معرفی کتاب/درختی در بروکلین می روید؛ داستان یک زندگی

«نیاکان من خواندن و نوشتن بلد نبودند. پدران آن‌ها نیز سواد خواندن و نوشتن نداشتند. پدر و مادرم هم به مدرسه نرفتند. با این حال، من، فرانسی نولان، به کالج می‌روم! می‌شنوی، فرانسی؟ تو به کالج می‌روی؟ آه خدای بزرگ!»

سایت بدون – این جملات بخشی از داستان دوست داشتنی بتی اسمیت یعنی «درختی بروکلین می روید » است ، رمانی که خیلی ها آن را با فیلمی از کارگردان بزرگ سینما یعنی الیاکازان می شناسند با بازی دوروتی مک‌گوایر اماخود کتاب هر چند در ایران ناشناخته است اما از برجسته ترین کتاب های رمان در دنیای ادبیات محسوب می شود. کتاب درختی در بروکلین می روید، رمانی نوشته ی بتی اسمیت است که اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد.

پوستر فیلم درختی در بروکلین می روید به کارگردانی الیاکازان

این رمان آمریکایی کلاسیک و بسیار محبوب درباره ی بزرگ شدن دختری جوان، داستانی گزنده و تکان دهنده سرشار از مهربانی و بی رحمی، و خنده و ناراحتی است و زندگی ها، شخصیت ها و رویدادهای هیجان انگیزی را در خود جای داده است. داستان دختری جوان، حساس و آرمان گرا به نام فرانسی نولان و سال های تلخ و شیرین و سرنوشت ساز زندگی اش در زاغه های ویلیامزبورگ برای بیش از هفت دهه است که میلیون ها مخاطب را به وجد آورده و الهام بخش آن ها بوده است. تجربه های روزانه ی خانواده ی فراموش نشدنیِ نولان با صداقت و جذابیتی منحصر به فرد در اثری ادبی به نگارش درآمده اند که به شکلی درخشان، زمان و مکانی خاص را به همراه لحظاتی بسیار ناب از تجربه های انسانی به تصویر می کشد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *