معرفی کتاب/۲۱ درس برای قرن ۲۱؛آخرین کتاب از نویسنده انسان خداگونه

برای معرفی جدیدترین کتاب یووال نوح هراری، استاد تاریخ دانشگاه بیت‌المقدس، شاید بهتر باشد مقدمه‌ای که خود او بر کتابش نوشته را با هم مرور کنیم: «کتاب اولم، «انسان خردمند»، گذشته انسان را بررسی کرده و نشان می‌دهد چگونه میمونی ناچیز به فرمانروای سیاره زمین تبدیل شد. «انسان خداگونه»، کتاب دومم، تعمقی است درباره آینده درازمدت زندگی، درباره اینکه چگونه انسان‌ها ممکن است عاقبت به خدایان تبدیل شوند و اینکه مقصد نهایی هوش و وجدان بشر چه می‌تواند باشد. در این کتاب «٢١ درس برای قرن ٢١» می‌خواهم بر اینجا و اکنون تمرکز کنم. تمرکز من بر مسائل جاری و آینده بی‌واسطه جوامع بشری است. اکنون چه چیزی در حال روی‌دادن است؟ بزرگترین چالش‌ها و مهمترین انتخاب‌های امروز چیست؟

کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ اثر یووال نوح هراری با ترجمه سودابه قیصری با موضوع چه چیزی باید به فرزندانمان بیاموزیم؟ آیا هنوز قادر به درک دنیایی که خلق کرده ایم هستیم؟ توسط نشر کتاب پارسه چاپ شده است.

سومین کتاب یووال نوح هراری منتشر شد. در کتاب اول خود “Sapiens” گذشته انسان و در کتاب “Homo Deus” آینده انسان را بررسی کرد. در کتاب جدیدش به مشکلات و چالش های عصر حاضر می پردازد.
چگونه کامپیوتر و ربات ها معنای انسان بودن را تغییر می دهند؟ چگونه با همه گیری اخبار دروغین کنار خواهیم آمد؟ چه چیزی را باید به فرزندانمان بیاموزیم؟
کتاب ۲۱ درس برای قرن بیست و یکم، ضروری ترین مشکلات کنونی را درحالیکه به قلمرو ناشناخته آینده قدم می گذاریم بررسی می کند. درحالیکه تکنولوژی با سرعت بیشتری نسبت به فهم ما پیشرفت می کند، هک کردن یک تاکتیک جنگی می شود و جهان بیشتر از هر موقع دیگری دچار تفرقه شده است، هراری به چالش های مداومی که حیات با آن مواجه است می پردازد و سوالات مهمی که برای بقا باید از خودمان بپرسیم را مطرح می کند….

در توضیحات پشت جلد کتاب می خوانیم:«

ذهن انسان همیشه نگران است و این لزوما چیز بدی نیست. به هر حال اگر خرسی به سمت شما بیاید،‌ نگرانی می‌تواند جانتان را نجات بدهد؛ هر چند این روزها، لزومی ندارد که اکثر ما نگران خرس‌ها باشیم، چون زندگی مدرن دلایل زیادی برای نگرانی عرضه می‌کند: تروریسم، تغییرات اقلیمی، ظهور هوش مصنوعی، اخبار جعلی،‌ تجاوز به حریم خصوصی و حتی کاهش آشکار همکاری‌های جهانی. هراری، در این کتاب چارچوبی مفید برای روبروشدن با این ترس‌ها ساخته است. به اعتقاد او، رمز پایان دادن به اضطراب‌هایمان،‌ نگران بودن نیست،‌ دانستن این است که نگران چه چیزهایی باشیم، چقدر نگرانشان باشیم و چگونه برای آینده‌ای متفاوت از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، آماده شویم. این کتاب چالش‌های پیچیده عصر حاضر را به روشنی بررسی کرده و به همین دلیل خواندن آن ضروری است. (بیل گیتس)

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *