نقل وانتقالات بارسلونا تحت تأثیر مشکلات اقتصادی باشگاه است ترائوره، یک خرید چشم بسته!

سایت بدون – بارسلونا یک خرید زمستانی دیگر انجام داد. آداما ترائوره بازیکنی است که از ولورهمپتون به‌صورت قرضی به بارسلونا پیوسته است، در واقع این بازیکن به بارسلونا برگشته است چون خودش متولد این شهر و پرورش یافته در آکادمی فوتبال لاماسیا متعلق به بارسلوناست.
آداما در بیمارستان ماترنیتات که نزدیک ورزشگاه نوکمپ است متولد شد و در منطقه‌ای از بارسلونا بزرگ شد که فقط ۱۵ دقیقه با پیاده روی از ورزشگاه اختصاصی بارسلونا فاصله دارد. بعد از ۹ سال حضور در تیم‌های پایه‌ای باشگاه او در سال ۲۰۱۳ فرصت حضور در تیم بزرگسالان بارسا را پیدا کرد. دو سال بود اما رؤیای او برای تبدیل شدن به بازیکن ثابت در ترکیب تیم نقش بر آب شد. با حضور ستاره‌هایی مثل لیونل مسی، نیمار و لوئیس سوارس درخط حمله بارسلونا که هر سه نیز در اوج بودند و اختلاف سطح آنها نیز با ترائوره به قول روزنامه موندو در حد چندین سال نوری بود، ترائوره متوجه شد که باید شانس خود را جای دیگری امتحان کند. کمتر از ۸ سال بعد اما، طوفانی از اتفاقات عجیب و غریب بیرون زمین در باشگاه بارسلونا منجر به بازگشت این وینگر سرعتی به بارسلونا شد، یک شانس مجدد برای حضور در تیم دوران کودکی.
حالا او می‌خواهد از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد، فرصتی که هم به خاطر پیشرفت و سختکوشی که در همه این سال‌ها داشته نصیبش شده و هم به‌دلیل افت غیرقابل انکار و مشکلات مالی بارسلونا. شاید در حالت عادی و در دوران اوج بارسا فرصتی برای حضور بازیکنی مثل آداما دراین تیم فراهم نمی‌شد. ژاوی سرمربی بارسلونا که زمانی با خود ترائوره همبازی بود، یک بال کناری سرعتی و قدرتمند می‌خواهد که بتواند از کناره‌ها بخوبی نفوذ کند، ویژگی‌هایی که کاملاً با خصوصیات ستاره ۲۶ ساله جدید بارسا همخوانی دارد. ژاوی همچنین ناراحتی خود را از اینکه بعضی از بازیکنان فعلی بارسلونا از سبک بازی کلاسیک این تیم بی‌اطلاع هستند ابراز کرد، موضوعی که در مورد ترائوره صدق نمی‌کند چرا که او بابت سال‌ها حضور در لاماسیا درک عالی از ژن بارسلونا دارد.
بارسلونا معمولاً درهای باشگاه برای بازیکنانی که از آکادمی این باشگاه به تیم‌های دیگر رفته‌اند و دوباره قصد بازگشت دارند، باز می‌گذارد. جرارد پیکه و سسک فابرگاس مواردی بودند که در سال‌های قبل به این تیم برگشتند و البته دنی آلوس و اریک گارسیا نیز جدیدترین موارد در این زمینه هستند. موقعیت عثمان دمبله در تیم هم به نحوی است که فضا برای خرید یک وینگر جدید مثل آداما فراهم شده است و البته به فران تورس هم اجازه می‌دهد که به‌عنوان مهاجم نوک یا مهاجم کاذب بازی کند. عثمان دمبله پیشنهاد مسئولان باشگاه در مورد تمدید قرارداد را نپذیرفت و همین موضوع خشم مسئولان بارسلونا را در پی داشت. آنها به این بازیکن فرانسوی دستور دادند که هرچه زودتر از این تیم جدا شود. ضمن اینکه در دو بازی اخیر بارسلونا نیز او از ترکیب تیم بیرون گذاشته شد و به نظر می‌رسد تا امروز که آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی است، برای خود یک تیم جدید را انتخاب کند. در سمت چپ زمین، بارسلونا جوردی آلبا را در اختیار دارد که علاوه بر کارهای دفاعی در زمینه تهاجمی نیز خیلی به تیم کمک می‌کند اما در سمت راست با جدا شدن لیونل مسی عملاً زور بارسا در فاز هجومی کم شده است. سبک بازی مستقیم و قدرت دریبل‌زنی ترائوره می‌تواند به فعال کردن سمت راست بارسلونا و رفع این نقطه ضعف تا حد زیادی کمک کند. اگر ژاوی بخواهد از سیستم سه دفاعی استفاده کند آداما می‌تواند در پست هافبک راست نیز بازی کند. لوئیس انریکه این بازیکن را برای رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به تیم ملی اسپانیا دعوت کرد. با وجود بازیکنان بارسایی در تیم ملی اسپانیا مثل سرخیو بوسکتس، گاوی، تورس، پدری و آلبا، خرید جدید بارسلونا با فضای بازی در کنار این بازیکنان ناآشنا نیست و این موضوع می‌تواند به تطبیق هرچه سریع‌تر او در تیم بارسلونا کمک کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *