مینه منگل مجری مشهور تازه‌ترین قربانی خشونت در افغانستان


سایت بدون -وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که مینه منگل، مجری سابق تلویزیون‌های شمشاد، آریانا و لمر که به‌تازگی به‌عنوان مشاور فرهنگی مجلس نمایندگان افغانستان استخدام شده بود، در ناحیه هشتم، در شرق کابل توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد.
براساس اعلام وزارت کشور افغانستان، این حادثه حوالی ساعت ٢٠: ٧ صبح  شنبه رخ‌ داد.
پلیس گفته که در حال بررسی این حادثه است. قتل‌های هدفمند در شهر کابل به یکی از چالش‌های جدی امنیتی تبدیل شده است.
منگل سال‌ها با تلویزیون‌های شمشاد، آریانا و لمر کار کرده و مجری شناخته‌شده برنامه‌های ادبی بود. قبل از منگل، در اوایل‌ سال جاری میلادی مقام‌های محلی از کشته‌شدن جاوید نوری، خبرنگار افغانستانی از سوی جنگجویان گروه طالبان در ولایت فراه در غرب افغانستان خبر دادند و گفتند که افراد طالبان این خبرنگار را تیرباران کرده‌اند. گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای قتل نوری توسط افراد این گروه را تأیید کرد و گفت که او «مامور دشمن» بود.
از قول محمد شعیب ثابت، والی فراه گزارش شد که نوری در کنار کار با دولت، به‌صورت پاره‌وقت مشغول کار روزنامه‌نگاری بوده است. سال ۲۰۱۸ میلادی خونین‌ترین ‌سال برای رسانه‌های افغانستان بود. در ‌سال گذشته میلادی، نی، نهاد حامی رسانه‌های آزاد در افغانستان، ۲۰۰ مورد خشونت علیه خبرنگاران را ثبت کرد. بر اساس گزارش این نهاد، در ‌سال ۲۰۱۸، بیست خبرنگار و فعال رسانه‌ای در افغانستان کشته شدند. چندین خبرنگار از این میان در حملات انتحاری و در جریان گزارش‌دهی جان باختند. همچنین افغانستان در ‌سال ۲۰۱۸ از نگاه آزادی رسانه‌ها از میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۱۸ قرار داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *