پورتو مهدی طارمی را تابستان می فروشد؟/ یک ایرانی را در تالار افتخارات



سایت بدون – مهدی طارمی با توپی که وارد دروازه ویزلا کرد، بیستمین گلش در این فصل را به ثمر رساند. ۱۱ گل در لیگای پرتغال، ۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ گل در آلیانزکاپ و ۲ گل در سوپرجام پرتغال. به همین مناسبت، نشریه اوجوگو جدیدترین شماره خود را به تصویر بزرگی از مهاجم ایرانی اختصاص داد و نوشت: «طارمی در میان نخبگان. ماتادور ایرانیان برای چهارمین فصل متوالی، به رکورد ۲۰ گل زده رسید و به جمع بزرگان تالار مجلل پورتو پیوست. مهدی پس از هرنانی، فرناندو گومز، ژاردل و جکسون، به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که در سه فصل متوالی، حداقل ۲۰ گل برای پورتو به ثمر رسانده، هر چند که رکورد ۳۰ گل در این فصل نیز در دسترس او قرار دارد.»
 
تأثیر یک‌سومی روی گل‌های پورتو
اوجوگو در ادامه راجع به طارمی نوشت: «البته که درخشش طارمی و تأثیرگذاری او روی بخش تهاجمی پورتو، به تعداد گل‌های او محدود نمی‌شود. یکی دیگر از مزایای این مهاجم، توانایی کمک به هم‌تیمی‌هایش است. در این فصل او ۹ پاس گل داده است، به این معنا که در یک سوم از ۸۸ گل اژدها دخالت مستقیم داشته است. در شکار حریف و گلزنی، طارمی واقعاً یک نمونه نادر است و به همین دلیل است که باشگاه پورتو تمدید مهاجم را در دستور کار خود قرار داده است. به یاد داشته باشید که قرارداد طارمی در ژوئن ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.»
 
سس کچاپ بعد از روزه گلزنی
«گل‌ها مانند سس کچاپ هستند» این عبارت معروف بیش از یک دهه پیش از زبان کریستیانو رونالدو بیرون آمد و به نظر می‌رسد این جمله اکنون مصداق طارمی است. چرا که او در دو فصل اخیر و پس از دوره‌های طولانی در گل نزدن، تمایل به گلزنی نشان داده است. در فصل ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ و پس از اینکه او در ۸ بازی نتوانست گل بزند، نوار ناکامی‌ها را پاره کرد و در ۱۰ دیدار پس از آن، ۸ بار دروازه حریفان را باز کرد. پیش از این نیز در فصل ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ و پس از دو بازی که او نتوانست گلزنی کند، طارمی در ۲۴ دیدار ۱۷ بار گل زد. بزرگترین روزه گلزنی او در این فصل نیز یکشنبه شب به پایان رسید. پورتو در دیدار بعدی خود باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف آکادمیکو ویسئو برود و مشخص نیست که کونسیسائو از او استفاده کند اما برای دیدار بعدی در لیگ برتر و مقابل اسپورتینگ، طارمی تلاش می‌کند تا جمله CR7 را در دربی آلوالده تأیید کند.
 
باز هم پشت خط سون
بسیاری پیش‌بینی می‌کردند امسال با درخشش طارمی در پورتو و تیم‌ ملی، مهاجم ایرانی بتواند نوار یکه‌تازی سون هیونگ مین را پاره کند اما این اتفاق رخ نداد. حتی در غیر این‌صورت نیز عملکرد درخشان ستاره‌های تیم‌ ملی ژاپن در جام جهانی، شانس آنها برای گرفتن این جایزه را بیشتر کرده بود اما در نهایت این سون بود که دوباره به جایزه مرد سال آسیا رسید. با این حال مهدی طارمی موفق شد بالاتر از سالم الدوساری ستاره تیم‌ ملی عربستان و کیم مین جائه مدافع کره‌ای ناپولی، دومین بازیکن برتر قاره در سال ۲۰۲۲ شود.
 
فروش طارمی در تابستان
مهدی طارمی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد و زمزمه‌هایی جدی نیز درباره تمدید آن شنیده می‌شود. با این حال مسئولان پورتو به این نتیجه رسیده‌اند که او را در بازار نقل و انتقالات تابستانی بفروشند تا از انتقال ستاره ایرانی تیم‌شان به سود قابل توجهی برسند. آنها نمی‌خواهند در لیگ بعدی پرتغال، طارمی را مجانی از دست بدهند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *