هفته سرنوشت‌ساز لیگ هجدهم برای تصاحب جام/ سه‌راهی قهرمانی

سایت بدون – رقابت‌‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود و پرسپولیس امیدوار است در این روز برای سومین مرتبه متوالی قهرمان لیگ برتر شود اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شاید سپاهان و استقلال سرنوشت دیگری را برای لیگ برتر رقم بزنند. در حال حاضر ۳ تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی هستند. اگرچه بسیاری از کارشناسان پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانند اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، همان‌طور که خوش‌بین‌ترین طرفدار لیورپول هم تصور نمی‌کرد تیم محبوبش ۴ گل به بارسلونا بزند اما این اتفاق رخ داد. بنابراین روی کاغذ سپاهان و استقلال هم شانس قهرمانی دارند حتی پدیده هم بخت اندکی برای قهرمانی دارد به شرطی که ۳ تیم اول جدول ببازند و پدیده هر دو بازی خود را ببرد. در انتهای جدول هم رقابتی میلیمتری بین نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت در جریان است و یکی از این دو تیم هم به لیگ یک سقوط خواهد کرد.
روز سرنوشت در تهران
پرسپولیس ناکام بزرگ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ لقب گرفت. نایب‌قهرمان دوره قبل در این فصل در مرحله گروهی با آسیا وداع کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، با این حال هواداران پرسپولیس امیدوارند امشب با پیروزی مقابل تیم ماشین‌‌سازی تبریز سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را جشن بگیرند. هرچند در این صورت هم سازمان لیگ جام قهرمانی را در هفته پایانی در شهر جم بوشهر به بازیکنان پرسپولیس اهدا خواهد کرد اما باز هم اکثر بلیت‌های بازی پرسپولیس و ماشین‌‌سازی به فروش رفته و برانکو و شاگردانش دوست ندارند خیل هواداران مشتاق خود را ناراحت از ورزشگاه آزادی به خانه بفرستند. ماشین‌‌سازی تبریز هم با تمام وجود مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد تا حداقل در حد توان بتواند در راه سومین قهرمانی پرسپولیس مشکل ایجاد کند. بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. اکنون پرسپولیس به دنبال دومین برد مقابل ماشین‌‌سازی است، با این امید که سپاهان و استقلال امتیاز از دست بدهند تا سومین قهرمانی‌‌‌‌اش را بدون جام در ورزشگاه آزادی جشن بگیرد.
داربی گل‌محمدی و قلعه‌نویی!
اما حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه امام رضا(ع) شهر مشهد برگزار می‌شود؛ جایی که سپاهان تیم دوم جدول در رویای قهرمانی است. هواداران این تیم امیدوارند با امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌ها به قهرمانی برسند اما در این مسیر در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل شکست دادن تیم پدیده است. یحیی گل‌محمدی تیم منسجمی را درست کرده و فوتبال مشهد این مرتبه با پدیده زنده شده است. در این بازی هم شاهد نبرد سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس هستیم. گل‌محمدی و قلعه‌نویی بخوبی از تفکرات فوتبالی همدیگر شناخت دارند. بازی رفت را سپاهان یک بر صفر برد. هواداران پرسپولیس چشم‌شان به بازی تهران است و گوش‌شان به نتیجه این مسابقه تا با کمک گل‌محمدی قهرمان زودهنگام لیگ برتر شوند.
فرهاد و تیمش در آبادان
استقلال و نفت این بار در آبادان. این بازی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ موتور صنعت نفت بتازگی روشن شده و ۴ برد متوالی در لیگ برتر زردپوشان برزیلی آبادان را به رده نهم جدول لیگ رسانده است. فوتبال‌دوستان آبادانی عاشق صنعت نفت هستند و قطعا روز سختی را برای استقلال رقم خواهند زد. استقلال هم بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا حاشیه‌هایش بیش از گذشته شده است. اکنون فرهاد مجیدی سکان‌دار آبی‌پوشان است. استقلال با شفر ۳ بر صفر نفت آبادان را شکست داده بود ولی حالا علاوه بر شفر ۲ گلزن آن بازی هم دیگر در استقلال نیستند. صیادمنش به تیم ترکیه‌ای فروخته شده و طارق همام را هم مجیدی اخراج کرده است! استقلال اگر می‌خواهد فصل آینده دوباره در آسیا حضور داشته باشد، باید نوار بردهای زردپوشان برزیلی آبادان را قطع کند که کاری دشوار است.
قهرمان لیگ در آخرین بازی مشخص می‌شود
سرمربی پرسپولیس  می‌گوید قهرمان این فصل از مسابقات لیگ برتر در آخرین بازی مشخص می‌شود. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از بازی پرسپولیس و ماشین‌‌سازی تبریز در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس سازمان لیگ فوتبال گفت: فقط ۲ بازی باقی مانده است. قبلاً هم گفتم قهرمان در آخرین بازی و در ثانیه پایانی مشخص می‌شود. الان ما با تیم دوم ۳ امتیاز فاصله داریم. نمی‌خواهم درباره حریف که بسیار قابل احترام است صحبت کنم. تیمی جوان و پر از انگیزه و شوق که می‌خواهند خودشان را نشان دهند. این بازی دیداری است که بازیکنان و هواداران منتظرش هستند؛ هوادارانی که به جرأت می‌گویم در دنیا بهترین هستند و اطمینان دارم بسیار زیاد به ورزشگاه خواهند آمد تا برد را با هم جشن بگیریم. بابت تمام این حمایت‌ها از آنها تشکر می‌کنم. وی درباره شرایط پرسپولیس اظهار داشت: بیرانوند محروم است. بشار از ناحیه زانو احساس درد می‌کند. حسین ماهینی و محمد انصاری هم مصدوم هستند اما بقیه شرایط خوبی دارند. برانکو درباره اینکه در جلسه خود با بازیکنان درباره چه مواردی صحبت کرده است، گفت: صحبت‌هایی که به شما گفتم را با آنها هم انجام دادم. بازی طوری است که نیاز به مدیر و مربی و کادر فنی ندارد. بازیکنان تنها به این بازی فکر می‌کنند و می‌خواهند پیروز شوند. سرمربی پرسپولیس درباره اینکه فکر می‌کنید کسی دوست نداشته باشد پرسپولیس قهرمان شود؟ اظهار داشت: این طبیعی است که برخی‌ها دوست نداشته باشند ما قهرمان شویم اما این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم قهرمان شویم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *