مصاحبه جنجالی دختر روس علیه سردار



سایت بدون – سردار آزمون این روزها یکی از سرتیترهای خبری اصلی رسانه‌ها روسی‌ است. ستاره تیم قهرمان این کشور که مورد توجه تیم‌های بزرگی همچون یوونتوس ایتالیا و لیون فرانسه قرار گرفته و شاید بزودی از لیگ روسیه برود.
پس شاید جای تعجب نداشته باشد که پرونده حاشیه‌ای ایجاد شده درباره آزمون هم دوباره سر زبان‌ها بیفتد. دیروز سایت اسپورت اکسپرس روسیه گزارشی منتشر کرد درباره آخرین ابعاد پرونده شکایت از آزمون توسط یک دختر روس. شکایتی که آزمون آن را اخاذی می‌داند اما آلیا حاضر نیست آن را مختومه کند.
طبق گزارش این سایت روسی، آلیا در ماه مه ‌دختری به دنیا آورد که مدعی است پدر این بچه سردار آزمون است اما مهاجم تیم ملی ایران چنین چیزی را نمی‌پذیرد. مادر بچه دادخواستی را علیه سردار آزمون تنظیم کرده تا بتواند از او نفقه بگیرد.
خانوم آلیا که اهل شهر کازان روسیه است، دیروز مصاحبه‌ای با سایت اسپورت اکسپرس داشت و حرف‌هایی زد که مشخص نیست تا چه حد واقعیت دارد اما به هرحال در روسیه بازتاب زیادی داشته. او به خبرنگار این سایت گفته: «در پاییز، سردار و من شرایط را بررسی کرده و روی شرایطی که برای هر دو طرف مناسب باشد، توافق کردیم، ولی فعلاً حتی یک پیشنهاد هم از جانب او دریافت نکرده‌ایم. فکر می‌کنم فقط می‌خواهد قبل از ترک روسیه، برای خود زمان بخرد.»
او ادامه داد: «سردار به من قول داد همه چیز درست می‌شود و کمک خواهد کرد. با این حال، باید برای هر چیزی التماسش کنیم و پول با تأخیر زیاد، منتقل می‌شود. مثلاً در ابتدای دسامبر از او درخواست ۵۰ هزار روبل برای هزینه‌های درمانی مغز و اعصاب دخترم کردم. دو هفته طول کشید تا پول به دستم برسد و به شرطی پرداخت انجام شد که گزارش کامل و رسیدها برایش ارسال شود و اگر مبلغ درمان کمتر از ۵۰ هزار روبل شد، باقی مبلغ، عودت داده شود. خدا را شکر توانستیم روند درمان را شروع کنیم، ولی چنین رویکردی اصلاً نشان از نیت سردار برای کمک داوطلبانه ندارد. در شرایطی که سگش با جت خصوصی پرواز می‌کند، دخترش دو هفته منتظر دریافت هزینه درمان بود. به نظر می‌رسد همه چیز واضح است و ماجرا باید در دادگاه فیصله پیدا کند.»
رسانه‌های روسی معتقدند یکی از دلایلی که سردار می‌خواهد از روسیه برود، همین شکایت است. چون آلیا با استخدام وکلا در تلاش است که سردار آزمون را مجبور به پذیرفتن مسئولیت بچه کند تا بتواند یک نفقه قابل توجه که معادل ۲۵ درصد دستمزد این مهاجم ایرانی است را دریافت کند. سردار آزمون در زنیت سالانه ۳ میلیون یورو دریافت می‌کند و آلیا می‌خواهد ۷۵۰ هزار یورو از آزمون بگیرد. در نتیجه بعضی سایت‌های روسیه با اینکه هنوز حرف شاکی آزمون در دادگاه ثابت نشده، اعتقاد دارند آزمون به همین دلیل قصد دارد به لیگ دیگری برود.
آندری دیمیتروف وکیل آلیا هم با سایت فوتبال اکسپرس مصاحبه کرده و گفته نه آزمون و نه وکلایش در آخرین جلسه دادگاه شرکت نکردند. او گفته: «امیدواریم او تا پایان قرارداد فعلی‌اش با زنیت که تابستان آتی باشد، در روسیه بماند. جریان رسیدگی به پرونده همچنان در جریان است و اگر او زنیت را ترک کند، قاضی در مطلع کردنش به مشکل خواهد خورد. این مهم‌ترین مشکل ما است. وزارت دادگستری می‌تواند برای خبر دادن به آزمون وارد شود، ولی اوضاع سخت خواهد شد، چون همه موارد لازم و مکاتبات باید به کشور دیگری ارسال شود. با این حال، بدون شک پرونده را تا پایان دنبال خواهیم کرد.»
نکته مهم صحبت‌های این وکیل اما این قسمت از صحبت‌هایش است: «روسیه توافقی کتبی در دسترس دارد که براساس آن، اگر متهم در ایران زندگی کرده یا ملیت آنجا را داشته باشد، اسناد و احکام پذیرفته شده تلقی می‌گردند. به این معنا است که آنها تصمیم دادگاه را قبول دارند. در این مورد، متهم شهروند ایران است و مشکلی نخواهد بود.»
حالا باید دید این پرونده به کجا می‌رسد و سردار آزمون می‌تواند به سلامت از آن عبور کند یا نه.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *