معرفی سریال/«شیتز کریک»؛ هجو عروسکی زندگی مدرن

اگر این سریال فقط یک فانتزی صرف بود، موضوع‌اش این می‌شد که تعدادی عروسک بر اثر یک طلسم جادویی صاحب زندگی و جانی همچون انسان‌ها می‌شدند. در آن صورت خاندان «رز» پس از هدر دادن ثروت‌شان مجبور به زندگی محقرانه در یک شهر کوچک و کم هزینه می‌شدند و با اینکه جنس بدن‌شان از چوب بود، به آرامی مانند انسان‌ها به موجوداتی متشکل از گوشت و استخوان و خون تبدیل می‌شدند و همسو با آن می‌آموختند که چطور حامی یکدیگر و بواقع تقویت کننده نهاد بسیار مهم خانواده باشند.

با این حال «Schitts Creek» نه یک فانتزی صرف بلکه مجموعه‌ای پیرامون یک زندگی واقعی و انسانی و ادغام آن با هجو و حقایق مختلف زندگی است. چهار کاراکتر مرکزی جانی، مویرا، دیوید و الکسیس پس از سال‌ها سرو کله زدن با وقایع دست‌و‌پاگیر زندگی‌های مدرن در جهان دیوانه کنونی مجبورند در آن‌چه سیزون آخر این سریال توصیف شده، به انواع اتفاق‌های غیرمعمول ولی دربردارنده حقایق تن بدهند.

شاید فرجام هیچ‌یک از این شخصیت‌ها چیزی نبوده باشد که پیشتر به آن امید می‌رفت اما ادامه دادن به سریال و ساخت سیزن‌های بعدی آن بر اساس نظرات سران کمپانی «پاپ» که مالک و خالق آن هستند، کاری غیرعقلایی و تقریباً غیرممکن شده بود و بیننده‌ها را دلسرد می‌کرد. حسن مهم پایان یافتن این سریال پس از شش فصل این است که کاراکترها با خاطره‌های خوشی که در ذهن سایرین حک کرده‌اند، می‌روند و وقتی کاراکتر دیوید خطاب به خواهرش می‌گوید: «تو هر لحظه مرا شگفت‌زده‌تر می‌کنی» به‌ نظر می‌رسد که این احساس عمومی و حس مشترک تمامی بینندگان این مجموعه باشد و چشم‌های سرشار از وجد و اشک شوق شماری از هواداران پروپاقرص این سریال در طلیعه پاییز سال ۲۰۲۱ و با پایان یافتن تولید این مجموعه نشان از صحت این رایزنی دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *