چرا انتقال سردار آزمون به لیون سخت شده است؟/سنگ اندازی روسی


از همان ابتدا که خبر قطعی شدن انتقال سردار آزمون به لیون مطرح شد، می‌شد پیش‌بینی کرد که این فرآیند با سنگ‌اندازی باشگاه زنیت همراه شود. بخصوص که سماک هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد آزمون بازیکن زنیت است و با تردید درباره رفتن او صحبت کرد. حالا اما با خبرهایی که از روسیه می‌رسد، ظاهراً خرید آزمون از سوی لیون بار دیگر وارد فرآیند پیچیده‌ای شده است و علاوه بر همه اینها خود سردار هم به نظر نمی‌رسد پیش از پایان قراردادش با زنیت بخواهد تصمیم شتاب‌زده‌ای درباره پیشنهادهایش بگیرد.
او در حال حاضر و بعد از درخششی که همراه با زنیت مقابل چلسی داشته همراه با اللهیار صیادمنش در لیست ۱۰ لژیونر برتر، نامزد دریافت جایزه بهترین لژیونر هفته آسیاست و برای ادامه این درخشش همراه با زنیت برنامه‌ریزی می‌کند. در آن سو باشگاه‌های زنیت و لیون فرانسه و به‌تازگی بایرلورکوزن بر سر او در حال کشمکش هستند.
زنیت با تمام وجود برای حفظ سردار و حتی تمدید قرارداد با او تلاش می‌کند و از سوی دیگر پیشنهادهای قابل توجهی که برای دریافت رضایت‌نامه سردار از باشگاه‌های دیگر می‌رسد، زنیت را به سمت ناکامی می‌برد. سایت «اسپورت اکسپرس» روسیه به‌تازگی خبر داده باشگاه زنیت آخرین تلاش خود را برای تمدید قرارداد سردار آزمون ستاره ایرانی خود انجام داد ولی مهاجم ایرانی این پیشنهاد را نپذیرفته و جدایی او نزدیک است.
در گزارش این سایت آمده: «باشگاه لیون با آزمون به توافق نهایی رسیده و تنها کسب رضایت زنیت از سوی باشگاه فرانسوی مانده تا این انتقال نهایی شود. لیون قصد دارد با پرداخت ۳ میلیون یورو ۶ ماه باقی‌مانده قرارداد آزمون را بخرد و با این بازیکن قراردادی ۵/۴ ساله امضا کند. مذاکرات بین طرفین ادامه دارد و باید دید باشگاه لیون می‌تواند رضایت باشگاه روسی را کسب کند و این خرید تهاجمی را در زمستان انجام دهد.»
از سوی دیگر اما جالب است که سایت‌های فرانسوی هم همین نظر را بعد از پیشنهاد زنیت برای تمدید قرارداد با آزمون داشته‌اند. سایت foot01 فرانسه در مطلبی با اشاره به پیشنهاد جدید باشگاه زنیت روسیه به سردار آزمون برای تمدید قرارداد اعلام کرد اقدام باشگاه المپیک لیون برای جذب آزمون با این اقدام زنیت زیر سؤال رفته است.
این رسانه با اشاره به خبر کارشناس و خبرنگار ایتالیایی در خصوص پیشنهاد تمدید قرارداد به آزمون از سوی باشگاه زنیت نوشت: «باشگاه روسی نمی‌خواهد چیزی در مورد جدایی مهاجم ایرانی خود در ماه ژانویه یا در پایان فصل بشنود. برای حفظ آزمون، باشگاه ثروتمند شهر تزارها، این بسته را در برنامه مالی قرار داده است.»
رسانه فرانسوی با اشاره به اینکه رد کردن پیشنهاد تمدید قرارداد زنیت برای آزمون سخت است، در خصوص تردیدهایی که نسبت به انتقال او به لیون مطرح شده است ادامه داد: «باید دید آیا بحث با المپیک لیون به اندازه کافی برای رد این رویکرد پیش رفته است یا اینکه شرایط در لیون اجازه می‌دهد این رقابت جدید با آرامش دیده شود؛ بخصوص که بایرلورکوزن هم این پرونده (جذب آزمون) را از نزدیک دنبال می‌کند و اگر باشگاه آلمانی تصمیم به ارائه پیشنهاد مالی بالاتری داشته باشد این موضوع می‌تواند در همه جهات تغییر کند. بنابراین قضیه تا پایان پیچیده خواهد بود.»
سردار بدون شک برای تمدید قرارداد با زنیت و رفتن به باشگاهی چون لیون دچار تردیدی جدی است، بخصوص که این روزها کارشناسان و مفسران فوتبال روسیه هم با بیان اعتقادات خود مبنی بر اینکه انتقال به لیون، چیزی به فوتبال سردار اضافه نمی‌کند، تصمیم آزمون را هدف گرفته‌اند.
گنادی اولوروفف مفسر مشهور فوتبال روسیه درباره انتقال آزمون به لیون تا ماه آینده در مصاحبه با رادیو زنیت گفت: «باشگاه زنیت برای تمدید قرارداد آزمون در تابستان گذشته اقدام کرد ولی در آن زمان لیون به این بازیکن پیشنهاد داد تا آزمون تمدید قراردادش را نپذیرد.»
او در ادامه با کنایه به این تصمیم ستاره ایرانی گفت: «ما به تصمیم آزمون احترام می‌گذاریم ولی سؤال اینجاست آزمون با لیون چه چیزی را می‌تواند برنده شود؟ به این موضوع فکر کنید. آیا آزمون می‌تواند با لیون جا پای پاری‌سن‌ژرمن بگذارد؟ به آزمون احترام می‌گذارم و از درخشش او خوشحال می‌شوم اما این تصمیم به نظرم برای او چیزی اضافه نمی‌کند.»
کارشناس فوتبال برجسته روس تأکید کرد: «آزمون با بازی در منچسترسیتی یا بایرن‌مونیخ یا یک باشگاه ایتالیایی می‌تواند پیشرفت کند. به نظرم بتوانیم او را به این باشگاه‌ها انتقال بدهیم. بنا به دلایلی الان او از این باشگاه‌ها پیشنهاد ندارد.»
آیا سردار پیشنهاد لیون را می‌پذیرد یا با زنیت تمدید می‌کند؟ این تصمیمی است که به نظر می‌رسد سردار به زمانی دیگر موکولش کرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *