همه نکاتی که در خریدن لباس عروس باید مدنظر داشته باشیم/لباس بخت

سایت بدون – اسفند یکی از ماه‌های ‌سال است که بازار خدمات مجالس عروسی داغ می‌شود؛ زیرا زوج‌های زیادی ترجیح می‌دهند از تعطیلات نوروز بیشترین بهره را ببرند و مراسم وقت‌گیر عروسی و مناسبات بعد از آن را به طولانی‌ترین بازه تعطیلات‌شان انتقال دهند. اگر شما هم جزو یکی از این افراد هستید و می‌خواهید لباس عروسی بخرید، بد نیست چند نکته را بدانید:  
خرید یا اجاره لباس عروس؟
خیلی‌ها تصور می‌کنند یک شب اجاره‌کردن لباس عروس برایشان به‌صرفه‌تر است و برخی دوست دارند که لباس‌شان را خریداری کنند. اگر می‌خواهید لباس اجاره کنید که هیچ اما خرید لباس هم نمی‌تواند کاری غیراقتصادی باشد؛ زیرا افراد زیادی هستند که لباس خریداری‌شده‌شان را در اختیار مزون‌ها می‌گذارند تا آن را اجاره دهند و تنها با چند نوبت اجاره‌دادن لباس می‌توانند هزینه خرید آن را تأمین کنند.
کی بخریم؟
قبل از انتخاب لباس عروس ابتدا چند سوال از خودتان بپرسید؛ عروسی در چه فصلی قرار است برگزار شود و در چه فضایی؟ باغ یا سالن؟ پاسخی که به هرکدام از این سوالات می‌دهید، به انتخاب مناسب‌تان کمک خواهد کرد؛ مثلا اگر جشن در باغ برگزار می‌شود، بهتر است از لباس عروس‌های اصطلاحا مخمل‌نما استفاده کنید یا اگر یک سالن کوچک میزبان جشن شماست، بهتر است مدل‌هایی با دامن‌های مواج را انتخاب کنید تا لباس باشکوه‌تری داشته باشید و توجهات بیشتر از این‌که به فضای کوچک سالن جلب شود، به لباس شما معطوف شود. اگر قصد دارید لباس مورد نظرتان را به خیاط بدهید، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام کنید، چون دوختن یک لباس عروس معمولا زمانی بین ٣ تا ۴ماه زمان می‌برد.
وقت قبلی تعیین کنید
برای رفتن به مزون مدل‌ها و سبک‌های‌شان را از قبل به صورت اینترنتی بررسی کنید و سپس برای رفتن به آن‌جا وقت قبلی بگیرید، زیرا زمانی که با وقت قبلی به مزون می‌روید، با دقت بیشتری لباس‌ها را بررسی می‌کنید تا زمانی که به صورت سرزده و بی‌هدف وارد مزون‌های متفاوت می‌شوید و سردرگم جست‌وجو می‌کنید.
لباس عروس مناسب برای چاق‌ها
لباس‌هایی که دامن‌هایشان به شکلA  است یا پف دارند، برای افراد چاق مناسب است؛ چراکه چاق‌بودنشان کمتر جلوه می‌کند  و مدل‌های پری دریایی برای افراد لاغر مناسب‌تر است، زیرا در هر دو مورد باعث زیباتر جلوه‌دادن افراد می‌شود. همچنین زمان خرید لباس  به یاد داشته باشید دست‌هایتان را در آن بالا و پایین کنید. چندبار با لباس بلند شوید و بنشینید، چون در روز جشن این کار را به کرات انجام خواهید داد. مطمئن شوید بندهایش روی پوست‌تان جا نمی‌اندازد یا قسمت قفسه سینه‌ تنگ نیست. جنس قسمت داخلی لباس باید نرم و با لطافت باشد تا به پوست خدشه‌ای وارد نکند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به فلزات حساسیت دارید، مراقب باشید بند لباس‌تان فلزی نباشد. لباس‌هایی که خیلی سنگین باشند هم، شما را اذیت می‌کنند. اگر لباسی هست که همه چیزش را دوست دارید و متناسب است جز یک بخش آن، مثلا یقه‌اش بلند است یا آستین‌هایش کمی پف دارد، با خیاط مزون صحبت کنید.
این لباس مناسب افراد قد کوتاه نیست
بسیاری به لباس‌های پرنسسی علاقه‌مند هستند اما درعین حال قد بلندی هم ندارند، درچنین مواردی بهتر است از لباس‌های پرنسسی استفاده نکنید؛ چراکه معمولا این لباس‌ها باعث کوتاه به نظررسیدن شما می‌شود اما اگر از لباس‌هایی که طرح ماکسی دارند استفاده کنید، باعث  می‌شود شما را بلندقد‌تر نشان دهد.
طرح‌ها و سنگ‌دوزی‌های لباستان کجا باشد؟
اگر درنظر دارید از لباس تزیینی استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که پاپیون یا روبان در کجای لباس شما قرار دارد، چراکه اگر ریزنقش هستید، این قسمت تزیینی نباید در قسمت‌های پایین‌تنه شما باشد، زیرا موجب کوتاه نشان‌دادن شما می‌شود. درعین حال اگر این قسمت بالاتر از کمر لباس عروس باشد، کمک می‌کند که شما قدبلند‌تر به نظر برسید. در مقابل اگر شما چاق هستید، بهتر است قسمت تزیینی لباس عروس در حوالی کمر آن باشد. این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *