نگاهی به بازگشت بنزما به تیم ملی فرانسه/ پایان تبعید


دیدیه دشان، مربی تیم ملی فرانسه، در حالی کریم بنزما را برای یورو ۲۰۲۰ به تیم دعوت کرده که او شش سال از تیم ملی دور بود. مهاجم رئال مادرید در لیست ۲۶ نفره فرانسه برای یورو حضور دارد و پیش از دیدارهای دوستانه برابر ولز و بلغارستان به تیم ملی فراخوانده شده است.
بنزما به بازیکنانی نظیر پل پوگبا، هوگو یوریس، کورت زوما، انگولو کانته، اولیویه ژیرو، لوکاس دینیه و موسی سیسوکو می‌پیوندد. کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان، رافائل واران و پرسنل کیمپمبه هم طبق انتظارات در لیست تیم ملی حضور دارند.
بنزما پس از این خبر در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «بسیار افتخار می‌کنم که به فرانسه برمی‌گردم و آنها به من اعتماد کرده‌اند. از خانواده، باشگاه، دوستان و همه شما که از من حمایت کردید و هر روز به من قدرت بخشیدید سپاسگزارم.»
او پیش از این با دشان دیدار کرده بود تا بر سر اختلافات با هم صحبت کنند. این مربی هم سرانجام تصمیم گرفت کینه‌های قدیمی را پاک کند. دشان در سال ۲۰۱۵ و به دلیل اتهام نقش داشتن بنزما در اخاذی از متیو والبوئنا، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، بنزما را از تیم ملی خط زده بود. گفته می‌شود بنزما به والبوئنا گفته بود با اخاذان همکاری کند. اتهام بنزما این بود که یک دوست دوران کودکی‌اش به سراغش رفته و او را واسطه کرده تا والبوئنا را متقاعد کند که به صورت مستقیم با اخاذان در ارتباط باشد اما والبوئنا به پلیس خبر داد.
بنزما با انتقادات شدیدی روبه‌رو شد و مانوئل والس، نخست‌وزیر وقت فرانسه گفت که این مهاجم سابق لیون، هیچ جایی در تیم ملی ندارد. بنزما نتوانسته بود رابطه‌اش با تیم ملی را بهبود بخشد، تا اینکه سرانجام این اتفاق افتاد.
گفته می‌شود که بنزما در پاییز امسال به دادگاه خواهد رفت. او هر گونه اتهامی را رد می‌کند. چهار نفر دیگر هم در این دادگاه باید از خود دفاع کنند.
پیشتر خبر رسیده بود که دادگاه بنزما در زمستان گذشته برگزار می‌شود. او در آن هنگام تصویر جلد روزنامه اکیپ را در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «این ماجرا کی تمام می‌شود؟»
سیلوین کورمیه، وکیل بنزما، گفته که این تصمیم مضحک است. با وجود این مشکلات، افراد زیادی خواسته بودند که بنزما پس از سال درخشانی که با رئال مادرید داشته، به تیم ملی برگردد. بنزما در این فصل ۲۹ گل زده و یکی از بهترین فصل‌های خود را می‌گذراند.
البته بازگشت او به تیم ملی از جنبه‌های دیگری هم غافلگیرکننده است. این بازیکن ۳۳ ساله پس از آن که در یورو ۲۰۱۶ حضور نیافت، گفت: «دشان تسلیم فشار نژادپرستان فرانسه شده است. او باید بداند که در فرانسه حزب افراطی در دو انتخابات اخیر به دور دوم راه یافته است. من نمی‌دانم که این تصمیم دیدیه است یا رئیس یا فرد دیگری. من مشکلی با هیچ ‌کسی ندارم. من برای فرانسه آرزوی موفقیت می‌کنم و دلم با آنهاست.»
اما پس از شش سال دوری، مشکلات سرانجام حل شدند و بنزما می‌تواند نقشی کلیدی در یورو ۲۰۲۰ داشته باشد. دشان پس از اعلام لیست تیم ملی گفت: «مهم‌ترین مسأله این است که امروز و فردا چه می‌شود. نباید به گذشته نگاه کنیم. ما گام‌های مهمی برداشتیم. ما با هم ملاقات کردیم و بحثی مفصل داشتیم. من مدت زیادی فکر کردم تا این تصمیم را گرفتم. هیچ بخشی از بحث‌های‌مان را فاش نخواهم کرد. من نیاز به این بحث داشتم. او هم همینطور.»
فرانسه در حالی پا به یورو ۲۰۲۰ می‌گذارد که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ فرانسه شده است.
آنها مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات هستند و حضور بنزما بی‌تردید باعث خواهد شد که تقویت شوند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *