نقشه مهار مسی در ناپل موفق می شود؟

سایت بدون -دیدارهای دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو مسابقه دیگر پیگیری می‌شود که طی آن چلسی در لندن میزبان بایرن مونیخ است و بارسلونا نیز در زمین ناپولی به مصاف این تیم ایتالیایی می‌رود. هر چهار تیم در این فصل رقابت سختی در لیگ‌های داخلی خود دارند و جالب اینکه تنها یکی از آنها در این فصل دست به تغییر سرمربی خود نزده است.

     تمجید گتوسو از مسی

در ناپل، جنارو گتوسو که در میانه‌های فصل جای کارلو آنچلوتی را گرفته پس از پیروزی در سه دیدار اخیر خود در رقابت‌های مختلف در شرایط خوبی شاگردانش را به مصاف بارسا می‌فرستد. این مربی جوان ایتالیایی شروع خوبی با ناپولی نداشت اما در هفته‌های اخیر شرایط بهتری پیدا کرده و می‌تواند به کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده امیدوار باشد. گتوسو درباره این دیدار حساس می‌گوید: «به نظرم اگر از حریف نترسیم می‌توانیم نتیجه خوبی در این دیدار کسب کنیم. بی‌شک مسی بهترین بازیکن جهان است و بسیاری می‌گویند باید او را مهار کنیم تا بتوانیم در این مسابقه نتیجه بگیریم. البته من نظر دیگری دارم و بارسا فقط محدود به مسی نیست. او بازیکنی کامل است و می‌تواند الگویی برای همه بازیکنان باشد. مسی کارهایی در زمین بازی انجام می‌دهد که من فقط در پلی‌استیشن دیده‌ام. او توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و فکر می‌کنم تا سال‌ها کسی نتواند درخشش او را تکرار کند.»

او که نخستین تجربه‌اش در لیگ قهرمانان این فصل را پیش رو دارد درباره شرایط تیمش می‌افزاید: «می‌دانیم که با تیم بزرگی دیدار می‌کنیم. باید از باشگاه و البته آنچلوتی تشکر کنم که تیم خوبی را در این فصل مهیا کرده‌اند. بارسا هم از زمانی که ستین هدایت این تیم را برعهده گرفته دوباره به فوتبال مالکانه و روندی که در گذشته داشتند روی آورده است. در این بازی باید در هر دو فاز هجومی و تدافعی خوب باشیم، به‌خصوص زمانی که توپ را دراختیار داریم.»

بارسا هم با ستین که او هم پس از اخراج والورده هدایت تیم را برعهده گرفته روند نسبتا خوبی داشته و با برتری در دیدار این هفته برابر ایبار و به لطف شکست رئال مادرید دوباره صدرنشین لالیگا شد. اتفاق خوب برای این مربی تازه‌وارد گلزنی لئو مسی در دیدار این هفته بود که پس از چهار مسابقه بالاخره موفق به گشودن دروازه حریفان شد و در دیدار امشب نیز می‌تواند تفاوت را رقم بزند. فرانکی دی‌یونگ، هافبک هلندی آبی‌اناری‌ها درباره این مسابقه می‌گوید: «من تاکنون تجربه بازی در ورزشگاه استادیو سن‌پائولو را نداشته‌ام. ناپولی یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال ایتالیاست و ما در دیدارهای پیش‌فصل با آنها بازی کرده‌ایم. البته قطعا شرایط این دیدار کاملا متفاوت خواهد بود. آنها اگرچه در این فصل سری A نتایج چندان خوبی نگرفته‌اند، اما توانایی بالایی دارند و نمی‌توان آنها را دست‌کم گرفت. در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشته‌اند، به‌خصوص مقابل لیورپول در مرحله گروهی. در دور گروهی شما ۶بازی پیش رو دارید و اگر در یکی از بازی‌ها هم نمایش ضعیفی داشته باشید فرصت جبران دارید اما در این مرحله شرایط دشوارتر است و حتی تیم‌های بزرگ هم با کوچک‌ترین اشتباه از دور مسابقات کنار می‌روند.

     نیمکت‌نشینی دوباره کپا

در دیگر دیدار امشب چلسی در استمفوردبریج از بایرن مونیخ پذیرایی می‌کند. فرانک لمپارد در ابتدای فصل شروع خوبی با چلسی داشت و تیم جوانش را در بین چهار تیم برتر لیگ قرار داد اما در هفته‌های اخیر آبی‌های لندن دچار افت شده‌اند و با ادامه این روند ممکن است جایگاه چهارم را از دست بدهند. چلسی در ابتدای هفته در یکی از دربی‌های لندن ۲ بر یک تاتنهام را شکست داد تا با روحیه‌ای خوب برای مصاف با حریف آلمانی آماده شوند. مهم‌ترین انتقادی که از لمپارد در هفته‌های اخیر می‌شود نیمکت‌نشینی کپا آریزابالاگا، گلر اسپانیایی این تیم است که جایش را به ویلی کابایرو داده و به نظر می‌رسد برای دیدار امشب نیز کپا نیمکت‌نشین خواهد بود.

بایرن مونیخ نیز این فصل رقبای سرسختی برای بوندس‌لیگا دارد و برخلاف روالی که در اکثر سال‌ها در فوتبال آلمان وجود دارد صدرنشینی‌ و قهرمانی‌اش قطعی نیست. شاگردان هانسی فلیک در دیدار جمعه شب خود مقابل پادربورن قعر جدولی به سختی توانستند و با درخشش لواندوفسکی و سرژ گنابری ۳بر۲ پیروز شوند تا صدر جدول را همچنان در اختیار داشته باشند. مصدومیت بواتنگ و سوله در خط دفاعی و افت مانوئل نویر باعث شده تا عملکرد دفاعی مونیخی‌ها در هفته‌های اخیر چندان مناسب نباشد و امشب اگر پدیده‌های این فصل چلسی از جمله تامی آبراهام و میسون مانت از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنند می‌توانند به برد برابر این تیم آلمانی امیدوار باشند.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *