نیمه دوم بازی‌هایش دو امتیاز از دست می‌دهد در حالی که نیمه اول را کاملا تحت کنترل دارد. رالف رانگنیک فکر می کرد تیمش راهی برای جبران اشتباهات بازی با میدلزبورو و برنلی پیدا کرده اما اینطور نبود و در تساوی یک بر یک مقابل ساوتهمپتون در اولدترافورد همان ها تکرار شد: گل بزن، گل بخور، تکرار؛ یونایتد در مخمصه ای گیر افتاده که گویا از آن خلاصی ندارد.
مثل مسابقه «ترف مور» (مقابل برنلی) یونایتد بازی را درخشان آغاز کرد و پل پوگبا طوری بازی کرد که هواداران حسرت بخورند چرا بعد از انتقال از یوونتوس در سال ۲۰۱۶ هر هفته اینگونه نمایش نمی دهد. بازیکن تیم ملی فرانسه بر وسط زمین فرماندهی می کرد و کلاس رشک برانگیز خود را با یک پاس ویژه که مارکوس رشفورد را راه انداخت، به یاد همه آورد. امیدوارکننده تر جیدون سانچو بود که با یک بازی مثبت دومین گل خود را در سه مسابقه آخر زد یعنی به تعداد گلی که در ۲۳ بازی قبلی زده بود.
در هفته های اخیر کم پیش آمده که هواداران یونایتد از چیزی در این تیم ذوق زده شوند اما بازی‌های سانچو بعد از تعطیلات بازی‌های ملی واقعا عالی بوده. گل دقیقه ۲۱ او به نظر می رسید آغاز یک پیروزی پرگل برای میزبان باشد چون یونایتد به خصوص در ضدحمله بسیار خطرناک بود.
اما پایان این داستان مشخص بود حتی قبل از شروع.
منچستریونایتد در شش بازی قبلی خود از حریف پیش افتاده بود و تنها سه تا را با پیروزی به پایان رساند. ساوتهمپتون برگشت و با یک بازی خوب سزاوارانه به گل تساوی رسید و همین نتیجه باقی ماند.
مربی موقت آلمانی قبول ندارد تیمش مساله روانی دارد اما ساشا لانس روانشناس ورزشی می‌گوید بر اساس بازی‌ها و نتایج اخیر مشکلی وجود دارد که تیم به محض برخورد با مانع یا برگشتن نتیجه، نمی تواند درست واکنش نشان دهد.یونایتد مقابل برنلی هم نیمه اول عالی بود اما دو دقیقه بعد از شروع نیمه دوم گل تساوی را خورد. مقابل ساوتهمپتون فقط یک دقیقه بیشتر دوام آوردند و میهمان به وسیله چه آدامز به گل تساوی رسید. در واقع، آنها خیلی راحت راه نفوذ به دفاع یونایتد را پیدا کردند و میزبان خوش شانس بود که با حرکات خطرناک آرماندو بروخا و استوارت آرمسترانگ دوباره گل نخورد.
منچستریونایتد آن طرف زمین هم مشکل دارد. کریستیانو رونالدو دوباره در ترکیب اصلی بود چون ادینسون کاوانی با مصدومیت کشاله ران درگیر شده اما این پرتغالی دوباره ناامیدکننده بود. او با خوش‌شانسی ۹۰ دقیقه در زمین ماند چون بدون توپ کم اثر بود، خط دفاع ساوتهمپتون را به دردسر نینداخت و کندی اش به معنای آن بود که شاید بعضی نیمکت نشین های تیم می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند. او شش بازی است که گل نزده و این طولانی ترین قحطی گل او از سال ۲۰۰۹ است. رانگنیک نباید سرزنش شود به خاطر اینکه بازیکنانش از موقعیت ها استفاده نمی کنند اما زیر نظر این مربی آلمانی متوسط گلزنی منچستریونایتد ۴/۱ گل برای هر بازی است که در تاریخ لیگ برتر بی سابقه بوده.
این تیم منچستریونایتد همه جای زمین مشکل دارد. زمان زیادی هم ندارند چون برایتون فرداشب در اولدترافورد یک بازی سخت دیگر را فراروی شیاطین سرخ قرار می‌دهد. اگر ۱۰ روز اخیر را ملاک این بازی قرار دهیم، می‌شود پیش‌بینی کرد چه اتفاقاتی در این بازی می افتد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *