همه تیم‌هایی که هالند را می‌خواهند/شکارچیان شکارچی


بایرن خیلی از استعدادهای بزرگ بوندس‌لیگا را بلعیده اما آیا این‌بار زورش به غول‌های حریص اروپا که برای قاپیدن هالند لحظه‌شماری می‌کنند، خواهد رسید؟


جیمز آلی

سایت بدون – مقامات باشگاه چلسی بر این باورند که می‌توانند بوروسیادورتموند و ارلینگ هالند را وسوسه کنند تا این بازیکن نروژی در تابستان به لیگ برتر برود، البته خودشان هم خیلی خوب می‌دانند برای جذب هالند با رقبای سرسختی مواجه هستند.
البته آنها فکر می‌کنند چند برگ برنده در اختیارشان است، از جمله اینکه یک بسته مالی جذاب به این بازیکن پیشنهاد می‌دهند ضمن اینکه هالند در صورت رفتن به استمفوردبریج می‌تواند در مرکز یک تیم جوان و گران قرار بگیرد.
چلسی در تابستان گذشته برای جذب شش بازیکن ۲۲۰میلیون پوند هزینه کرد و برخی تلویحاً می‌گویند رومن آبراموویچ قصد هزینه‌های آنچنانی در تابستان پیش رو را ندارد. با این حال چلسی تنها باشگاه لندنی است که شانس واقعی برای جذب هالند دارد و منابع نزدیک به این بازیکن می‌گویند او هم مایل به بازی در تیمی لندنی است، ضمن اینکه این باشگاه هر سال برای رسیدن به بزرگترین جام‌ها تلاش می‌کند و انگیزه دارد.
یک مشکل بزرگ اما رابطه چلسی با ایجنت هالند، مینو رایولا است. آنها با او خیلی معامله نکرده‌اند و در سال ۲۰۱۷ که تلاش می‌کردند روملو لوکاکو را از اورتون جذب کنند، میل نداشتند حق کمیسیون قابل توجهی به او بدهند. لوکاکو در نهایت با ۷۵میلیون پوند به منچستریونایتد رفت و کمی بعد این مهاجم بلژیکی به همکاری با رایولا
پایان داد.
اظهارات اخیر رایولا در گفت‌وگو با BBC مبنی بر اینکه تنها چند باشگاه می‌توانند هالند را بخرند، موجی از گمانه‌زنی‌ها درباره نقل‌وانتقالات به وجود آورده. منچستریونایتد یکی از تیم‌های پرشانس برای جذب هالند ظاهر شده است و خریدن او در نهایت به تلاش طولانی این تیم و مربی‌اش، اوله‌گونار سولشر که از ژانویه سال گذشته آغاز شده، پایان می‌دهد. سولشر با هالند دیدار کرده بود و همه چیز تمام‌شده به نظر می‌رسید اما او در نهایت به دورتموند رفت و حالا بند فسخ قراردادش بین ۷۵ تا ۱۰۰میلیون یورو است که تابستان ۲۰۲۲ فعال می‌شود.
سولشر همچنان به‌طور مرتب با این مهاجم ارتباط دارد. او وقتی مربی مولده بود با هالند کار کرده و وقتی با سؤال خبرنگارها درباره این بازیکن ۲۰ساله مواجه شد این را رد نکرد که دوباره در اولدترافورد در کنار هم قرار بگیرند. یونایتد به‌خاطر مذاکرات یک سال قبل با رایولا از شرایط قرارداد او با دورتموند به‌خوبی آگاهی دارد و انتظار ندارد او برای همیشه در آلمان بماند اما با توجه به اینکه بند فسخ قرارداد او در تابستان پیش‌رو فعال نمی‌شود، یونایتد احتمالاً آمادگی پرداخت پول گزاف برای او را ندارد، سولشر هم اخیراً گفته باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات واقع‌بینانه عمل می‌کند. آخرین آمار مالی باشگاه می‌گوید درآمدشان با ۷درصد کاهش به ۲۸۱/۸میلیون پوند رسیده و سودشان نیز ۷درصد کاهش یافته و ۳۳/۶میلیون پوند شده است.
منچسترسیتی هم مایل است این بازیکن را در تابستان بخرد و از جمله معدود باشگاه‌هایی است که توان مالی این کار را دارد. آنها با خانواده او هم ارتباط دارند چون آلف اینگ هالند، پدر مهاجم دورتموند در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۰ برای سیتی بازی کرده است. هالند در بچگی با پیراهن سیتی عکس گرفته ضمن اینکه در فینال جام حذفی در ویمبلی با پدرش شرکت کرده است. سیتی همچنین به جذب لیونل مسی علاقه‌مند است اگر تصمیم بگیرد از بارسلونا جدا شود، اما احتمالاً تلاش برای جذب فوق‌ستاره آرژانتینی تأثیری روی دیگر برنامه‌های تیم در فصل نقل‌وانتقالات نخواهد داشت.
برنامه‌های تابستانی رئال‌مادرید روی هواست چون اولاً معلوم نیست باشگاه چقدر بودجه برای نقل‌وانتقالات در نظر گرفته و ثانیاً آینده زین‌الدین زیدان روی نیمکت تیم مشخص نیست. تا حدی به هر دو سؤال جواب داده می‌شود با عملکردی که تیم در رقابت‌های داخلی و اروپایی از الان تا پایان فصل از خود نشان می‌دهد، ضمن اینکه میزان مقابله با ویروس کرونا هم اهمیت دارد.
هالند پیش از این از اولویت‌های رئال برای جذب نبود اما منابع نزدیک به باشگاه می‌گویند بازی‌های این فصل او چشم‌شان را گرفته و هالند برای‌شان گزینه قابل جذب‌تری نسبت به هدف بلندمدت‌شان، کیلیان امباپه به نظر می‌رسد چون مهاجم تیم ملی فرانسه و پاری‌سن‌ژرمن بیش از دو برابر پولی که دورتموند در ازای هالند دریافت می‌کند، قیمت دارد.
با توجه به رابطه خیلی خوبی که بین مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن، لئوناردو و رایولا وجود دارد، تیم ثروتمند فرانسوی هم از جمله مشتری‌های هالند به حساب می‌آید، اما تنها راه آنها برای جذب هالند، تصمیم امباپه برای جدایی از پاری‌سن‌ژرمن است. در این صورت و بخصوص اگر مسی میل به رفتن نداشته باشد، به‌دنبال هالند می‌روند. پول هم مسأله‌ای نیست چون فروش امباپه خیلی بیشتر از پول لازم برای خرید هالند به باشگاه قدرت مالی می‌دهد.
لئوناردو دقیقاً می‌داند چطور با رایولا رفتار کند و در ۱۰ سال گذشته آنقدر با هم معامله داشته‌اند که بتواند هالند را به پاریس ببرد، البته اگر هالند بخواهد. از سال ۲۰۱۱ که قطری‌ها مالکیت پاری‌سن‌ژرمن را به دست گرفته‌اند، این تیم در جذب نام‌های بسیار بزرگ کاملاً موفق عمل کرده است.
در حالی که غول‌های اروپا برای جذب هالند برنامه‌ریزی می‌کنند، دورتموند امیدوار است در وضعیتی قرار نگیرد که مجبور به فروش ستاره‌اش شود که شنبه‌شب در ۱۰ دقیقه ابتدایی دو گل به بایرن‌مونیخ زد، اما با هت‌تریک روبرت لواندوفسکی و چهار گل بایرن دست خالی آلیانتس آره‌نا را ترک کرد. همین دو گل زودهنگام او باعث شده بایرن هم که خیلی از استعدادهای بوندس‌لیگا را می‌بلعد، مشتاق خریدن هالند شود اما این دفعه رقبای خیلی بزرگی دارد.
در نهایت اگر هالند در دورتموند بماند فصل بعد دوباره با مارکو رز کار می‌کند که شش ماه در سالزبورگ مربی‌اش بود قبل از اینکه به بوروسیامونشن گلادباخ برود.
منبع: ESPN

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *