همه آن چیزی که باید درباره فیفا۲۱ بدانید/ همان همیشگی

سایت بدون – یکی از چالش‌برانگیزترین بازه‌ها برای عناوینی که عرضه سالانه را تجربه می‌کنند، تغییر نسل کنسول‌های خانگی است. چه آن دوران که بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز از عناوین محبوب برای به نمایش گذاشتن تغییرات بصری بازی‌ها با سخت‌افزارهای جدید بودند؛ چه نسل هفتم کنسول‌های خانگی که سیاست عرضه سالانه به سری بازی‌های محبوبی چون Call of Duty رسید. در هر شرایطی، مخاطبان انتظار دارند بازی ورزشی محبوبشان که هر سال هم ۶۰ دلار (از نسل نهم، ۷۰ دلار!) برایش پول می‌دهند، پیشرفت کرده باشد. اگر شما هم با این پیش‌زمینه قصد خرید فیفا ۲۱ را دارید، شاید به یک تجدید نظر اساسی نیاز داشته باشید. نویسنده : امیر گلخانی / روزنامه‌نگار و منتقد بازی  نقطه تعادل
فیفا ۲۱ مشکلات کمتری در مقایسه با برادر بزرگ‌ترش دارد. گلیچ‌ و باگ‌های بازی به‌حداقل میزان خود طی سال‌های اخیر رسیده‌ و البته خبری از رفتارهای عجیب مدافعان نیست. ارسال‌های هوایی و کرنرها نه مثل نسخه قبلی به‌دشواری گل می‌شود و نه مثل فیفا ۱۹، می‌توان از گل شدن صد درصدی آنها اطمینان داشت. بازی یک نقطه تعادل بین ویژگی‌هایی از گیم‌پلی فیفاست که طی چند سال اخیر بیشتر مورد توجه هواداران قرار گرفته بود. علاوه بر این، الکترونیک آرتز یک خبر خوب هم برای «اسکیلر»های فیفا دارد. در فیفا ۲۱ با اضافه شدن دریبل‌های چابک و کمتر شدن دخالت هوش مصنوعی در تکل‌های گاه و بی‌گاه، نبردهای تن به تن واقعی‌تر و البته سریع‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.
باید گفت فیفا ۲۱، یکی از استانداردترین عناوین چند سال اخیر در زمینه بالانس گیم‌پلی است. اگرچه برای بازگو کردن این مورد، روی تضعیف عجیب دروازه‌بان‌های بازی چشم‌پوشی کردیم. موردی که در مقایسه با سال گذشته و به‌طور کل تجربه‌های نسل هشتمی فیفا، یکی از ضعیف‌ترین‌های تاریخ آن به حساب می‌آید. تقریبا می‌توان گفت هیچ مسابقه‌ای با کمتر از ۴ تا ۵ گل تمام نخواهد شد و دو طرف همواره در حال استفاده از ضعف‌های هوش مصنوعی دروازه‌بان مقابل هستند.
 امباپه، هالند، فلیکس و دیگران
قلب تپنده بازی ‌مانند یک دهه اخیر، «آلتیمیت تیم» است. جایی که برای ساخت تیم رویایی‌تان از جان و دل مایه می‌گذارید و البته همیشه هم با سیستمی عادلانه روبه‌رو نمی‌شوید. ساده‌تر بگویم، فیفا ۲۱ در بخش آلتیمیت تیم از هیچ تلاشی برای تشویق گیمرها به پرداخت درون برنامه‌ای فروگذار نمی‌کند. به این مورد، گلیچ‌های معمول بخش آنلاین برای تغییر نتیجه بازی و دیگر راه‌های تقلب را هم اضافه کنید تا این نسخه هم از این قاعده مستثنا نباشد.
از ضعف‌های آلتیمیت تیم و سیستم P2W عجیب آن که بگذریم، به بزرگ‌ترین پاشنه آشیل بازی می‌رسیم: عدم تغییر. فیفا ۲۱ هیچ ویژگی جدید و انقلابی ندارد. همه تغییراتی که در گیم‌پلی بازی می‌بینیم، حاصل بهینه‌سازی ویژگی‌های بازی‌های قبلی هستند. علاوه بر این، حالت‌های جدید بازی که به بخش‌های Career Mode و آلتیمیت تیم اضافه شده‌اند، بیشتر به یک تغییر کوچک از طریق پچ و آپدیت شبیه هستند تا یک اتفاق جدید. «والتا» و فوتبال خیابانی هم آن چیزی نشد که الکترونیک آرتز انتظارش را داشت و البته اندک تغییرات آن، به هیچ وجه برای مخاطب جذاب نیست.
 شاید فیفا ۲۲…
از امروز تا مهر ۱۴۰۰، تنها انتخاب گیمرهای دوستدار فوتبال، به دو عنوان ختم می‌شود: فیفا ۲۱ و به‌روزرسانی فصلی PES. با آنچه از فیفا و تغییراتش دیدیم، شاید بهتر بود الکترونیک آرتز هم با شیوه‌ای مشابه رقیب ژاپنی خود محصولش را روانه بازار می‌کرد. حالا که بازی با قیمت کامل ۶۰ دلاری در دسترس است، تهیه آن را فقط به هواداران سرسخت فوتبال و بازی‌های ورزشی پیشنهاد می‌کنیم. گیمرهایی که لایق بیشتر از اینها هستند و شاید فیفا ۲۲، پاسخی به درخواست‌های پرشمارشان باشد.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *