مهلا مومن زاده در مسیر کیمیا علی زاده /یک ستاره تازه



سایت بدون -رقابت‌های جهانی منچستر با اتفاق‌های عجیب و غریب زیادی برای تکواندوی ایران آغاز شده و ادامه دارد. صدور ویزای قطره چکانی برای تیم ایران و نرسیدن ویزای دو ملی‌پوش، حال و هوای تیم را حسابی به هم ریخت اما کار خارق‌العاده مهلا، کام کاروان ایران را شیرین کرد و از تلخی غیبت میرهاشم و عرفان در این رقابت‌ها کاست. بعد از کیمیا علیزاده که با یک نقره و برنز جهان به پدیده تکواندوی بانوان تبدیل شد و با مدال برنز المپیک، خود را جاودانه کرد، حالا نوبت مهلا مومن‌زاده است تا نشان دهد یک استعداد ناب در این رشته است و باید مراقبش باشند تا مسیر را درست ادامه دهد.

مهلا مومن‌زاده؛ نامی است که یک شبه برای همه ایران آشنا شد.
دختر تکواندوکار ۱۷ ساله‌ای که پنجشنبه شب در فینال رقابت‌های جهانی به مصاف رقیب کره‌ای رفت و با اینکه نتوانست او را شکست دهد اما نام خود را به‌عنوان یک پدیده در دنیای تکواندو سر زبان‌ها انداخت.
تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم تیم بانوان ایران که در روز نخست بازی‌ها با کسب ۵ پیروزی متوالی راهی دیدار نهایی شده بود، پنجشنبه شب برای کسب مدال طلا به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی رفت و در نهایت ۱۱ بر ۶ بازنده شد و به نقره جهان رسید. نقره‌ای که برای او و ورزش ایران ارزش بالایی دارد.
مومن‌زاده دومین دختر تکواندوکاری است که در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال می‌شود و در روزهایی که درباره بازگشت کیمیا تردیدهایی وجود دارد، خود را در قامت قهرمانی معرفی می‌کند که از حالا به بعد باید برایش برنامه ویژه‌ای وجود داشته باشد.
مهلا مومن‌زاده با قرار گرفتن در رده دوم دنیا، خود را به‌عنوان یک ظرفیت برای حضور در المپیک مطرح کرد اگرچه وزنی که مسابقه داده المپیکی نیست و باید دید کادر فنی برای او چه برنامه‌ای در نظر می‌گیرد و آیا تا قبل از این مدال حسابی روی المپیکی شدن او باز می‌شده یا خیر؟
او که سن و سالش به حضور در المپیک نوجوانان می‌خورد، در رقابت بزرگسالان نشان داد که می‌تواند یک شانس برای رقابت در المپیک باشد اما باید دید در روزها و ماه‌های آینده چه شرایطی برای او پیش می‌آید.
نکته دیگری که بعد از مسابقه مهلا به ذهن می‌رسد، برخی ویژگی‌های شخصیتی او است که نمی‌توان راحت از کنارش گذاشت. کسانی که مسابقه فینال مهلا را دیدند، بعید است در چهره‌اش نشانی از ترس و نگرانی حس کرده باشند.
 او تا ثانیه آخر حمله کرد و این روحیه برای یک دختر ۱۷ ساله یک پشتوانه محکم به حساب می‌آید.
مهلا از حریف کره‌ای نترسید و بی‌محابا تا لحظه‌ آخر به حمله‌هایش ادامه داد؛ اتفاقی که گاهی حتی در مسابقات ورزشکاران اسم و رسم‌دار هم دیده نمی‌شود.
شاید عامل این جنگندگی و اعتماد به نفس را بتوان در سن کم او پیدا کرد اما هر چه که هست، او نشان داد یک چهره خاص است برای ورزش ایران؛ البته به شرطی که درست هدایت شود.
صفحات ورزش ایران پر است از ستاره‌هایی که درخشیدند اما ورزش کشور توان حفظ و نگهداری‌شان را برای سال‌های طولانی نداشت و با این پیش‌زمینه باید از حال زنگ خطر را برای حفظ و نگهداری این ستاره تکواندو به صدا درآورد؛ برای حفظ دختری که حداقل می‌تواند تا ۱۰ سال در بالاترین سطح تکواندوی دنیا برای ایران افتخارآفرینی کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *