همه نتایج هفته سیزدهم به نفع تیم گل‌محمدی/ فرصت بازگشت برای پرسپولیس

سایت بدون – همه نتایج هفته سیزدهم به نفع پرسپولیس بود. هیچ‌کدام از پنج تیم بالای جدول نتوانستند برنده شوند و امتیازات مهمی از دست دادند. بعد از تساوی جمعه استقلال در مسجدسلیمان، دیروز سپاهان و تراکتور در خانه باختند و صنعت نفت و فولاد به تساوی رسیدند. پرسپولیس با سه امتیاز برد دیروز از رده دهم به ششم پرید و حالا با دو بازی کمتر، تنها پنج امتیاز با صدر فاصله دارد.
از جمع و تفریق‌های جدول که بگذریم، آنچه در چمن ورزشگاه آزادی گذشت نمی‌تواند خیال هواداران پرسپولیس را آسوده کند. ماشین‌سازی ته جدولی در نیمه دوم پرسپولیس را کاملاً عقب رانده بود و قابل پیش‌بینی بود که به گل تساوی برسد. هرچند آنها در آخرین ثانیه‌ها تساوی را از دست دادند، ولی نمایش نیمه دوم آنها را امیدوار می‌کند که در هفته‌های آینده بتوانند از قعر جدول جدا شوند. شاید اگر مربی جوان این تیم پیمان بابایی، بهترین بازیکنش را تعویض نمی‌کرد، می‌توانست به پنجمین امتیاز فصل برسد.
پرسپولیس اما در این بازی متوجه شد هنوز مشکل بزرگش برطرف نشده. عبدی که نزدیکترین بازیکن به دروازه حریف بود باز هم فرصت‌های زیادی از دست داد. او جایگیری خوب و پرش‌های بلندی دارد، ولی ضربات آخرش دقیق نیست. عبدی دیروز هم اکثر ضرباتش را به وسط دروازه و دستان دروازه‌بان زد. هرچند وحید امیری مهاجم نیست و به اجبار در این پست بازی می‌کند، ولی جایگیری خوبش در تیر دوم و ضربه آخر خونسردانه و دقیقش در صحنه گل اول می‌تواند برای عبدی یک کلاس درس باشد. در صحنه گل دوم هم نوراللهی جور مهاجمان را کشید؛ هافبکی که در هفته‌های گذشته بابت فرصت‌های از دست رفته سرزنش شد، ولی با چهار گل زده بهترین گلزن این فصل پرسپولیس است.
تنها راهکار کادر فنی پرسپولیس در خط حمله فعلاً استفاده همزمان از عبدی و امیری است و به نظر می‌رسد آنها دیگر روی آرمان رمضانی حساب نمی‌کنند، چرا که دیروز وقتی به گل نیاز داشتند هم از او خبری نشد.
برتری ماشین‌سازی در نیمه دوم هم می‌تواند برای کادر فنی پرسپولیس نگران‌کننده باشد. یکی از ویژگی‌های پرسپولیس در زمان برانکو قدرت بدنی بالای تیم بود که می‌توانست حریفانش را پرس کند و فرصت بازی را از آنها بگیرد، ولی بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم بازی دیروز و پیش از دریافت گل تساوی بیشتر نبردهای تن به تن را باختند و میانه زمین را به حریف دادند. چهار حریف بعدی پرسپولیس تا پایان نیم فصل یعنی تراکتور، مس رفسنجان، پیکان و گل‌گهر کیفیت بالاتری از ماشین‌سازی دارند و اگر این تیم نتواند میانه زمین را کنترل کند، امتیازات مهمی از دست خواهد داد.
هرچند نتایج هفته سیزدهم به نفع پرسپولیس رقم خورد و آنها خیز بلندی به سمت بالای جدول و قهرمانی نیم‌فصل داشتند ولی اگر کیفیت خط میانی و حمله تیم بالاتر نرود، رسیدن به رتبه‌های بالاتر آسان نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *