پیکه جور کوتینیو را می‌کشد /مرد مقتدر و آرام

مارک دویل

سایت بدون -به نظر می‌رسید بارسلونا اشتباه می‌کند و اجازه بازگشت اتلتیکومادرید به کورس را می‌دهد اما جرارد پیکه درست سر وقت خودش را رساند تا از این لغزش احتمالی جلوگیری کند. بعد از دو بازی خیره‌کننده مقابل رئال‌مادرید، این مدافع میانی گل تساوی کاتالان‌ها را در بازی خانگی با رایووایکانو زد و تیمش در نهایت به برتری ۳ بر یک رسید تا فاصله ۷ امتیازی با اتلتیکو حفظ شود.
خورخه والدانو مربی سابق رئال‌مادرید در ستون خود در ال‌پاییس نوشت: «پیکه با آرامش خطر را دفع می‌کند اما اقتدار یک افسر پلیس را دارد. او با کلاس بالای خودش به شکلی تحسین‌برانگیز بازی را می‌سازد. حس می‌کنم پیکه عاشق خودش است و با بازی‌هایش در ال‌کلاسیکو کاملا حق دارد.»
بازی با وایکانو چند پله پایین‌تر از دیدار با رئال‌مادرید است اما پیکه سطح خودش را حفظ کرد. این بازی آغاز کورس پایان فصل قهرمانی بود در حالی که دو پیروزی در لیگ و جام حذفی مقابل رئال‌مادرید باعث شد بارسا به خودش اجازه فکر کردن به سه‌گانه را بدهد.
هیچ‌کس نمی‌گوید محتمل است چون لیگ قهرمانان مثل همیشه سختی‌های خاص خودش را دارد، اما این تیم در لالیگا روند بسیار خوبی دارد و به فینال جام حذفی مقابل والنسیا رسیده.
کلید رسیدن به هفتمین قهرمانی در ۱۰ سال اخیر مدیریت و نجات از چنین بازی‌هایی است ضمن استراحت دادن به برخی بازیکنان کلیدی برای اینکه در رقابت‌های اروپایی سرحال بمانند. این همان کاری است که ارنستو والورده با توجه به بازی چهارشنبه با لیون انجام داد؛ ایوان راکیتیچ، کلمان لانگله و عثمان دمبله به‌ترتیب جای خود را به آرتورو ویدال، ساموئل اومتیتی و فیلیپ کوتینیو دادند.
اما بارسلونا به درخشش ستاره‌ها هم نیاز دارد که گاهی همه‌شان از عهده آن برنمی‌آیند. پیکه مثل یک کاپیتان بازی کرد هرچند بازوبند نداشت. کوتینیو هرگز در اندازه یک بازیکن ۱۶۰ میلیون یورویی و گران‌ترین خرید تاریخ بارسلونا نبود و شاید به همین دلیل بازی با رایو که حالا شش بازی پشت سر هم است شکست خورده، گاهی سخت‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌شد.
رائول د توماس، بازیکن قرضی رئال‌مادرید، گل اول بازی را زد تا به نظر برسد دیدار با لیون روی بازی بارسلونا تاثیر گذاشته اما پیکه خودش را به‌موقع رساند و ضربه ایستگاهی لیونل مسی را گل کرد. او حالا سه گل با سر زده که بیش از هر مدافع دیگری در این فصل لالیگا است.
اما کاتالان‌ها روانی لازم را در حمله نداشتند. کوتینیو برای بازی در بال چپ -پست نیمه اولش- خیلی کند است و به اندازه کافی برای بازی کردن در نقش آرتور در خط میانی سرحال و سرسخت نیست. روی یک صحنه، مسی و لوییس سوارس که هر دو ۳۱ساله هستند، به محوطه جریمه میهمان حمله کردند اما فقط ویدال که او هم ۳۱ سال دارد، آنجا بود و خبری از کوتینیوی ۲۶ساله نبود. وقتی کوتینیو در فاصله ۱۰ دقیقه مانده به پایان بالاخره بیرون رفت، هواداران هیچ واکنشی نداشتند و برعکس برای ورود راکیتیچ تشویق کردند و نامش را صدا زدند مثل کاری که برای پیکه بعد از گلزنی‌اش کرده بودند. جانشین کروات با پاسی عالی به سوارس زمینه‌ساز گل سوم شد.
سوارس مثل پیکه به درد والورده خورد یعنی همان کاری که بزرگ‌ترهای تیم باید در چنین مسابقه‌ای انجام دهند. کوتینیو سومین بازیکن گران تاریخ فوتبال است اما هیچ شباهتی به پولش ندارد، بازی‌های او در حال حاضر افتضاح است و به نظر می‌رسد نوکمپ برایش زیادی بزرگ است. برعکس، اینجا جایی است که پیکه گویا برای بازی در آن و نمایش آرامش و اقتدارش متولد شده.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *