پنج چیزی که باید در مورد ویروس کرونا بدانید

آیا ویروس جدید کرونا که اخیرا افراد بسیاری را در چین و برخی از کشورهای دیگر آلوده کرده است، می‌شناسید؟ در ادامه به ۵ موردی که باید در مورد این ویروس مهلک بدانید، اشاره شده است.

سایت بدون -محققان هنوز این نوع جدید از ویروس کرونا و روش درمانی مبتلایان را به‌خوبی نمی‌شناسند. آنها فقط متوجه شده‌اند که باید اکسیژن کافی به بیمار برسد و بدن او هیدراته بماند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، توضیحاتی در مورد ویروس کرونا ارائه داده است که به ۵ مورد آن در اینجا اشاره شده است:

۱. ویروس جدید

این ویروس نوعی از ویروس کروناست که تاکنون دیده نشده بود. آن می‌تواند موجب بیماری‌های تنفسی، از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سارس که نوعی بیماری خطرناک تنفسی و مهلک است شود و می‌تواند ۱۰برابر خطرناک‌تر از سارس باشد.

۲. روش انتقال ویروس کرونا

به نظر می‌رسد ابتدا این بیماری از حیوانات شروع و به انسان منتقل شده است و اکنون با جهشی که در آن صورت گرفته، از انسانی به انسان دیگر سرایت می‌کند. البته هنوز سرعت انتقال آن مشخص نیست و دانشمندان در این زمینه در حال بررسی هستند.

۳. علایمی شبیه سرماخوردگی

بنا بر بررسی‌های محققان، سرعت بیماری‌زایی این ویروس ملایم و به مراتب آهسته‌تر از سارس است. علایم آن شبیه سرماخوردگی معمولی یا آنفلوانزاست. آن با تب، سرفه و اشکال در تنفس بروز می‌کند.

۴. پیشگیری از ابتلا

با توجه به اینکه سرعت بروز علایم در این بیماری بسیار کند است، معلوم نیست که چه تعداد از افراد دیگری به این بیماری مبتلا شده‌اند. بنابراین باید همچنان به هشدارهای پیشگیری‌کننده توجه شود. از این موارد می‌توان به رعایت بهداشت فردی، شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، فاصله گرفتن از افراد مبتلا، پرهیز از سفرهای غیرضروری به مکان‌های آلوده اشاره کرد. همچنین به محض مشاهده علایمی شبیه سرماخوردگی یا آنفلوانزا خود را به مراکز درمانی برسانید.

۵. تکمیل تدریجی راهنماها

دانشمندان همچنان در حال بررسی ویروس کرونا هستند و اطلاعات آنها در این زمینه به‌تدریج تکمیل می‌شود. بنابراین دایما در جریان اخبار این ویروس باشید تا اگر راهنمایی جدیدی ارائه شد، از آن با خبر شده و از خطر ابتلا به این بیماری مصون بمانید.

منبع: مدیکال اکسپرس

مترجم: نادیا زکالوند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *