پایان روند ناکامی‌های منچستر یونایتد در خارج از خانه/نشانه‌های حیات

مارک آگدن

سایت بدون -پس از ۲۳۲ روز، سرانجام منچستر یونایتد یک بازی خارج از خانه خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. آنها از زمانی که پاری سن ژرمن را در پارک دو پرنس با نتیجه سه بر یک برده بودند، در ۱۱ بازی خارج از خانه خود نتوانسته بودند پیروز شوند، تا اینکه این روند سرانجام با پیروزی یک بر صفر مقابل پارتیزان بلگراد در صربستان به پایان رسید.
یونایتد هنوز مشکلات زیادی دارد که باید به آنها رسیدگی کند. آنها با پنالتی آنتونی مارسیال در دقیقه ۴۳ پیروز شدند اما نتوانستند گل‌های دیگری به ثمر برسانند. در واقع آنها بعد از هفته نخست لیگ برتر، در هیچ دیداری نتوانسته‌اند بیش از یک گل بزنند اما سفر به بلگراد، که نخستین بازی در میان چهار بازی پیاپی خارج از خانه آنها است، نکات مثبتی در پی دارد.
بازی بعدی در کارو رود در خانه نوریچ است، جایی که منچستر سیتی ماه گذشته با نتیجه سه بر دو شکست خورد. سپس آنها باید در جام اتحادیه در خانه چلسی بازی کنند. بعد از آن هم یونایتد به خانه بورنموث خواهد رفت و در ورزشگاه وایتالیتی بازی خواهد کرد. به این ترتیب این بسیار مهم بود که تیم اوله گنار سولشر، رکورد منفی‌اش را در ورزشگاه پرسروصدا و با جو خصمانه پارتیزان به ۱۲ بازی نرساند.
این تیم یونایتد دارد گام‌های کوچکی به سمت پیشرفت برمی‌دارد. البته نمی‌توان گفت که بردن پارتیزان – آن هم چهار روز پس از قطع نوار پیروزی‌های لیورپول در لیگ برتر – نشانه‌ای از آن است که اوضاع در یونایتد برگشته است. البته آنها شاید دارند شروع به برگرداندن اوضاع می‌کنند اما در هر حال، گل مارسیال نخستین گل خارج از خانه یونایتد از آگوست تا حالا بود. این گل پنالتی بود و آنها همچنان در باز کردن دروازه حریفان در جریان بازی مشکل دارند.
اما این نخستین پیروزی یونایتد در هفت بازی اخیر بود و رقیب هم بیشتر باانگیزه بود تا اینکه تهدیدی جدی برای یونایتد باشد. به این ترتیب آزمون‌های سخت‌تر در راه هستند اما اعتماد به نفس تیم سولشر به‌ حدی پایین بود که جنبه‌های مثبت این پیروزی به جنبه‌های منفی پیرامون تیم غلبه می‌کند. ۸ بازیکن از ۱۴ بازیکن یونایتد در این دیدار ۲۳ سال یا کمتر سن داشتند و امثال براندون ویلیامز، اسکات مک‌تامینی و جیمز گارنر در ورزشگاهی که سروصدای فراوانی در آن حاکم بود، در این مسابقه پرچالش، خوش درخشیدند.
سولشر پس از بازی درباره عملکرد بازیکنان جوانش گفت: «آنها عالی کار کردند. جیمی گارنر در جریان بازی بهتر و بهتر شد و رشد کرد اما براندون به نظر من بهترین بازیکن میدان بود. او ترسی نداشت، مانند شیر شجاع بود و پیروزی را نصیب ما کرد (حرکت او منجر به پنالتی شد). او رفتاری عالی دارد و بازیکنی بزرگ خواهد شد.»
ویلیامز ۱۹ساله فرصت آن را دارد که پست مدافع چپ را از آن خود کند. لوک شاو همچنان به دلیل مصدومیت دور از میادین است. این بازیکنان جوان همچنان می‌درخشند اما پیشرفت آنها بستگی به این دارد که بازیکنان باتجربه‌تر به آنها کمک کنند که پیشرفت کنند و تجربیات خود را به آنها منتقل سازند.
تقویت تیم در ژانویه خوب خواهد بود اما اگر یونایتد نخواهد در ژانویه بازیکن بخرد، بازیکنان جوان سولشر باید در همان حین که فوتبال را یاد می‌گیرند، بار تیم را هم به دوش بکشند.
تجربه عملکرد خوب و پیروزی در بلگراد بسیار به کار یونایتد خواهد آمد اما بازیکنان جوان نمی‌توانند یک‌تنه این نمایش‌ها را تکرار کنند. مشخص نیست که آیا سولشر به بازیکنان بزرگ تیمش اتکا خواهد کرد یا نه. او به این پرداخت که مارسیال مقابل دروازه حریف خطرناک بود اما به نقاط ضعف او هم اشاره کرد: «ما باید پارتیزان را از جلوتر متوقف می‌کردیم. ما باید در پرس خود فشار بیشتری بیاوریم.»
پرس کردن مدافعان رقیب یکی از وظایف مهم مارسیال به‌عنوان مهاجم مرکزی است اما او به‌ندرت حاضر می‌شود تلاشی که سولشر می‌خواهد را از خود نشان دهد. روملو لوکاکو و الکسیس سانچس در تابستان از تیم جدا شدند و به این ترتیب یونایتد بیش از گذشته به مارسیال نیاز دارد، ولی سولشر باید راهی پیدا کند تا مارسیال انتظاراتی که از او می‌رود را برآورده سازد.
مارسیال در خانه نوریچ بازی خواهد کرد و یونایتد به این ترتیب مقابل دروازه حریف خطرناک خواهد بود اما آنها در بازی با پارتیزان نتوانستند حتی یک ضربه داخل چارچوب در جریان بازی داشته باشند، و ناتوانی در ایجاد موقعیت دلیل امتیاز از دست دادن تیم سولشر بوده است. اگر آنها از فرصت‌هایشان استفاده نکنند، باعث می‌شوند که رقیب بتواند به جریان بازی برگردد. پارتیزان در این مسابقه فرصت‌های خوبی داشت و سولشر هم گفت که بازیکنان باید یاد بگیرند که تکلیف بازی را زودتر مشخص کنند.
او گفت: «در چنین دیدارهایی، زمانی که یک بر صفر جلو هستیم، باید یاد بگیریم که چه زمانی گل دوم را بزنیم و چه زمانی گل سوم را بزنیم. ما فرصت‌هایی داشتیم تا کار را تمام کنیم و از حریف فاصله بگیریم اما این کار را نکردیم.»
یونایتد البته توانست برتری خود را حفظ کند و به این ترتیب در صدر جدول گروه L لیگ اروپا قرار بگیرد اما سولشر پس از اینکه تیمش سرانجام خارج از خانه پیروز شد، گفت که مهم‌ترین چالش او این است که یک برد خارج از خانه دیگر به دست بیاورد: «ما منتظر بازی بعدی هستیم و تلاش خواهیم کرد که بازی بعدی را هم ببریم اما باید در لیگ برتر هم خارج از خانه پیروز شویم. ما باید شتاب بگیریم.»
مقصد بعدی نوریچ است. اگر یونایتد در آن بازی پیروز نشود، برد مقابل پارتیزان به‌سرعت فراموش خواهد شد.
منبع: ESPN

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *