نارسایی قلبی، مهاجم بارسا را به آخر خط رساند/آگوئرو امروز بازنشسته می‌شود؟

سایت بدون – روزی که اعلام شد سرخیو آگوئرو به‌عنوان بازیکن آزاد منچسترسیتی را ترک می‌کند و به بارسلونا می‌رود تا زوج هموطن و دوست صمیمی‌اش لیونل مسی شود، هواداران بارسا خوشحال شدند اما نه تنها قسمت نشد که آگوئرو با مسی هم‌تیمی شود بلکه قرار نبود ستاره سابق منچسترسیتی نیم فصل را هم با بارسایی‌ها به پایان برساند. ابتدا مصدومیت عضلانی از ناحیه پشت ساق پا باعث شد که آگوئرو شروع فصل را از دست دهد و سه ماه اول خانه‌نشین باشد. وقتی هم که او برگشت ناراحتی قلبی مانعش شد.
همه چیز در بازی بارسلونا مقابل آلاوس در روز سی‌ام اکتبر رخ داد یعنی تنها دومین حضور آگوئرو در ترکیب اصلی کاتالان‌ها. نفس آگوئرو گرفت و چشمانش سیاهی رفت. برای یک لحظه وحشت تکرار حادثه تلخی که چند ماه قبل از آن برای کریستین اریکسن در یورو رخ داده بود، تن و بدن بارسایی‌ها را لرزاند. خوشبختانه مشکل ستاره آرژانتینی به اندازه حادثه‌ای که برای ستاره تیم ملی دانمارک رخ داد، شدید نبود. آن اتفاق اما یک هشدار و تهدیدی جدی بود. آگوئرو نه فقط خیلی زود از زمین بازی خارج شد بلکه از آن روز دیگر نتوانست به زمین بازی برگردد. ستاره ۳۳ ساله از آن موقع یکی پس از دیگری تست‌های قلبی و عروقی را انجام داده و تحت نظر بود تا شاید راهی برای صدور مجوز ادامه حضورش در مستطیل سبز پیدا شود. بارسایی‌ها در ابتدا با انتشار یک بیانیه اعلام کرده بودند که آگوئرو حداقل سه ماه خانه‌نشین خواهد بود. کار اما به آنجا هم نرسید و هنوز سه ماه تمام نشده بود که اعلام شد قلب اول ستاره آرژانتینی به قلب دوم او اجازه نخواهد داد به زمین چمن برگردد. نخستین بار چند هفته پیش روزنامه اوله آرژانتین اعلام کرد که بازنشستگی آگوئرو قطعی است و حالا هم اعلام شده این بازیکن امروز یک نشست خبری برگزار می‌کند تا درباره آینده‌اش حرف بزند. روزنامه مادریدی مارکا پیشاپیش خبر داده که آگوئرو در این نشست، اعلام می‌کند بازنشسته خواهد شد و یک جشن برای خداحافظی او برگزار می‌شود. در واقع آگوئرو منتظر بود که خبرهای امیدوار کننده‌ای از پزشکان دریافت کند اما آنها هرگز چنین خبری به او ندادند.
تصمیم مهاجم آرژانتینی برای بازنشستگی اگرچه ناراحت کننده و غم‌‌انگیز اما کاملاً منطقی و عاقلانه است. او به توصیه‌ سرمربی سابقش در سیتی، پپ گواردیولا عمل کرد و سلامتی‌اش را بر هر چیز دیگری مقدم شمرد. پپ گواردیولا پس از مطلع شدن از اتفاقی که برای شاگرد سابقش در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رخ داد، گفت: «به نمایندگی از تمام اعضای باشگاه منچسترسیتی برای سرخیو آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارم. زمانی که او از دست می‌دهد مهم نیست. سلامتی و زندگی از هر چیزی برای یک انسان مهم‌تر است. ما هم آرزو می‌کنیم که او هرچه سریع‌تر سلامتی‌اش را به دست آورد و برگردد البته در صورت امکان وگرنه آرزو می‌کنم که از ادامه زندگی‌اش و مرور کارهایی که تا الان انجام داده لذت ببرد و مراقب خودش باشد.»

موارد مشابه
آگوئرو نخستین بازیکنی نبوده که به خاطر مشکل قلبی یا احساس درد در قفسه سینه‌اش مجبور به پایان دادن به دوران بازیگری‌اش می‌شود. نزدیک‌ترین مورد مشابه، اتفاقی بود که در جریان بازی اول تیم ملی دانمارک در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ مقابل فنلاند رخ داد وقتی که اریکسن ناگهان در زمین بازی غش کرد و به زمین افتاد. او هم از آن موقع دیگر نتوانست به میدان برود و حالا بر سر دو راهی ماندن یا بازنشستگی مانده است. خودش می‌خواهد به بازی کردن ادامه دهد و حتی تمریناتش را هم در کشور خود از سر گرفته اما دستگاهی که در قفسه سینه‌اش کار گذاشته شده تا از ایست مجدد قلبی جلوگیری کند، مانع بازی‌کردنش در سری A می‌شود. به این ترتیب برای او راهی نمی‌ماند جز اینکه به لیگ‌هایی برود که اجازه می‌دهند با وجود این دستگاه بازی کند.
آگوئرو اگرچه مجبور به بازنشستگی شده اما باز هم خوش‌شانس است که به سرنوشت بازیکنانی مانند مارک ویوین فو دچار نشد و جانش را از دست نداد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *