معرفی کتاب /مخمل و جین تن خانواده‌ات کن اثر دیوید سداریس


کتاب «مخمل و جین تن خانواده‌ات کن» مجموعه داستانی اثر دیوید سداریس است که توسط پویان رجایی ترجمه شده و بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه آن را منتشر کرده است.دیوید ریموند سداریس نویسنده، طنزپرداز و برنامه‌ساز مشهور رادیو در امریکا است که بخش زیادی از شهرت خود را مدیون داستان‌های کوتاه زندگی خودش است که ماهیتی فکاهی و طعنه‌آمیز دارند و نویسنده در آنها به تفسیر مسائل اجتماعی می‌پردازد. محبوبیت او در امریکا به حدی رسیده که برخی به او لقب بهترین طنزپرداز زندۀ امریکایی یا ستارۀ راک نویسندگی داده‌اند. وی در آثارش که اغلب در مجله نیویورکر یا برنامه رادیویی دیس آمریکن لایف منتشر شده، به مسائلی مانند زندگی خانوادگی، بزرگ‌شدن در خانواده‌ای از طبقه‌ای متوسط در حومۀ شهر رالی، پیشینه و فرهنگ یونانی، مشاغل مختلف، تحصیل، وسواس‌های رفتاری و مصرف مواد مخدر می‌پردازد و از تجربۀ زندگی در فرانسه و انگلستان به همراه شریک زندگی‌اش می‌گوید. او از مواجهه با طرفدارانش نیز استفاده کرده و لحظات جذاب این برخوردها را وارد داستان‌هایش می‌کند.

دیوید سداریس با خواهرانش برف‌بازی می‌کند. با خانواده‌اش تعطیلات را می‌گذراند. موفق می‌شود شغل نوشابه‌فروشی را به دست آورد. به عروسی برادرش می‌رود. زمین خانه خواهرش را تمیز می‌کند. به مسافر گم‌شده‌ای کمک می‌کند تا مسیر درست را پیدا کند. همبرگر می‌خورد. قند خونش را آزمایش می‌کند و …

همه اینها به نظر معمولی می‌آیند، این‌طور نیست؟ سداریس در این مجموعه داستان گوشه‌ای از یک زندگی معمولی را روایت و تلاش می‌کند پوچ بودن لایه‌های زیرین آن را به مخاطب نشان دهد.

جهان داستان او با خواسته‌های مبهم و انگیزه‌های پنهان زنده است؛ جهانی که بخشش در آن به‌صورت خودجوش وجود دارد و جر و بحث برترین شکل عشق است!

«مخمل و جین تن خانواده‌ات کن» مجموعه داستان فراموش‌نشدنی دیگری از دیوید سداریس، یکی از عجیب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان حال حاضر دنیاست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *