چگونه فضای مجازی بلای جان استقلال شده است/ فضای آلوده

سایت بدون -اگر حداقل به ۱۰ سال پیش بازگردیم، زمانی که گوشی‌های هوشمند نبود و تنها راه ارتباط اینترنتی از طریق کامپیوتر‌ها انجام می‌گرفت، همان زمان‌هایی که حتی اینترنت محدود و نامحدود هم وجود نداشت و باید از طریق دایال‌آپ و‌ سرعت کند به نت وصل می‌شدیم، روزهایی که اینستاگرام و تلگرامی وجود نداشت و اخبار ضد و نقیض رد و بدل نمی‌شد، روزهایی که مشکلات کمتری در جامعه‌مان داشتیم؛ به نظر می‌آید ما ایرانی‌ها نتوانسته‌ایم از امکانات بیشتر استفاده بهتر کنیم و به جای ترقی و پیشرفت در کار، پسرفت هم کرده‌ایم.
یک نمونه بارز و مهم که می‌توان به آن اشاره کرد این است که تیم فوتبال استقلال تهران با گزینه جدی خود برای سرمربی‌گری فصل آینده به توافقاتی رسیده و قرار بود آندرآ استراماچونی روز شنبه (دیروز) به آبی‌پوشان جواب دهد و به عنوان سرمربی استقلال انتخاب و معرفی شود اما خبری شنیده شد که ممکن است استراماچونی را از آمدن به استقلال منصرف کند!
خبر چه بود؟
یکی از هواداران که عاشق سینه‌چاک فرهاد مجیدی است (حداقل ظاهری این را نشان داده) در پیج اینستاگرامی خود عکس‌هایی از ایران را قرار داده و همسر استراماچونی را روی پست تگ کرده تا بدین وسیله مانع سرمربیگری این مرد ایتالیایی شود. نکته جالب آنکه این هوادار در استوری‌های خود از فرهاد مجیدی تعریف و‌ تمجید کرده به طوری که او را تنها مربی لایق برای هدایت تیم استقلال می‌داند.
آنچه عیان است تیم استقلال از فضای مجازی در این چند سال اخیر بشدت لطمه دیده و جالب آنکه اکثر حواشی به دست ادمین‌‌های تلگرامی و اینستاگرامی و هوادارانی که هر کدام یک ساز می‌زنند، منتشر و پخش می‌شود. در این فصل هم یک دسته از این هواداران طرفدار فرهاد مجیدی و دسته دیگر طرفدار امیر قلعه‌نویی و دسته سوم طرفدار مربی معتبر خارجی هستند و همین چنددستگی و انتشار اخبار نامعتبر در فضای مجازی بلای جان استقلال شده است. در واقع مشکل استقلال همین وجود فضای مجازی در دسترس است که در اختیار هواداران کم و سن سال قرار گرفته تا براحتی در امور باشگاه دخالت کنند و حتی مانع آمدن مربی توافق‌شده شوند.
مشکلی که استقلال این روزها دارد، این است که هوادار به خودش اجازه می‌دهد درباره تصمیمات باشگاه اظهارنظر کند و حتی هر دستوری را به مدیران باشگاه دهد.
به نظر می‌رسد هرچه راه ارتباطی بین هوادار و باشگاه بیشتر شود، دودش بیشتر به چشم استقلال می‌رود. زمانی که این تیم نتیجه نمی‌گیرد همین هواداران خود را مبرا از هرگونه اشتباه و دخالتی می‌دانند و تقصیرات را گردن مدیران‌شان می‌اندازند. این درحالی است که اگر استقلال شنبه مربی‌اش مشخص می‌شد، تمرینات تیمش زودتر شروع و تکلیف بازیکنان جدید و قدیمش سریع‌تر مشخص می‌شد.
به هرحال هواداران استقلال اگر می‌خواهند تیمی بهتر از چند فصل گذشته را روانه مسابقات کنند، باید دست از دخالت‌های گاه و بی‌گاه‌شان بردارند و تنها از آن حمایت کنند.

تعیین تکلیف بازیکن در فضای مجازی
در حالی که سرمربی موقت استقلال اعلام کرد خواهان ماندن منتظری در جمع آبی‌پوشان است اما با توجه به مشخص نبودن سرمربی بعدی استقلال، مشخص نیست تصمیمات فرهاد مجیدی با تصمیمات سرمربی آینده آبی‌ها همسو است یا نه.
اتفاقات در داخل باشگاه استقلال در مسیری است که سرنوشت این باشگاه را برای فصل آینده در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. در آخرین مورد رخ داده، پژمان منتظری صبح یکشنبه اعلام کرد با توجه به تماس نگرفتن مسؤولان استقلال با او پس از پایان لیگ هجدهم، برای فصل آینده در این تیم حضور نخواهد داشت.
اما این پایان ماجرا نبود و فرهاد مجیدی، سرمربی موقت استقلال در پستی اینستاگرامی اعلام کرد دیروز پس از جلسه‌اش با امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال با پژمان منتظری تماس گرفته ولی او جواب تلفنش را نداده است. او همچنین اعلام کرد خواهان تمدید قرارداد استقلال با منتظری برای فصل آینده است.
سوالاتی که در این ماجرا به وجود می‌آید این است که با توجه به مشخص نبودن سرمربی فصل بعد استقلال و آینده فرهاد مجیدی در این تیم، چطور سرمربی موقت استقلال خواهان ماندن منتظری برای فصل آینده است؟ آیا سرمربی آینده استقلال با تصمیمات مجیدی موافقت می‌کند و اصلاً حاضر به همکاری با مجیدی می‌شود؟
اینها سوالات بی‌پاسخی است که مدیران استقلال جواب روشنی به آن نداده‌اند. در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت استقلال، آندر‌آ استراماچونی است که مدیران آبی‌ها در تلاشند با او به توافق برسند اما هنوز این مربی ایتالیایی به پیشنهاد استقلالی‌ها پاسخ نهایی را نداده و باید دید استقلال و مدیرانش مثل سال‌های گذشته زمان را از دست می‌دهند یا اینکه شرایطی متفاوت را رقم می‌زنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *