چرا استقلالی ها نمی خواهند مهدی قایدی برگردد؟ / ورود ممنوع مجازی


مهدی قایدی اما همان بازیکنی بود که هواداران استقلال تصور می‌کردند سر از لیگ‌های معتبر اروپایی درمی‌آورد. خودش هم رویای حضور در لالیگا را داشت اما درخشش او انگار جرقه‌ای بیش نبوده است.

یک شروع امیدوارکننده، مهدی قایدی را در صدر خبرهای لیگ امارات قرار داده بود. او مانند روزهای اوجش در استقلال دریبل می‌زد، پاس گل می‌داد، گل می‌زد و چشم‌ها را به سمت و سوی خود خیره می‌کرد.
گزارش‌های گزارشگران عرب نیز وقتی با نمایش قایدی در لیگ امارات درآمیخته می‌شد، جلوه چشم‌نوازتری به حضور این ستاره ایرانی در لیگ امارات می‌داد اما روزهای شیرین قایدی خیلی زود به پایان رسید و او تبدیل به مهره نیمکت نشین تیم الاهلی امارات شد.
اول بار که خبر خروج مهدی قایدی از ترکیب الاهلی شنیده شد، شاید باور این بود که مهدی علی سرمربی این تیم اماراتی به‌دنبال اهداف دیگری است اما این تصمیم بارها تکرار شد، به طوری که حتی نام قایدی از فهرست بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شود و این بازیکن جایی در ترکیب تیمش ندارد.
به این سقوط اضافه کنید حذف از تیم ملی را. مهدی قایدی بواقع در ماه‌های اخیر حال و هوای غم‌انگیزی را تجربه می‌کند و دستمزد چند ده میلیاردی سبب شده او انگیزه مالی آن چنانی برای باز پس‌گیری جایگاهش نداشته باشد و با شتاب به سمت سقوط حرکت کند.
مهدی قایدی اما همان بازیکنی بود که هواداران استقلال تصور می‌کردند سر از لیگ‌های معتبر اروپایی درمی‌آورد. خودش هم رویای حضور در لالیگا را داشت اما درخشش او انگار جرقه‌ای بیش نبوده است.
مهدی قایدی اکنون در وضعیتی است که حتی استقلالی‌ها نیز برای بازگشت او هلهله شادی سر نمی‌دهند و حتی او را به‌دلیل تصمیم به حضور در لیگ امارات به‌شدت مورد نقد قرار می‌دهند. شگفت‌انگیز نیست؟! نگاهی به آنچه در فضای مجازی رقم خورده بیندازید. حامیان دیروز مهدی قایدی که روزگاری برای گلزنی‌هایش سر به آسمان می‌بردند و برایش مطالب پرطمطراق می‌نوشتند اکنون به نکوهش از او می‌پردازند و او را به‌دلیل جدایی نابهنگام از استقلال به نقد می‌کشند.
در یک ماه اخیر بارها خبر بازگشت احتمالی مهدی قایدی به استقلال دهان به دهان شده است اما این اواخر رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال که همواره در فضای مجازی از این باشگاه حمایت می‌کنند، در اقدامی مشترک مهدی قایدی را به نقد می‌کشند و او را سرزنش می‌کنند؛ فضایی که بعید است در نهایت منجر به بازگشت این بازیکن به ترکیب استقلال شود.
بازگشت قایدی به استقلال در حالی بواسطه واکنش‌های اخیر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته که اگر به ماجرای حضور او در لیگ امارات فلاش بک بزنیم به نکته مهمی برمی‌خوریم. گفته می‌شد فرهاد مجیدی به‌دلیل روابطی که با باشگاه‌های اماراتی دارد، نقشی کلیدی در جدایی این بازیکن داشته و در واقع آقای سرمربی بوده که زمینه را برای حضور قایدی در لیگ امارات فراهم کرده است. البته نقدی بر رفتار مجیدی نیست. بدون شک سرمربی استقلال نیتی جز حمایت از و بازکردن مسیر پیشرفت برای این بازیکن مستعد نداشته است و این قایدی است که با افت محسوس فنی و بهره نگرفتن از فضایی که در اختیارش قرار گرفته، خود را به گزینه اول سرمربی الاهلی برای خروج از لیست این تیم تبدیل ساخته است.
بسیاری از بازیکنان ایرانی بعد از حضور در لیگ‌های حاشیه خلیج فارس به تیم‌های اروپایی کوچ کرده‌اند و از لیگ‌های کوچک‌تر به لیگ‌های بزرگ‌تر رفته‌اند اما قایدی اکنون در نقطه‌ای است که درباره بازگشتش به استقلال صحبت به میان می‌آید. وضعیتی که بی‌شک به سود این بازیکن نخواهد بود، هر چند که هواداران استقلال نیز هجمه‌های بسیاری علیه او ایجاد کرده‌اند و نباید تصور کرد که این بازگشت آسان خواهد بود.
فوتبال قایدی البته هنوز به خط پایان نرسیده است و شاید او در استقلال دوباره احیا شود، اما اینکه پذیرش این بازیکن تا چه اندازه سریع و امکان پذیر باشد را باید بعد از گذشت زمان مشخصی تحلیل و ارزیابی کرد.
قایدی در حال حاضر در مرزی میان بودن و نبودن است و بعید هم نیست که او برای فرار از نقد‌های احتمالی که در استقلال گریبانش را خواهد گرفت، دوباره در یک لیگ خارجی دیگر به فوتبال ادامه دهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *