چرا زین الدین زیدان سرمربی منچستر یونایتد نمی شود؟/ سه مانع نه چندان کوتاه


سایت بدون – منچستریونایتد برای اینکه زین‌الدین زیدان را متقاعد کند مربیگری این تیم را بپذیرد با سه مشکل مواجه است اول اینکه او انگیزه چندانی ندارد برای اینکه خودش را در یکی از سخت‌ترین مشاغل فوتبال امتحان کند، دوم اینکه پول برایش خیلی مهم نیست و از آن چندان انگیزه نمی‌گیرد و سوم اینکه فکر می‌کند انگلیسی‌اش به اندازه کافی خوب نیست.
این مشکلات غیرقابل حل نیستند اما بخصوص مانع اول و سوم، اقناع مربی فرانسوی برای پذیرفتن این سمت را سخت می‌کند بخصوص حالا که وسط فصل هستیم. اگر یونایتد موفق به جذب او شود، حداقل با سه نفر از بازیکنان تیم، به سرعت رابطه خوبی برقرار می‌کند. کریستیانو رونالدو، رافائل واران و پل پوگبا از آمدنش استقبال می‌کنند و تمام توانشان را برای کمک به او در اختیارش می‌گذارند. یکی از دلایل اولین جدایی‌اش از رئال مادرید این بود که فهمید باشگاه قصد فروش رونالدو را دارد. همچنین او چندین بار و نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۶ از این باشگاه خواست پوگبا را بخرد. رابطه‌اش با واران هم به سال ۲۰۱۱ مربوط می‌شود که به او زنگ زد و متقاعدش کرد به جای منچستریونایتد به رئال مادرید برود. زیدان در هر قسمت تیم یک ژنرال خواهد داشت و کاریزمایش می‌تواند یونایتد را از این مرحله بسیار سخت عبور دهد.
چیزهایی هم هست که یونایتد با او به آنها نخواهد رسید. او در دوران مربیگری در رئال مادرید هرگز پیشرفت قابل توجهی در بازیکنان جوان تیم به وجود نیاورد. ناتوانی‌اش در بهبودبخشیدن عملکرد وینیسیوس ۲۱ ساله و هموطن برزیلی‌اش، رودریگوی ۲۰ ساله در این فصل که هر دو زیر نظر کارلو آنچلوتی بازیکنان ثابت تیم شده‌اند، بیشتر به چشم آمده.همچنین موفقیت رئال مادرید زیر نظر او رازآلود و اسرارآمیز به نظر می‌رسد. وقتی رئال در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به عنوان قهرمانی لالیگا رسید، در ۱۰ تا از ۱۱ بازی آخرش برنده شد که شش تای آنها با یک گل اختلاف به دست آمد، سه تا از این بردها یک بر صفر بودند.
در عین حال انتظارات در منچستریونایتد به اندازه کافی پایین آمده و او با تاکتیک‌های غیرپیچیده خود و همچنین اعتماد به توانایی‌های فردی بهترین بازیکنان تیم وضعیت تیم را در کوتاه‌مدت بهبود می‌بخشد و شاید بتوان مطمئن بود حداقل در این فصل تیم به آرامش نسبی می‌رسد.
از طرف دیگر کاری که بیشتر از همه به درد زیدان می‌خورد این است که او به پاری‌سن‌ژرمن برود. جایی که مشکل زبانی ندارد و بردن لیگ بسیار آسان‌تر است تا بتواند روی تخصصش یعنی موفقیت در لیگ قهرمانان تمرکز کند.
البته آن کار الان صاحب دارد اما تصور می‌شود موریسیو پوچتینو در بلندمدت در این تیم دوام نمی‌آورد. این همان مربی آرژانتینی است که پیش از این هم با پیشنهاد مربیگری منچستریونایتد روبه‌رو شده و هر گاه از پاریس برود، شاید آماده کار در میان شیاطین سرخ باشد. به نظر می‌رسد زیدان هدف شماره یک باشگاه باشد و سه تا از نام‌های بزرگ در میان اعضای تیم شاید تلاش کنند او را برای آمدن متقاعد کنند. حالا وقتی است که گلیزرها به کمک همه نیاز دارند.

پیت جنسن
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *