نقش جدید برای کریستیانو رونالدو/CR7 نیمکت‌گرم‌کن یونایتد


سایت بدون – آیا این یک دوران جدید برای کریستیانو رونالدو است؟ آیا مربی موقت منچستریونایتد، مایکل کریک، به او نشان داده رالف رانگنیک چه برنامه‌ای برایش دارد؟ ستاره پرتغالی بیش از یک ساعت روی نیمکت استمفوردبریج یخ زد و در ۲۶ دقیقه‌ای که در زمین بود، هیچ کار خاصی نکرد.
کریک درباره انتخاب بازیکنان تیمش برای دیدار با چلسی توضیح داد: «البته کریستیانو بازیکن شاخصی است. من با او صحبت خوبی داشتم و واقعاً عالی بود.»
واقعاً؟ رونالدو که صحبت‌هایش با مربی اینقدر عالی پیش رفته بود، چرا نفر اولی بود که راهی تونل شد و با بی‌میلی تمام به دستان درازشده مربی‌اش پاسخ داد.
کریک تأکید کرد این تصمیم را فقط خودش گرفته و اینکه تفکر رانگنیک روی این تصمیم و برنامه بازی تیمش مقابل چلسی وجود داشته را کاملاً رد کرد، اما از وقتی رانگنیک که به پدرخوانده گگن پرسینگ مشهور است، به‌عنوان مربی یونایتد تا پایان فصل معرفی شده، همه دارند از وضعیت رونالدو می‌پرسند.
چطور مربی که تأکیدش روی پرسینگ است می‌تواند با بازیکن ۳۶ساله‌ای که پرس نمی‌کند، کار کند؟ شاید این پاسخ سؤال بود. حالا که اینطور است، رونالدو چطور می‌تواند با نقش پاره‌وقت کنار بیاید؛ کسی که در تمام طول دوران حرفه‌ای خود ستاره بی‌جانشینی بوده؟
روی کین و جیمی کاراگر در برنامه تحلیلی اسکای اسپورتس در این بازی در پاسخ به این سؤال با هم اختلاف نظر داشتند. کین می‌گفت: «رونالدو به منچستریونایتد برنگشته که روی نیمکت بنشیند. این ناامیدکننده است. او عصبانی می‌شود. اینکه او شروع به جمع کردن آدم دور خودش می‌کند، درست نیست اما گاهی اوقات شما باید از فوق‌ستاره‌تان حمایت کنید.»
مشکل حالا باید توسط رانگنیک حل شود که به گفته اریک بایی، مدافع ساحل‌عاجی یونایتد بعد از بازی یکشنبه شب در رختکن به بازیکنان تیم معرفی شد.
گری نویل می‌گوید شاید این مربی آلمانی در این اتفاقات دخیل بوده. نویل باور دارد رانگنیک حتی قبل از اینکه به‌طور رسمی به باشگاه منچستریونایتد ملحق شود، روی سبک بازی این تیم تأثیر گذاشته. رانگنیک تا پایان فصل مربی تیم است و دو سال نقش مشاوره در این تیم را بر عهده خواهد داشت. نویل بخشی از تیم تحلیل اسکای اسپورت برای این بازی نبود اما در توییتر نوشت احساس می‌کند رانگنیک تیم را انتخاب کرده: «خیلی‌ها از دست مایکل کریک ناراحت می‌شوند که رونالدو را به نیمکت فرستاده و این خط میانی را انتخاب کرده اما من احساس می‌کنم مربی آتی، تیم را انتخاب کرده چون تفاوت زیادی میان تیم در بازی قبلی و برنامه‌هایش وجود داشت.» گری لینکر مجری برنامه «بازی روز» اما کاملاً مخالف نویل بود: «احتمال اینکه رانگنیک تیم را چیده باشد، صفر است.»
نویل بعد با لینکر شوخی کرد که با اد وودوارد، مدیر اجرایی یونایتد صحبت کرده که لینکر در پاسخش نوشت: «نه با رانگنیک حرف زدم!»
یونایتد برای این بازی محتاطانه تصمیم گرفت فرد، اسکات مک تامینای و نمانیا ماتیچ در خط میانی، برونو فرناندز جلوی‌شان و جیدون سانچو و مارکوس رشفورد در خط حمله باشند. تیم از همان شروع پرس کرد و نویل نوشت: «من یک دقیقه از بازی را دیده‌ام و از تغییر نگرش تیم مطمئنم.»
بعضی‌ها می‌گویند مدیر فنی تیم، دارن فلچر در طول مسابقه با رانگنیک تلفنی تماس می‌گرفته. به هر حال اینکه یونایتد به‌خاطر اثرگذاری او بهتر پرس کرد، توسط کریک رد شد. مربی یونایتد گفت: «راستش را بخواهید حرف‌های زیادی در این باره زده شده و اصولاً وقتی کسی حرفی می‌زند، برای همه آسان است که موافقت کنند و همان حرف‌ها را بزنند اما این واقعیت ندارد. ما تقریباً در تمام بازی‌ها به‌جز دو یا سه‌تا تیم را طوری می‌چینیم که بتواند خوب پرس کند. در این بازی هم همینطور بودیم و توپ‌های خوبی در زمین آنها به دست آوردیم. اینطوری توانستیم در حالت حمله بمانیم.»
پرسینگ به گل یونایتد منجر شد و کریک با تصمیم آنتونی تیلور که خطای آرون وان بیساکا روی تیاگو سیلوا را پنالتی اعلام کرد، موافق نبود: «فکر نمی‌کنم اصلاً پنالتی بود. وقتی در چنین مسابقه‌ای پیش می‌افتی از دست دادن برتری واقعاً ناامیدکننده است.»
ژرژینیو پنالتی را گل کرد و توماس توخل مربی چلسی گفت این بازیکن ایتالیایی به‌خاطر نورافکن‌ها اشتباه کرد وقتی توپ را از دست داد و به جیدون سانچو اجازه داد گل اول بازی را بزند: «چنین اشتباهی خیلی غیرمعمول است؛ بخصوص از ژرژی. موقعیت را درست تشخیص نداد و به‌خاطر نور چراغ‌ها نتوانست توپ را خوب ببیند. انگیزه و شجاعت زیادی برای زدن این ضربه پنالتی لازم بود.»
منبع: دیلی‌میل

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *