همه خواب ریاست فدراسیون فوتبال را می بینند جز یک نفر؛ علی دایی

چرا علی دایی نمی خواهد رییس فدراسیون فوتبال شود ، این سئوال بسیار مهمی است؟

سایت بدون – فدراسیون فوتبال ایران یک سالی می‌شود که رئیس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود. اتفاقی که به دلیل مشکلات اساسنامه و عدم تأییدش در فیفا به درازا کشیده تا فوتبال ایران در حالتی بلاتکلیف به سر ببرد.

به طور حتم مهم‌ترین اتفاق فوتبال ایران در ماه‌های پیش رو انتخاب رئیس جدید است. انتخابی که می‌تواند افق فوتبال ایران برای سال‌های آینده را روشن کند. اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از چندماه رفت و برگشت بالاخره توسط فیفا پذیرفته شده و یکی از اصلاحات اساسی آن، تغییر شرایط برای نامزد شدن پست‌های مختلف مدیریتی فدراسیون است.

تا پیش از این یکی از مهم‌ترین انتقادات به انتخابات فدراسیون فوتبال این بود که شرایطی برای آمدن فوتبالیست‌ها که رکن اصلی فوتبال به حساب می‌آیند در صحنه وجود نداشت اما حالا ضوابط تسهیل شده و ممکن است انتخابات هفته‌های آینده به یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های تاریخ ورزش ایران تبدیل شود.

گفته می‌شود ممکن است چهره‌های سرشناس فوتبال ایران مثل مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی یا علی کریمی در این انتخابات شرکت کنند تا سکان ریاست فدراسیون را برای چهار سال برعهده بگیرند اما دیروز سرشناس‌ترین فوتبالیست ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان حملات تندی را به روند برگزاری انتخابات انجام داد و به طور واضحی اعلام کرد قصد آمدن به انتخابات را ندارد.

او البته کدهایی در این مصاحبه داد که مشخص می‌کرد دست کم اطرافیان دایی درصدد حمایت از او برای وارد شدن به این عرصه هستند: «از طرف بزرگان فوتبال آسیا در خارج از ایران و همچنین بزرگان فوتبال در داخل ایران با من صحبت شد که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم و برنامه‌های خود را هم به فدراسیون بدهم اما هرگز حاضر به حضور در چنین انتخاباتی نیستم و به هیچ عنوان قبول نمی‌کنم که در انتخابات شرکت کنم. من به درد ریاست فدراسیون فوتبال نمی‌خورم.»

حضور علی دایی در مسند فدراسیون فوتبال ایران شاید یکی از جذاب‌ترین اتفاقات فوتبالی چند سال اخیر باشد. او با توجه به اعتباری که در سطح دنیا دارد، می‌تواند فوتبال ایران را اعتلا دهد اما مشخص است که شرایط فوتبال ایران به نحوی است که علی دایی را به این نتیجه رسانده که حضورش در انتخابات بی فایده است و شاید اصلاً بازیگران اصلی مجمع انتخاباتی، مانند گذشته با تشکیل ائتلاف‌های پنهان با مدیران قدیمی، با رأی دادن به گزینه‌های دیگر، اعتبار او را هم زیر سؤال ببرند.

دایی البته کنایه‌هایی هم به وضعیت بد اقتصادی این روزهای فدراسیون فوتبال بدون رئیس ایران کرده: «تا همین امروز نمی‌دانستم ساختمان فدراسیون فوتبال به مزایده گذاشته است. برای فوتبالی که ساختمان فدراسیونش به راحتی به مزایده گذاشته می‌شود، باید گریه کرد.»

دایی که چند سالی است از مربیگری در فوتبال ایران دور مانده، چند ماهی است رستورانی در شمال شهر تهران افتتاح کرده و ظاهراً فعلاً ترجیح می‌دهد اوقات فراغتش را در همین رستوران سپری کند و فوتبال ایران و اروپا را از نمایشگرهای بزرگ رستورانش تماشا کند.  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *