همه بازیکنانی که دارند دعا می کنند برانکو سرمربی تیم ملی نشود

سایت بدون -سرنوشت ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس روشن نیست. همین که کسی در فدراسیون از مربی بلژیکی به شکل قاطعانه حمایت نمی‌کند، نشان می‌دهد اوضاع تا چه حد خراب است. ویلموتس نه در ایران می‌ماند، نه مصاحبه می‌کند و نه حتی پست اینستاگرامی و فیس‌بوکی می‌گذارد تا بدانیم در ذهنش چه می‌گذرد. همه اینها نشان از سردی رابطه فدراسیون با مرد بلژیکی دارد و هیچ بعید نیست به زودی سرمربی تیم ملی تغییر کند. همانطور که چند روز قبل هم نوشته بودیم، اصلا عجیب نیست که اسم برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی جانشینی ویلموتس مطرح شود؛ کسی که کارنامه موفقی در حوزه فوتبال ملی و باشگاهی ایران دارد و خودش قبلا شرایط برزخی صعود از مرحله پیش‌مقدماتی را در جام‌جهانی ۲۰۰۶ تجربه کرده است. بنابراین همانطور که رسانه‌ها و منتقدان به برانکو فکر می‌کنند، بعید نیست که فدراسیون فوتبال هم اسم مربی کروات را یک گوشه ذهنش داشته باشد. حالا فرض کنید این شایعات محقق شود و برانکو روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند؛ در این صورت چه سوژه‌های جذابی که برای رسانه‌ها به وجود نخواهد آمد.

اولین سوژه، لیست برنده‌ها و بازنده‌های حضور برانکو در تیم ملی است. در این مورد به طور مفصل می‌توان مطلب و گزارش نوشت، اما عجالتا قصد داریم به دو ستاره‌ای اشاره کنیم که حضور احتمالی ایوانکوویچ روی نیمکت ایران به معنای واقعی کلمه به ضررشان تمام خواهد شد. نفر اول رامین رضاییان است؛ کسی که برانکو در پرسپولیس به شدت با او مشکل داشت و طی دو سال، دو بار عذرش را خواست. برانکو بابت بیرون کردن رامین هزینه زیادی داد و حتی حاضر شد مقابل هواداران قرار بگیرد. او یک بار در جلوی چشم خبرنگاران یک تکه کاغذ را از وسط نصف کرد و گفت: «هر وقت این دو قطعه مثل روز اول به هم چسبیدند، رابطه من و رامین هم درست می‌شود.» بنابراین واضح است که در صورت حضور برانکو، موقعیت رامین در تیم ملی به خطر خواهد افتاد؛ مخصوصا که وریا غفوری در همان پست فرم خوبی دارد و مردم هم دوستش دارند.

دومین بازیکن تیم ملی که شاید از حضور برانکو استقبال نکند، سردار آزمون است. حتما می‌دانید که در جریان جدال همه‌جانبه برانکو و کی‌روش، سردار آزمون یکی از بازیکنانی بود که بی‌محابا وارد گود شد و از مربی پرتغالی دفاع کرد. او چندین بار به برانکو طعنه زد و حتی مدعی شد عمده انتقادات از او بعد از جام‌جهانی روسیه، از سوی هواداران پرسپولیس طراحی شده است. زمانی که کی‌روش از کیفیت بازیکنان حاضر در لیگ داخل کشور انتقاد می‌کرد، برانکو با کنایه به لژیونرها گفت: «دیدم که بازیکنی مثل سردار آزمون در زمین پرواز می‌کرد.» این طعنه اصلا به مذاق خانواده آزمون خوش نیامد و پدر سردار با ارسال پیامکی تهدیدآمیز برای سرمربی پرسپولیس، فضای رسانه‌ای را برای چند روز اشغال کرد. پدر سردار در این پیامک با زبان انگلیسی از عباراتی نظیر «با تو برخورد خواهم کرد»، «یک روز تو را به پایین می‌کشم»، «به چه حقی در مورد پسرم حرف زدی»، «دهانت را ببند» و … استفاده کرده بود. به این ترتیب روشن است که آزمون خیلی دوست ندارد در تیم ملی زیر نظر برانکو کار کند، هرچند برای پروفسور چشم‌پوشی از سردار به آسانی کنار گذاشتن رامین رضاییان نخواهد بود.

همشهری ورزشی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *