هوتن شکیبا «صد در صد» روی صحنه است

هوتن شکیبا پس از کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.
سایت بدون – شکیبا به همراه ستاره پسیانی نمایش «صد در صد» را اجرا دارند و جالب اینجاست که این دو هنرپیشه برای ایفای نقش در همین اثر از سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر جوایزی را دریافت کردند.
مرتضی اسماعیل‌کاشی کارگردان صد در صد درباره ویژگی های این نمایش گفت: تم این نمایشنامه در نگاه اول مرا مجذوب کرد، موضوعی که در متن مطرح شده درباره تقدیر و سرنوشت است و این‌که انسان چقدر می‌تواند زندگی خودش را به دست بگیرد، بر آن کنترل داشته باشد و آن را مدیریت کند که این موضوعات برایم جذابیت داشتند. در کارگردانی نمایش قبلی سه خواهر نیز به نوعی روی همین موضوع کار کرده بودم اما به شکل فرم و با تاکید بر حرکت و بدن. اما در نمایش صد در صد سعی کردم به قصه‌گویی به شکل کلاسیک بپردازم و یک تجربه دیگری بدست آورم.
او با بیان این‌که همه عوامل نمایش صد در صد سعی کردند به یک استاندارد در اجرا نزدیک شوند، تصریح کرد: خودم و اعضای گروه تاکید داشتیم روی جزییات به نحوی کار کنیم که از چیزی نگذریم و به مسایل جزیی نیز بسیار توجه کردیم.
او درباره استقبال از این نمایش که چندین بار به صحنه رفته است، توضیح داد: در استقبال از هر اثری چه در تئاتر و چه سینما اصولا تمام عناصر و عوامل دخیل در آن باعث دیده شدن کار می‌شوند. هر چند انتخاب متن و ترجمه درست آن و معرفی به جامعه تئاتری نیز در دیده شده نمایش صد در صد تاثیر داشته است.
اسماعیل‌کاشی در پاسخ به این پرسش که نمایش در اجراهای متعددی که داشته تغییراتی داشته یا نه؟، اظهارداشت: کاری که باید انجام می‌شد در اجرای اول صورت گرفته بود و فقط در جزییاتی شاید تغییراتی اتفاق افتاده باشد که بسیار اندک است.
این نمایش با بازی ستاره پسیانی و هوتن شکیبا تا ۳۰ اردیبشهت‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. نویسنده نمایشنامه مارکس لید است و توسط وحید رهبانی ترجمه شده. مرتضی اسماعیل‌کاشی طراح و کارگردان این نمایش است.
در شی و ششمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش صد در صد، تندیس بهترین بازیگر زن به ستاره پسیانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به هوتن شکیبا اهدا شد. این در حالی بود که این نمایش کاندیدای بهترین کارگردانی، موسیقی و طراحی صحنه از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم بود.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *