هاسکیچ منتفی شد، طارمی «نه» گفت/ دو مهاجم خارجی مد نظر پرسپولیس در راه تهران


سایت بدون – آنچه باعث ناکامی پرسپولیس در جذب مهاجم شده، اختلاف نظر مدیران باشگاه و کالدرون است. تا اینجای کار باشگاه هر مهاجمی را معرفی کرده، مرد آرژانتینی نپسندیده و از طرفی مهاجمان مورد نظر او را هم باشگاه به خاطر گران بودن‌شان نتوانسته جذب کند. دلیل منتفی شدن حضور نرمین هاسکیچ در پرسپولیس هم رقم درخواستی او و همینطور رضایتنامه گرانقیمت او بود.
خبر انصراف از جذب او را که آقای گل لیگ صربستان بود، مهدی محمدنبی در مسابقات بسکتبال در بوستان آب و آتش اعلام کرد و در عین حال از مذاکره با دو مهاجم خارجی دیگر گفت و اینکه آنها چند روز دیگر به تهران می‌آیند. این دو بازیکن را هم باشگاه ادعا کرده که مثل هاسکیچ معرف‌شان خودِ کالدرون بوده و چون قیمت‌شان بالا نیست، برای مذاکره به تهران دعوت‌شان کرده‌اند. گویا یکی از آنها که گزینه اول هم به حساب می‌آید، آرژانتینی است و دیگری اهل آفریقا. حتی می‌گویند ایرج عرب به خاطر آنها به ترکیه رفته و سرکشی به اردوی پرسپولیس، بهانه‌اش بوده.
پرسپولیسی‌ها البته از مهدی طارمی هم غافل نیستند. همین که مذاکره با نرمین هاسکیچ متوقف شد، عضو هیات مدیره باشگاه با طارمی تماس گرفت و باشگاه با اینکه یک بار دیگر «نه» شنید، همچنان امیدوار است به جذب او. مهدی طارمی این روزها در اروپا دنبال تیم است و از آنجا برای پرسپولیسی‌ها پیغام فرستاده که برنامه‌ای برای بازگشت به لیگ ایران ندارد. هر چند اگر نتواند با تیم‌های اروپایی قرارداد ببندد، همانطور که خودش قبلا گفته بود به ایران برمی‌گردد تا دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشد اما آیا پیشنهاد مالی او کمتر از مهاجمان خارجی مورد نظر کالدرون است که باشگاه در مذاکره با آنها این‌قدر تعلل می‌کند؟ قطعا رقمی هم که طارمی از پرسپولیس طلب خواهد کرد، چیزی کم از رقم درخواستی خارجی‌ها نیست و مهمتر اینکه این مهاجم ملی‌پوش فعلا میلی به بازگشت ندارد و پرسپولیس با امید بستن به او فقط وقت خود را تلف می‌کند. البته گویا یکی دو ایجنت مهاجمان خارجی ارزان‌تری را به مدیریت باشگاه پرسپولیس معرفی کرده‌اند که البته باید ببینیم آیا گابریل کالدرون آنها را می‌پسندد یا نه. اگر هیچکدام از آنها نظر سرمربی آرژانتینی را جلب نکنند، آن وقت احتمالا پرونده جذب مهاجم بسته و این کار موکول می‌شود به نقل و انتقالات نیم‌فصل.
آن وقت کالدرون هم چاره‌ای نخواهد داشت جز اینکه از بین بازیکنان تهاجمی تیمش یکی را به‌عنوان زوج علیپور در خط حمله انتخاب کند. دستش هم باز است برای این انتخاب. او غیر از محمدامین اسدی، مهدی شریفی و سعید کریمی که تنها هم‌پستی‌های علیپور هستند، چند بازیکن دیگر هم دارد که بتوانند نقش مهاجم را برایش بازی کنند؛ همچون وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و امید عالیشاه. همه آنها سابقه بازی در خط حمله را دارند اما خب هیچکدام‌شان ذاتا مهاجم نیستند و نیاز به یک مهاجم ششدانگ، همچنان با پرسپولیس خواهد ماند. مگر اینکه یکی از مهاجمان آرژانتینی یا آفریقایی که باشگاه به تازگی با آنها وارد مذاکره شده، قرارداد ببندد.
تا پیش از آن اما گابریل کالدرون باز هم محمدامین اسدی را امتحان خواهد کرد. مهاجم جوانی که در دوره برانکو فرصت چندانی برای بازی کردن به دست نیاورد و در همان مدت کوتاه یک گل هم زد که مردود اعلام شد. در اردوی ترکیه اما بارها و بارها به‌عنوان زوج علیپور در خط حمله به بازی گرفته شد و حداقل اینکه عملکردش ناامیدکننده نبود. محمدامین اسدی هم اما مثل کالدرون منتظر تعیین تکلیف مهاجم خارجی است و تا آن موقع، برای ثابت شدن فرصت دارد.
کسی چه می‌داند، شاید مهاجمی که قرار است بخرند، خارجی هم نباشد. مدیران پرسپولیس از نیم‌فصل دنبال رضا قوچان‌نژاد بودند و حتی رضایت برانکو را هم گرفتند. این انتقال البته چند سال است که نقل محافل شده و هر بار به دلیلی منتفی می‌شود. داستانِ تکراری امروز هم همین است. چند روز پیش باشگاه آپوئل قبرس نام این بازیکن را از فهرست خود خط زد و شایعه‌ها دوباره ادعا کردند او قرار است پیراهن پرسپولیس را بپوشد. اتفاقی که برای رقم خوردنش باشگاه باید رضایت کالدرون را جلب کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *