پولدارهای آسیایی از آمریکایی ها سبقت می گیرند/ شیفت ثروت به سمت این ور

https://www.thenational.ae/image/policy:1.676152:1514523266/bz29-uber.jpg?f=16x9&w=1200&$p$f$w=c12d68d

سایت بدون –این روزها فیلمی با موضوع ثروتمندان آسیایی در پرده سینما می درخشداما این فقط یک آرزوی سینمایی نیست ، توزیع ثروت از آمریکا به سمت آسیا شیفت کرده است ، روزنامه ایران در این باره نوشت:

ابر ثروتمندان جهان، یعنی کسانی که بیش از ۳۰ میلیون دلار پول دارند، حالا تعدادشان بیشتر از هر زمان دیگری است و حتی سرعت رشد آنها نیز بالاتر رفته است. آخرین گزارش ابرثروت جهانی که توسط مؤسسه Welth X(ثروت ایکس) تهیه شده است، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ تعداد ابرثروتمندان ۱۲٫۹ درصد رشد کرده و به ۲۵۵ هزار و ۸۱۰ نفر در سراسر جهان رسیده است. رشد آنها شتاب زیادی دارد، چرا که در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن، افزایش تعداد آنها ۳٫۵ درصد بود. بر اساس گزارش مؤسسه ولث ایکس، این رشد نشان دهنده شرایط مطلوب‌تر برای خلق ثروت بر خلاف موقعیت‌های ژئوپلتیکی بی‌ثبات است. مجموع ثروت ابرثروتمندان در جهان، ۳۱٫۵ تریلیون دلار است.
تغییر مسیر خلق ثروت از نیویورک به چین!
بررسی گزارش ۲۰۱۸ ابرثروت جهانی، نشان می‌دهد که حالا خلق ثروت در هر جایی و برای هر فردی که با چین ارتباطی داشته باشد، افزایش پیدا می‌کند. هنگ کنگ که مرکز مبادلات مالی آسیاست، به‌عنوان خانه ثروتمندان جهان شناخته می‌شود و جای نیویورک را گرفته است. به اعتقاد وینستن وایت، مدیر عامل مؤسسه ولث ایکس علت اصلی افزایش تعداد ثروتمندان در این شهر، ارتباط آن با چین است. ابرثروتمندان در سال ۲۰۱۷، در هنگ کنگ رشد ۳۱ درصدی داشتند و به ۱۰ هزار نفر رسیدند. ۲۶ شهر از ۳۰ شهر با بیشترین رشد تعداد افراد ثروتمند نیز در جهان متعلق به چین است. البته افزایش ثروت، تنها محدود به همین محدوده چینی نیست. در کل دنیا، سریع‌ترین رشد ابَر ثروت با ۲۷ درصد مربوط به آسیا بوده است.
در ۴ سال آینده تعداد افراد ابر ثروتمند در آسیا رشد قابل توجهی خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ تعداد آنها به ۱۰۸ هزار نفر خواهد رسید که ۲ برابر رشد تعداد این افراد در امریکای شمالی خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد ابر ثروتمند در امریکا در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۲ هزار نفر برسد. پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد در آسیا-اقیانوسیه‌ نیز طی ۵ سال آینده افزایش قابل توجهی را تجربه کند اما همچنان کمتر از تعداد آنها در خاورمیانه و آفریقا باشد.
ابرثروتمندان با پول هایشان چه کار می‌کنند؟
۲۵۵ هزار و ۸۱۰ نفری که در دنیا بیشتر از همه پول دارند، حدود ۳۵ درصد از دارایی‌های‌شان را به شکل پول نقد نگه می‌دارند و ۳۲ درصد از ثروتشان را هم به خرید ملک اختصاص می‌دهند.
در سال گذشته، ۳۵ هزار زن نیز توانسته‌اند به ثروت بالای ۳۰ میلیون دلار دست یابند. در حال حاضر ۹ هزار نفر از ابرثروتمندان در نیویورک ساکن هستند. توکیوی ژاپن نیز با ۶ هزار و ۸۰۰ نفر، در جایگاه سومین شهر جهان با بیشترین افراد ثروتمند قرار دارد.
گزارش ابر ثروت ۲۰۱۸ همچنین پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۲، تعداد ابرثروتمندان جهان به ۳۶۰ هزار و ۳۹۰ نفر برسد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، افزایش ۱۰۵ هزار نفری دارد. همچنین میزان ثروت آنها نیز برآورد می‌شود که تا ۴۴٫۳ تریلیون دلار افزایش یابد و به این ترتیب طی ۵ سال آینده، ۱۲٫۸ تریلیون دلار ثروت جدید خلق شود.

منبع: روزنامه ایران

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *