چهار مربی آبی مانع بزرگ ساپینتو/استقلال محاصره استقلالی‌ها


سایت بدون – معلوم بود که بعد از بازی با پیکان در لیگ برتر، فصل تازه‌ای از بازی‌های سخت استقلال آغاز خواهد شد و ساپینتو و شاگردانش باید طوری برنامه‌ریزی کنند که در این بازی‌ها نیز به مانند بازی‌ با تیم‌های فرو دست لیگ، میدان را با پیروزی ترک کنند.
از بازی با نساجی که با تساوی استقلال به پایان رسید، این مرحله سخت و دشوار رسماً آغاز شد و استقلال پی‌درپی با تیم‌هایی رو‌به‌رو خواهد شد که نسبت به چهار بازی قبل از بازی با نساجی، بسیار دشوارتر و صعب‌العبورتر خواهند بود.
در این میان ریکاردو ساپینتو علاوه بر اینکه مقابل مدعیان محک خواهد خورد، چهار بازی هیجان‌انگیز برابر مربیان آبی لیگ برتر خواهد داشت. او از همین هفته بیست و دوم باید پنجه در پنجه مربیانی بیندازد که یا سرمربی استقلال بوده‌اند  یا اینکه سودای رسیدن به این جایگاه رفیع را دارند.
امیر قلعه‌نویی: سرمربی گل‌گهر در شرایطی دوشنبه مقابل ساپینتو قرار می‌گیرد که زمزمه حضورش در تیم ملی شنیده می‌شود. بدون شک قلعه‌نویی لحظات دشواری را برای ساپینتو رقم خواهد زد به این دلیل که او اگر گزینه نهایی فدراسیون فوتبال باشد، هرگز دوست ندارد با شکست راهی تیم ملی شود و دست‌کم هدف سرمربی گل‌گهر نباختن در تهران مقابل استقلال است. حتی اگر پای تیم ملی هم در میان نباشد، قلعه‌نویی باختن مقابل تیم سابق را زجر‌آور می‌داند؛ هرچند که او نیم‌فصل اول به استقلال باخته است و با نیت تلافی گام به ورزشگاه آزادی می‌گذارد.
علیرضا منصوریان: بازگشت منصوریان به لیگ برتر تبدیل به یک چالش نوظهور برای مجموعه استقلال شده است. او هم بدون شک با فولاد مقابل استقلال انگیزه متفاوتی خواهد داشت. منصوریان هفته بیست و سوم در اهواز از استقلال پذیرایی خواهد کرد و هرگز نمی‌توان این بازی را برای ساپینتو آسان تلقی کرد. سرمربی استقلال برای عبور از انگیزه‌های تازه منصوریان با تیم جدیدش نیازمند برنامه‌ریزی بسیار دقیق و موشکافانه است. استقلال در بازی رفت نیز مقابل فولاد با مشکل مواجه شد اما انتظار است در بازی برگشت جبران مافات کند.
مهدی رحمتی: تردیدی نباید داشت که مهدی رحمتی روزی سکان هدایت استقلال را به عهده خواهد گرفت. مهدی برنامه درازمدتی برای رسیدن به این جایگاه دارد اما حتی اگر او برای تصاحب نقطه‌ای که اکنون در دست ساپینتو است در برهه کنونی برنامه‌ای نداشته باشد ولی نیک می‌داند که امتیازگیری از استقلال تا چه اندازه در اعتباربخشی به جایگاه مربیگری‌اش اثربخش خواهد بود. رحمتی در هفته بیست و پنجم میزبان استقلال خواهد بود. او و شاگردانش می‌توانند این روز چالشی بزرگ پیش روی ساپینتو و شاگردانش باشند.
ساکت الهامی: بدون سابقه بازی در استقلال تبدیل به یکی از گزینه‌های مربیگری در این باشگاه شده است. الهامی وضعیت امروزش را فقط مرهون همکاری با مربیان بزرگی همچون ناصر حجازی یا فیروز کریمی است. او در سال‌های اخیر نتایج قابل توجهی در لیگ به دست آورده است. دو قهرمانی در جام حذفی از ساکت یک مربی جام‌آور ساخته و هرگز نباید این هدف را از ذهن ساکت دور بدانیم که او به قهرمانی با استقلال در لیگ برتر هم فکر می‌کند. ساکت برای رسیدن به این مهم نیازمند تداوم کسب نتایج مطلوب در لیگ برتر است. او هفته بیست و ششم رخ در رخ ساپینتو خواهد انداخت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *