چه کفشی برای عید بخرم؟

سایت بدون -برای خرید کفش عید به بازار رفته بودم. قبل از رفتن به بازار، درباره کفش مناسب هیچ تحقیقی نکرده بودم و فکر می کردم که از بین مدل های مختلف کفش، هرکدام زیباتر بود همان را می خرم. اما برخلاف چیزی که فکر می کردم، علاوه بر این که نتوانستم از بین مدل های مختلف کفش یکی را انتخاب کنم، سردرگم نیز شدم و حتی در کفش هایی که انتخاب می کردم احساس راحتی نداشتم. همچنین نمی دانستم چه رنگ کفشی انتخاب کنم تا تناسب بیشتری با لباس هایم داشته باشد. به همین دلایل نتوانستم کفشی بخرم و تصمیم گرفتم ابتدا درباره کفش مناسب کمی تحقیق سپس برای خرید آن اقدام کنم. اگر شما هم می خواهید هنگام خرید کفش سردرگم نشوید و همچنین تا حدودی از قیمت های کفش آگاهی داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.
نکات مهم در خرید کفش
هنگام خرید کفش حتماً باید با توجه به مدل پا و انگشتان تان کفش بخرید. کفش مناسب برای کسانی که انگشت های بلند دارند، کفش های کشیده است تا برای انگشتان پا امکان حرکت ایجاد شود؛ اما کفش مناسب برای کسانی که پاهای پهن دارند، کفش های گرد است. خانم ها به این نکته توجه کنند که کفش های پاشنه بلند باعث می شود پنجه پا وزن فرد را تحمل کند، اما در حالت عادی بیشتر وزن بدن را پاشنه پا تحمل می کند. همچنین پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند موجب آسیب رسیدن به زانو، کمر، استخوان های ستون فقرات و لگن می شود. کفش های با پاشنه تخت نیز مشکلاتی به وجود می آورند. بنابراین کفشی استاندارد است که پاشنه ای بین ۳ تا ۵ سانتی متر داشته باشد. در ضمن سعی کنید کفش های پنجه باریک نخرید، چون این کفش ها به انگشتان پا فشار وارد  و آن ها را بد فرم می کند. هرگز کفش تنگ نخرید چون بعد از مدتی گرفتار پینه پا، دردهای مفاصل، میخچه، درد زانوها و پاشنه پا می شوید. همچنین کفش گشاد نیز باعث تاول زدن پاها، فشار به کمر، ساقه پا و احساس خستگی و موجب می‌شود که فرد هنگام راه رفتن تعادل کافی نداشته باشد.
جنس کفش
جنس کفش در کیفیت و راحتی آن موثر است و همچنین به سلامت پاها کمک می کند. بهترین جنس کفش، چرم است. کفش چرم منافذی در سطح خود دارد و باعث می شود پاها بو نگیرد و جریان هوا وجود داشته باشد و عرق کردن پاها کاهش می یابد. علاوه بر این حتماً به جنس رویه کفش نیز دقت کنید که حتماً نرم و قابل انعطاف باشد. قسمت بیرونی کفش نیز باید محکم و با دوام باشد و سطح صاف و لیزی نداشته باشد. قسمت داخلی آن نیز باید نرم باشد تا پا احساس راحتی کند.
رنگ کفش
اگر کفش تان رنگ مناسبی ندارد و متناسب با لباس هایتان نیست، استایل تان را به هم می زند و ممکن است آن گونه که می خواهید به نظر نرسید. بنابراین در ادامه به چند مورد رنگ مناسب کفش اشاره کرده ام:
رنگ مشکی: مشکی بهترین انتخاب برای کفش است، چون با هر لباسی ست می شود و دیرتر کهنه و کثیف می شود.
رنگ قهوه ای: کفش قهوه ای تیره نیز تقریباً مانند کفش مشکی با هر لباسی ست می شود اما کفش قهوه ای روشن برای تیپ های غیر رسمی است و اگر می خواهید ظاهری راحت و اسپرت داشته باشید از این رنگ کفش استفاده کنید.
رنگ سورمه ای: رنگ سورمه ای یکی از رنگ های خنثی است و به راحتی با همه لباس ها ست می شود.
توجه داشته باشید هیچ وقت لباس هایی با رنگ مشابه کفش تان نپوشید و سعی کنید لباس تان یک درجه روشن تر یا تیره تر باشد.
قیمت کفش
کفش های مختلف براساس مدل و جنس شان قیمت های متفاوتی دارد. البته این قیمت ها در مناطق مختلف شهر نیز متفاوت است. مثلاً قیمت کفش در خیابان سجاد مشهد بسیار گران تر از ۱۷شهریور است و در بازار ۱۷ شهریور کفش های ارزان تری یافت می شود. در جدول زیر حداقل قیمت و میانگین قیمت در برخی از بازارهای مشهد و برخی از فروشگاه های اینترنتی را آورده ام: (قیمت ها به تومان است)

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *