نقش مهاجم در قهرمانی نیم فصل استقلال/ژستد، ژیروی استقلال


سایت بدون – استقلال در نیم‌فصل اول ۲۱ گل زده داشت (بدون احتساب تغییر نتیجه بازی گل‌گهر)، ولی سهم ژستد تنها یک گل بود. مهاجم اصلی استقلال در یازده بازی فقط یک گل و دو پاس گل داشت که آمار درخشانی محسوب نمی‌شود، با این حال فرهاد مجیدی بارها تأکید کرده که از عملکرد او رضایت کامل دارد.
ژستد شروع خوبی در استقلال نداشت و مدتی طول کشید تا وضعیت بدنی‌اش را ارتقا بدهد. او در چند بازی فرصت‌های خوبی هدر داد تا اینکه در هفته یازدهم توانست دروازه پدیده را
باز کند.
مهاجم استقلال در بازی پنجشنبه مقابل نفت مسجدسلیمان هم یک فرصت خوب از دست داد تا دوباره بحث گل نزدنش مطرح شود.
اولین وظیفه یک مهاجم شماره ۹ گل زدن است، ولی ژستد با وجود آمار پایین گل زده توانسته به مهره مهمی در استقلال تبدیل شود. او با جایگیری خوب و قدرت سرزنی و بدنی بالا محور حملات استقلال است.
ژستد چه زمانی که توپ‌های بلند را به بازیکنان کناری‌ می‌سپارد چه زمانی که فضا می‌سازد، کمک می‌کند که آنها صاحب موقعیت‌های خوبی شوند.
در فرصت‌هایی که در اختیار حسین‌زاده، سلمانی و خاقانی قرار می‌گیرد، بازی با توپ و بدون توپ ژستد نقش مهمی دارد و تا زمانی که این روش جواب بدهد و استقلال گل بزند، دلیلی ندارد که مجیدی بخواهد به ترکیب خط حمله تیمش دست بزند و ژستد را بیرون بگذارد.
عملکرد ژستد در استقلال یادآور نمایشی است که اولیویه ژیرو در جام جهانی روسیه داشت. مهاجم بلندزن فرانسه در این تورنمنت گلی نزد، ولی نقش مهمی در ساختار تهاجمی داشت.
دشان در بازی اول از این مهاجم استفاده نکرد، ولی با سه مهاجم سرعتی و فانتزی به بن‌بست رسید.
ژیرو از بازی دوم فیکس شد و تا فینال در ترکیب فرانسه حضور داشت. درگیری‌های مداوم ژیرو با مدافعان حریف برای امباپه و گریزمان فضای خوبی می‌ساخت و کمک کرد که بازی آنها ارتقا پیدا کند.
دشان برای جام ملت‌های اروپا بنزما را به تیمش اضافه کرد و او با ویژگی‌های متفاوت جای ژیرو را در ترکیب اصلی گرفت.
برای استقلال هم می‌توان نسخه مشابهی تجویز کرد، به شرطی که مجیدی مهاجم کامل‌تری نسبت به ژستد در اختیار داشته باشد و با ابزار فعلی او بهترین گزینه برای بازی در نوک حمله استقلال است.
شاید هم مشکل گل نزدن ژستد با تمرین و هماهنگی بیشتر برطرف شود که در آن‌صورت استقلال در نیم‌فصل دوم خط حمله زهردارتری خواهد داشت.

آرمن ساروخانیان/ ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *