هواداران بارسلونا عاشق این هستند که یورگن کلوپ سرمربی تیمشان شود

سایت بدون -روزنامه موندو دپورتیوو در یک نظرسنجی از خوانندگان خود خواسته از بین چندین گزینه، بهترین فرد برای هدایت بارسلونا پس از ارنستو والورده را انتخاب کنند که یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول در فاصله‌ای کم با رونالد کومان در صدر قرار گرفته است. سرمربی کنونی آبی‌اناری‌ها به احتمال زیاد آخرین فصل حضورش روی نیمکت این تیم را سپری می‌کند و با شرایطی که این تیم دارد و نتایجی که در دوران مربیگری والورده کسب شده به نظر نمی‌رسد کسی در باشگاه طرفدار ادامه همکاری با او باشد.

مخالفت با والورده

والورده در تابستان اخیر هم جای پای محکمی در نوکمپ نداشت و شایعات برکناری‌اش به گوش می‌رسید، اما در نهایت با حمایت بارتومئو برای یک فصل دیگر در این باشگاه ماندنی شد. با این حال شروع ضعیف، نمایش نه‌چندان درخشان و البته عملکرد ضعیف او در ال‌کلاسیکو باعث شد حتی با وجود صدرنشینی تیم در لالیگا، هواداران تمایلی به ادامه حضور وی روی نیمکت نداشته باشند. موندو دپورتیوو که به باشگاه کاتالان نزدیک است، از همین حالا برای انتخاب سرمربی بعدی تیم نظرسنجی برگزار کرده و جالب اینکه رقابت نزدیکی بین کلوپ و کومان، سرمربی کنونی تیم ملی هلند وجود دارد.لیورپول کلوپ در این دو فصل فوق‌العاده کار کرده، به‌خصوص در فصل جاری یکه‌تاز بدون رقیب لیگ برتر است و بسیاری از همین حالا آنها را قهرمان می‌دانند. تیم او از ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون از ۸۱ امتیاز ممکن، ۷۹ امتیاز به دست آورده و در ۱۹ ماه گذشته تنها یک شکست داشته و این آمار در لیگ دشواری همچون لیگ جزیره بسیار رویایی است.همین درخشش باعث شده هواداران بارسا آرزوی داشتن او روی نیمکت تیم‌شان را داشته باشند که تا حدی بعید به نظر می‌رسد چراکه مرد آلمانی به تازگی قرارداد خود با لیورپول را تمدید کرده و بارسا برای راضی کردن او و البته باشگاهش کار بسیار سختی در پیش دارد.  در این نظرسنجی ۸۰ درصد به قطع همکاری با والورده در پایان فصل رای داده‌اند و تنها ۲۰ درصد خواهان ادامه حضور او روی نیمکت هستند. این در حالی است که قرارداد والورده در پایان فصل به پایان می‌رسد اما بندی در قراردادش وجود دارد که در صورت تمایل طرفین قابل تمدید برای یک فصل دیگر خواهد بود. با وجود این، به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از طرفین تمایلی به فعال کردن این بند از قرارداد داشته باشند. دو سال پیاپی حذف از لیگ قهرمانان که با اتفاقاتی عجیب همراه بود و شکست‌های دور از انتظاری که برابر رم و لیورپول داشت و به پایان رساندن فصل گذشته تنها با یک قهرمانی باعث شد تا هواداران به‌شدت از عملکرد او و تیمش انتقاد کنند و خواهان جدایی او باشند. حتی در ال‌کلاسیکو و در حالی که میزبان بودند، نیز تیم تحت فشار رئال مادرید قرار داشت و اگر درخشش تراشتگن نبود شاید شکستی بدی برای بارسا رقم می‌خورد.

رقابت نزدیک با کومان

در این رای‌گیری و در پاسخ به این سوال که کدام مربی را برای هدایت بارسا ترجیح می‌دهید،۳۳٫۶ درصد به یورگن کلوپ و ۳۱٫۹۶ درصد به رونالد کومان، اسطوره باشگاه و سرمربی تیم ملی هلند رای داده‌اند. پشت سر این دو نفر نیز روبرتو مارتینز با ۱۷درصد قرار دارد و جالب اینکه پپ گواردیولا که سابقه بازی و مربیگری در این تیم را دارد تنها ۶ درصد آرا را به دست آورده است.البته کومان بدون شک گزینه نخست بارسا برای فصل بعد خواهد بود و بیشترین شانس برای جانشینی را والورده دارد. به‌خصوص که به تازگی افشا کرد در قراردادش با فدراسیون هلند بندی وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از بارسا، آزاد است که راهی این باشگاه شود و هلندی‌ها نمی‌توانند مانع او شوند. از همان ابتدای فصل نیز گفته می‌شد کومان با توجه به حضور هلند در یورو ۲۰۲۰ فعلا در این تیم می‌ماند و پس از پایان جام ملت‌های اروپا هدایت آبی‌اناری‌ها را به دست می‌گیرد. کومان در دوران حضورش در بارسا یک جام باشگاه‌های اروپا و چهار قهرمانی لالیگا را کسب کرد و محبوبیت بالایی بین هواداران دارد. او پیش از حضور در راس کادرفنی تیم ملی کشورش، هدایت آژاکس، بنفیکا، ساوت همپتون و اورتون را برعهده داشته و کارنامه موفقی در تیم‌هایش داشته است. هلندی‌ها در گروهی که آلمان نیز حضور داشت موفق به صعود به یورو شدند و با نمایشی که در مرحله مقدماتی و همچنین در مرحله صعود به فینال داشتند نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپای خود را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ مطرح کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « پرسان پرسان برو هندوستان»

سایت بدون – هندوستان یکی از دورترین مقاصد تجاری ایرانی ها در دوران قدیم بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *