معرفی بازی/فورتزا هورایزن ۵، بهترین بازی اتومبیلرانی سال‌های اخیر است

سایت بدون – فورتزا هورایزن ۵ یک فرمول تکراری اما به‌شدت خوش‌ساخت از نسخه‌های قبلی این مجموعه است. مجموعه بازی فرعی فورتزا موتوراسپورت که اولین بار سال ۲۰۱۲ منتشر شد. حالا نه تنها رقبای سرسخت و قدری مثل نید فور اسپید را کنار زده، بلکه تبدیل به بهترین اثر اتومبیلرانی چند سال اخیر هم شده و تنها در این جاده خالی می‌راند. می‌پرسید چرا؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.  زمین بازی بزرگ‌تر
مجموعه بازی‌های فورتزا دیگر نیازی به معرفی ندارند. این سری بازی مایکروسافت از اولین نسل کنسول‌های اکس‌باکس، مهمان خانه‌ها بوده‌اند. این مجموعه کار خود را با فورتزا موتوراسپورت به عنوان یکی از مدعی‌های همیشگی ژانر ریسینگ شبیه‌ساز شروع کرد. در ادامه و از سال ۲۰۱۲ تا به حال، فورتزا حالا یک‌سری بازی فرعی با عنوان هورایزن هم دارد. فورتزا هورایزن۵ به عنوان جدیدترین بازی این مجموعه، یکی از جدیدترین عناوین کنسول نسل نهمی اکس‌باکس یعنی سری اکس محسوب می‌شود. نقطه قوت فورتزا هورایزن همواره در بسترهایی بوده که پلی‌گراند گیمز برای آن در نظر گرفته و بازی هیچ‌گاه در بخش داستانی حرف خاصی برای گفتن نداشته است. شخصیت‌پردازی واقعی بازی در پرداخت به محیطی است که مخاطب ده‌ها ساعت از وقت خود را در آن سپری می‌کند و کاراکتر خاص خود را می‌سازد. درست مثل بازسازی بی‌نظیر انگلستان در فورتزا هورایزن۴، مکزیک هم نمای فوق‌العاده خاصی در فورتزا هورایزن ۵ پیدا کرده است. با این که هورایزن ۵ سعی کرده به فرمول برنده دست نزند و کمابیش بسیار به نسخه قبلی شباهت دارد، اما همان پیشرفت‌های جزئی باعث شده‌اند تا بازی به یکی از خوش‌ساخت‌ترین ریسینگ‌های تاریخ تبدیل شود.
  کارتل اتومبیلرانی
یکی از بزرگ‌ترین وجه تمایزهای هورایزن ۵ در الهام‌گیری به‌شدت قوی بازی از فرهنگ مکزیک است. از فرهنگ و تاریخچه این کشور گرفته تا مردمش، مکزیک هورایزن ۵ یکی از کامل‌ترین مقصدهای فورتزا هورایزن در سال‌های اخیر بوده است. پلی‌گراند گیمز برای این که نماهای واقعی شهر را در بازی پیاده کند، با هنرمندهای مکزیکی برای خلق دنیای خود کار کرده است. از موسیقیدان‌های مکزیکی برای آلبوم موسیقی گرفته تا حتی بازیگرهای مکزیکی که در این بازی ایفای نقش می‌کنند. دنیای واقعی، از همیشه در فورتزا هورایزن۵ به ما نزدیک‌تر شده است و بازی بیشتر از ۴۰۰ ساعت داده تصویری ذخیره‌شده دارد که سازنده‌ها از دنیای واقعی ضبط کرده‌اند تا بازی را قابل لمس‌تر از همیشه بسازند.

اما تغییرات بازی فقط مربوط به بخش گرافیکی بازی نمی‌شود. فورتزا هورایزن۵ یک بازی به‌شدت داینامیک و در حال تکامل است. بازی توانسته فرمول بی‌نقص بازی‌های قبلی را حفظ و فقط در مواردی آن را کامل‌تر کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت فورتزا هورایزن ۵ تا امروز کامل‌ترین تجربه آرکیدی از فورتزاست. این بازی‌ نه فقط در مجموعه خود، بلکه استاندارد جدیدی برای ژانر آرکید ریسینگ‌هاست که قرار است تا سال‌ها آن را به چالش بکشد. بازی در بخش آنلاین بیشترین تغییرات را تجربه کرده و یک بازی به‌شدت اجتماعی‌تر از نظر گرد هم آوردن بازیکن‌های مختلف است. مکانیسم‌های جدیدی که به بخش سوشال(اجتماعی) بازی اضافه شده‌اند تا بازیکن‌ها بهتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، درنهایت باعث تشکیل یک کامیونیتی به شدت مثبت و آینده‌دار شده است.
جدیدترین قسمت فورتزا هورایزن هم مثل دیگر بازی‌های خانواده اکس‌باکس، از روز اول برای مشترکان سرویس گیم پس در دسترس قرار گرفته است. درست مثل نسخه‌های قبلی، بازی به‌جز نسخه استاندارد ۶۰ دلاری، یک نسخه ۸۰ و ۱۰۰ دلاری هم به ترتیب با عنوان دیلاکس و پریمیوم ادیشن دارد. بازیکن‌ها با خرید نسخه دیلاکس به یک Car Pass دسترسی پیدا می‌کنند و نسخه پریمیوم هم علاوه بر این، دو اکسپنشن آینده بازی را در خود
جای داده‌اند که وعده ده‌ها ساعت محتوا را به ما می‌دهند.
فورتزا هورایزن۵ یک بازی به‌شدت امیدوارکننده از سمت استودیو پلی‌گراند و فرنچایز فورتزا است که احتمالا سال آینده با نسخه ریبوت فورتزا موتوراسپورت بار دیگر قرار است شگفت‌زده‌مان کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *