نکاتی درباره بتمن که شاید ندانید/ معروف ترین خفاش جهان

سایت بدون – با شیوع بیماری کرونا و انتشار اخباری مبنی بر احتمال سرایت ویروس این بیماری مرگبار از خفاش به انسان، سیل شوخی‌ها با شخصیت «بتمن» یا همان مرد خفاشی پولساز عالم سینما در فضای مجازی آغاز شد که البته تا اکنون نیز ادامه یافته است. حال و به همین مناسبت در مطلب پیش‌رو با بخشی از پیشینه این شخصیت خیالی اما سرشناس آشنا می‌شوید.
١- بیل فینگر و باب کین، خالقان شخصیت «بتمن» (مرد خفاشی) هستند. شهرت این شخصیت، از کمیک بوک (کتاب داستان‌های مصور)‌ «بتمن» که در‌ سال ١٩۴٠ شروع شد. هرچند برای نخستین‌بار، ‌سال ١٩٣٩ در شماره‌ ٢٧ «داستان‌های مصور کارآگاهی» از آن رونمایی شده بود.
٢- بتمن برای نخستین‌بار در‌ سال ١٩۴٣ در تلویزیون ظاهر شد، اما اجرایی که او را به شهرت رساند، در ‌سال ١٩۶۶ و در برنامه‌ تلویزیونی و ١٢٠ قسمتی «بتمن» بود. بعد از بتمن شخصیت‌های مشابه و تأثیرگرفته‌ دیگری در داستان‌های مصور قد علم کردند، ازجمله کت وومن (زن گربه‌ای) و بت وومن (زن خفاشی)!
٣- بازیگرانی که نقش بتمن را بازی کرده‌اند، به ترتیب محبوبیت عبارت‌اند از: لویی جی ویلسون، رابرت لورِی، آدام وست، مایکل کیتون، وَل کیلمر، جورج کلونی، کریستین بیل، ویل آرنت و
بن اَفلک!
۴- در فیلم «بتمن» محصول ١٩٨٩ میلادی، نقش بتمن قبل از مایکل کیتون، به ستاره‌های دیگری پیشنهاد شده بود اما چون پوشیدن لباس مخصوص شخصیت، برایشان سخت بود، آن را نپذیرفته بودند! ۶‌سال بعد در فیلم «تا ابد بتمن» (١٩٩۵)، این نقش به ول کیلمر واگذار شد!
۵- نویسنده‌ بتمن، کاملا اتفاقی و از نام یک جواهرفروشی در دفترچه‌ تلفنش اسم شهر گاتهام (شهر خیالی محل زندگی بتمن) را انتخاب کرده بود!
۶- فرانک میلر با «شوالیه تاریکی برمی‌گردد» بتمن را به روزهای اوج گذشته‌اش بازگرداند. در این سریال چهار قسمتی که ‌سال ۱۹۸۶ منتشر شد، بتمن پیر شده اما دوباره و با اقتدار به عرصه قهرمان‌بازی بازمی‌گردد!
٧- نام بروس وِین (شخصیتی که در داستان، لباس بتمن را می‌پوشد و برای مردم شهر گاتهام ناشناخته است) در واقع ترکیبی از نام‌های رابرت بروس و آنتونی وین است که هرکدام‌شان به ترتیب قهرمانان انقلابی اسکاتلند و آمریکا هستند.
٨- میشل فایفر برای بازی در فیلم کت وومن یا «زن گربه‌ای» انتخاب شده و دستمزدش را گرفته بود که بارداری ناگهانی او، باعث شد تا این نقش به آنت بنینگ برسد!
٩- در دانشگاه ویکتوریای کانادا، دوره‌‌ای آموزشی برای کشف زندگی بتمن طراحی شده است که به آن «علم بتمن» می‌گویند!
١٠- بعد از شهرت بتمن، فروشگاه‌های کوچکی در سطح شهر‌ها به وجود آمدند، که ابزارآلات ترسناک مورد استفاده در فیلم‌ها و داستان‌های مصور مربوط به این شخصیت خیالی را می‌فروختند!
١١- در فیلم «بازگشت بتمن» محصول ١٩٩٢، برای استفاده از پنگوئن‌های واقعی، مبلغ یک‌میلیون دلار صرف نگهداری، سرمایش، غذا، حمل‌ونقل این حیوانات شد!
١٢- بتمن در فهرست ١٠٠ قهرمان برتر داستان‌های مصور، مقام اول را کسب کرده است.
برگردان از thefactsite

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *