چشم کی‌روش مهاجمان استقلال را می‌گیرد؟/۴۴ روز سرنوشت‌ساز برای محبی و قایدی


سایت بدون – آخرین اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران در اتریش به پایان رسید و سهم استقلال از حضور در تیم ملی صالح حردانی، ابوالفضل جلالی و سیدحسین حسینی بود. در دو بازی تدارکاتی تیم ملی در اتریش جلالی و حسینی فرصت بازی پیدا کردند و حردانی روی نیمکت تیم قرار داشت. شاید بتوان این لیست را همان لیست نهایی جام جهانی با تغییرات یک یا دو بازیکن دانست، اما کارلوس کی‌روش پس از پایان اردو و بازگشت بازیکنان تیم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این لیست قطعاً لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قطر نخواهد بود و امکان تغییر آن بسیار بالاست. سرمربیان تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی تا ۲۴ آبان ماه فرصت دارند که لیست نهایی مسافران قطر را به فیفا اعلام کنند. در این چهل و چهار روز ممکن است به خاطر مصدومیت و یا مسائل فنی تیم‌های ملی دچار تغییراتی بشوند. باید منتظر ماند و دید لیست نهایی کی‌روش به چه صورت خواهد بود.

استقلالی‌های آخرین اردو
سیدحسین حسینی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی و مهدی قایدی ملی پوشان استقلال در لیست اولیه تیم ملی قبل از اعزام به اتریش بودند. در لیست نهایی این اردو مهدی‌پور، محبی و قایدی خط خوردند و فقط سه بازیکن استقلال به این اردو رفتند. در این اردو سیدحسین و جلالی فرصت بازی پیدا کردند و صالح حردانی در هر دو بازی تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال روی نیمکت تیم ملی نشست. حسینی و جلالی نشان دادند که بازیکنان مورد اعتماد کی‌روش هستند و بدون شک در لیست نهایی تیم برای جام جهانی حضور دارند. صالح حردانی نیز با وجود اینکه بازی به او نرسید اما در تمرینات تیم ملی از رضایت کامل کی‌روش بهره‌مند است و قطعاً به‌عنوان بازیکن ذخیره روی حردانی برای قطر حساب کرده است.

قایدی و محبی به‌دنبال فرصت
سابقه کار با کارلوس کی‌روش در تیم ملی این را ثابت کرده که همیشه هم ورود و هم خروج از لیست کارلوس کی‌روش بسیار سخت است و سرمربی پرتغالی همیشه تا جای ممکن از بازیکنان معتمد و کارآزموده خود استفاده می‌کند. اما با توجه به صحبت‌های اخیر او مهاجمان استقلال نباید قطر را برای خود تمام شده بدانند و باید در حدود ۵، ۶ هفته باقیمانده تا اعلام لیست نهایی تمام تلاش خود را برای اثبات و رسیدن به تیم ملی انجام دهند. محبی و قایدی که بازیکنان اصلی تیم استقلال به حساب می‌آیند فرصت این را دارند که با حضور درخشان در بازی‌های لیگ امید خود را برای جام جهانی زنده نگه دارند. شرایط مهدی مهدی‌پور اما با این دو مهاجم کمی متفاوت است. تفکرات کارلوس کی‌روش در خط میانی همیشه حضور بازیکنان فیزیکی و توانمند دفاعی است به همین دلیل می‌توان شانس مهدی‌پور که بیشتر هافبک ریزنقش و طراح در وسط زمین است را کمتر از مهاجمان آبی‌ها برای رسیدن به لیست نهایی کی‌روش دانست.
سیدحسین حسینی شماره یک تیم ملی!
اما شرایط سیدحسین در تیم ملی با دیگر بازیکنان استقلال متفاوت است. به نظر می‌رسد سیدحسین حسینی، بازیکن سختکوش استقلالی‌ها که همیشه به جز تمرینات تیمی به‌صورت انفرادی و اختصاصی نیز به تمرین می‌پردازد، زمان رسیدن مزد زحماتش فرا رسیده است. حسینی در بازی مقابل سنگال ۵ مهار توپ داشت که از مجموع مهارهای بیرانوند و عابدزاده در بازی با اروگوئه بیشتر بود. مهارهای حیاتی این بازیکن در فصل گذشته و این فصل برای آبی‌ها و عملکرد بی‌نظیرش مقابل سنگال باعث شده که او را برای بازی و حضور فیکس در جام جهانی امیدوار کند. نمایش سیدحسین در حدی بود که حتی بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان او را شانس شماره یک تیم ملی شدن می‌دانند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *