هفته ای چند تخم مرغ بخوریم برای سلامتی ضرر نداشته باشد

https://www.simplyrecipes.com/wp-content/uploads/2017/04/2017-04-11-Pressure-Cooker-Hardboiled-Eggs-16.jpg

سایت بدون -تخم‌مرغ، سرشار از پروتئین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما کلسترول نیز دارد و انباشت این چربی در خون می‌تواند خطر ابتلا به سکته و بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش دهد.

با این تفاسیر، خیلیها میپرسند خوردن چند عدد تخممرغ در روز بیضرر است؟

مدافعان مصرف روزانه تخممرغ

دانشمندان آمریکایی میگویند،مصرف تخممرغ نه تنها خطر ابتلا به بیماریهای عروق کرونر یا سکته مغزی را بالا نمیبرد، بلکه خوردن یک تخممرغ در روز خطر سکته مغزی را کاهش میدهد، اما به بیماران دیابتی یا قلبی توصیه میشود کمتر تخممرغ بخورند. حتی محققان چینی دریافتهاند خوردن یک تخممرغ در روز خطر ابتلا به امراض قلبی را افزایش نمیدهد.

تخممرغ را در برنامه غذایی نگنجانید!

گروهی دیگر از پزشکان آمریکایی به این نتیجه رسیدهاند که تخممرغ را باید از برنامه غذایی حذف کرد. آنها در سال ۲۰۱۷ بعد از یک جمعبندی توصیه کردند چون تخممرغ حاوی کلسترول است تا جایی که ممکن است باید از خوردن آن پرهیز کرد. به همین دلیل، محققان بنیاد قلب آلمان برای پایان دادن به این چالش اعلام کردهاند: مهمتر از مصرف تخممرغ این است که چه غذایی با آن خورده میشود. معمولا یک صبحانه آمریکایی از تخممرغ و چربی حیوانی تشکیل شده، اما یک صبحانه آلمانی اغلب حاوی تخممرغ و سبزیجات است و این تفاوت بزرگی است. خوردن ۴۰۰ گرم میوه و سبزی در روز خود به کاهش خطر تصلب شرائین کمک میکند. بنابر این به جای این که نگران تکتک اجزای یک وعده غذایی باشیم، بهتر است به مجموع موادی که با هم میخوریم توجه کنیم. بعلاوه، تغذیه تنها یک عامل در تعیین سطح کلسترول بدن است. عامل مؤثر دیگر ژنتیک است.

پس برای جلوگیری از ابتلا به امراض قلبی در درجه اول، باید از نیکوتین صرفنظر کرد و به اندازه کافی تحرک بدنی داشت و در کنار آنها تغذیه سالم به روش مدیترانهای (مصرف بیشتر میوه و سبزیجات) را مد نظر قرار داد .

الگوی هفتهای ۴ تخممرغی

مطابق بررسیها در اروپاییهایی که هر هفته چهار تخممرغ میخورند هیچگونه افزایش بیماریهای قلبی مشاهده نشده است و به همین سبب میتوان خوردن چهار تخممرغ در هفته را توصیه کرد. اما به بیماران دیابتی یا قلبی توصیه میشود کمتر تخممرغ بخورند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *