هدف بزرگ سامان در سال جام جهانی/حمله قدوس به پست اریکسن


سایت بدون -درباره آینده سامان قدوس در برنتفورد حرف و حدیث‌های فراوانی شنیده می‌شد اما به نظر می‌رسد او در انگلیس می‌ماند تا اهداف خود را در لیگ برتر دنبال کند. قدوس حتی در تعطیلات به زادگاه خود رفت و با مالمو تمرین کرد تا این شایعه به شکل جدی مطرح شود که او قصد دارد به فوتبال سوئد برگردد اما بعدها مشخص شد این اقدام سامان برای حفظ آمادگی بوده و دلیل دیگری نداشته است.
قدوس سومین فصل بازی برای برنتفورد را آغاز خواهد کرد. قرارداد او با باشگاه انگلیس ابتدا قرضی و فقط برای یک فصل بازی در چمپیونشیپ بود اما خیلی زود دائمی شد تا سامان به‌دنبال اهدافی بزرگ در لیگ جزیره باشد. البته که این اتفاق در دو فصل اخیر رخ نداده و قدوس بیشتر روی نیمکت نشسته تا اینکه در ترکیب اصلی قرار بگیرد و مهره مؤثری برای برنتفورد باشد.
سامان فصل قبل ۵۲۷ دقیقه در ترکیب برنتفورد حضور داشت و ماحصل تلاش او به ثمر رساندن یک گل بود که هفته دهم وارد دروازه برنلی کرد. هر چند گل سامان هم نتوانست مانع شکست ۳ بر یک برنتفورد شود. این آمار با کارنامه قدوس در فصل قبل و دوران حضور در چمپیونشیپ فاصله بسیاری دارد. او در چمپیونشیپ ۴۳ بازی انجام داد، ۱۵۱۳ دقیقه در زمین حضور داشت و ۳ گل وارد دروازه بریستول‌سیتی، لوتون‌تاون و شفیلدونزدی کرد.
با این حال قدوس در تمرینات سخت و طاقت‌فرسای پیش‌فصل برنتفورد شرکت کرده و نشان داده تنها هدفش انجام بازی‌های بیشتر در ترکیب این تیم است. برنتفورد همراه با قدوس در ادامه دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل خود مقابل استراسبورگ، تیم ششم جدول فصل اخیر لیگ یک فرانسه قرار گرفت. یاران قدوس که در دو مسابقه تدارکاتی اخیرشان یک پیروزی و یک شکست مقابل اشتوتگارت آلمان داشتند، در سومین بازی تدارکاتی پیش‌فصل برابر استراسبورگ فرانسه به تساوی پرگل دست یافتند.
برنتفورد در حالی که تا دقیقه ۶۰ با یک ترکیب و پس از آن با ۱۱ تغییر مقابل استراسبورگ فرانسه بازی کرد، در نهایت به تساوی ۲ – ۲ رسید و با این نتیجه به استقبال چهارمین دیدار دوستانه پیش‌فصل برابر ولفسبورگ آلمان رفت. سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی برنتفورد که در چهار هفته پایانی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر انگلیس به‌دلیل آسیب‌دیدگی دور از ترکیب تیمش بود، پس از حضور ثابت و یک نیمه‌ای در دیدار تدارکاتی مقابل اشتوتگارت، در دیدار برابر استراسبورگ فرانسه از دقیقه ۶۱ به میدان رفت.
با توجه به جدایی اریکسن سوئدی و حضور او در منچستریونایتد، قدوس می‌کوشد تا به ترکیب اصلی برنتفورد برسد و بازی‌های بیشتری برای این تیم انجام بدهد. موضوعی که دور از دسترس نیست و البته یک اتفاق خوب برای قدوس در سال جام جهانی خواهد بود. کارلوس کی‌روش اولین نفری بود که سامان قدوس را دید و او را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد. از آن زمان تا امروز حدود ۴ سال گذشته و سامان ۳۰ بازی ملی انجام داده. حاصل حضور قدوس در این ۳۰ بازی، ۲ گل ملی بوده که وارد دروازه یمن و پاناما شده است. قدوس امیدوار است در دومین جام جهانی متوالی هم شرکت کند و البته دقایق بیشتری در ترکیب تیم ملی ایران قرار بگیرد. بخصوص که خودش معتقد است دراگان اسکوچیچ نسبت به کی‌روش اعتقاد بیشتری به توانایی‌هایش دارد. البته یک نکته را هم نباید نادیده گرفت که قدوس در گروه دومی بود که استوری‌هایی هماهنگ منتشر کرد و این امکان هم وجود دارد از دایره تفکرات اسکوچیچ خارج شود و برای دومین جام جهانی متوالی به ترکیب اصلی تیم ملی نرسد.

ZOOM
با توجه به جدایی اریکسن سوئدی و حضور او در منچستریونایتد، قدوس می‌کوشد تا به ترکیب اصلی برنتفورد برسد و بازی‌های بیشتری برای این تیم انجام بدهد. موضوعی که دور از دسترس نیست و البته یک اتفاق خوب برای قدوس در سال جام جهانی خواهد بود. البته یک نکته را هم نباید نادیده گرفت که قدوس در گروه دومی بود که استوری‌هایی هماهنگ منتشر کرد و این امکان هم وجود دارد از دایره تفکرات اسکوچیچ خارج شود و برای دومین جام جهانی متوالی به ترکیب اصلی تیم ملی نرسد

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *