معرفی کتاب/آنها می‌پرسند، شما پاسخ دهید؛چراهای یک کسب و کار

سایت بدون- کتاب «آنها می‌پرسند، شما پاسخ دهید» نوشته مارکوس شریدان است که با ترجمه مرتضی چرخ‌زرین منتشر شده و در واقع کتابی‌ است که رویکردی تحول‌آور به فروش درونگرا، بازاریابی محتوایی و مصرف‌کننده دیجیتالی امروز دارد. «آنها می‌پرسند، شما پاسخ دهید» بر اساس روایتی حقیقی از فراز و فرودهای یک کسب‌وکار غیرآنلاین نوشته شده است.

مارکوس شریدان، نویسنده کتاب، در سال ۲۰۰۱ کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند. در سال ۲۰۰۸، با آغاز بحران اقتصادی، کسب‌وکار وی نیز دچار چالش می‌شود و شرکتش در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرد. مارکوس با بررسی اوضاع به این نتیجه می‌رسد که شیوه‌های قدیمی تبلیغات و بازاریابی غیرآنلاین دیگر کافی نیست. او به ارزش «اینترنت» برای کاربست شیوه‌های جدید بازاریابی و بازاریابی محتوایی پی می‌برد. آنچه در این کتاب می‌خوانید، تجارب فردی وی برای نجات شرکتش از ورشکستگی است.

در «آنها می‌پرسند، شما پاسخ دهید» با روش‌هایی از بازاریابی محتوایی آشنا می‌شوید که کاملاً مبتنی بر شیوه‌های امتحان‌شده است. شعار کتاب به‌نوعی فلسفه کسب‌وکار است که بر ارتباطات، فرهنگ سازمانی و شیوه فروش تأثیر می‌گذارد. این شیوه بر پرسش‌ها، تمایلات و نیازهای مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند تا با تولید محتوای مؤثر، آنها را با شما و خدمات‌تان بیشتر آشنا کند.

این همان بازاریابی درونگرا یا ربایشی است که مدل کسب‌وکارتان را متحول خواهد کرد. در واقع، شما راهبردهایی را به کار می‌گیرید که هنگام خرید به آن توجه دارید ولی در جایگاه فروشنده خدمات یا محصولات به آنها توجه نمی‌کنید. خواندن این کتاب را به کارشناسان تولید محتوا، استراتژیست‌های محتوا، کسب‌وکارهایی که در حال تغییر سبک کاری خود هستند و بویژه به کسانی توصیه می‌کنیم که در مقابل تغییرات و تبدیل کسب‌وکارهای غیرآنلاین به آنلاین مقاومت می‌کنند.

در واقع به کمک این کتاب، شرکت خود را با روش‌هایی که قبلاً نتیجه گرفته‌اند تقویت کنید تا سطحی از اعتماد را ایجاد کنید که باعث جذب مشتری شود یا از منابع داخلی خود برای تولید محتوایی نوین استفاده کنید. این کتاب به ما می‌گوید: وقتی افراد سؤالی دارند، از موتور جست‌و‌جو می‌پرسند. اگر پاسخ‌هایی داشته باشید، استراتژی محتوای مناسب آنها را به بالای نتایج جست‌و‌جو می‌رساند و روزانه میلیون‌ها چشم آنها را می‌بینند. صحبت بازاریابی را کنار بگذارید، «فروش» را متوقف کنید و شروع به پاسخگویی کنید. به‌عنوان یک وزنه سنگین‌ پاسخگویی به‌نظر بیایید و نه فقط یک تبلیغ‌کننده.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *