چگونه هندوانه را سالم تر نگه داریم؟

سایت بدون – هندوانه یکی از میوه‌های پر طرفدار فصل تابستان و بخش جدا نشدنی خانه‌ها و پیک نیک‌هاست. این میوه از گوشت، پوست و دانه تشکیل شده است. یکی از نکات منحصر به فرد هندوانه این است که بخش خوراکی آن از
۹۰ درصد آب تشکیل شده و دارای حدود ۸ درصد قندهای طبیعی است. در صد بالای آب این میوه از یک طرف باعث می‌شود مدت زمان نگهداری آن محدود شود، اما از طرف دیگر جایگزین بسیار مناسبی برای جبران آب از دست رفته بدن است.
چه مدت می‌توان هندوانه را نگه داشت؟
  تمامی مواد غذایی در صورتی که به طور کامل و مناسب نگهداری نشوند، عمر نگهداری محدودی دارند. در مورد هندوانه باید زمان چیده شدن یا خریدن آن را به خاطر بسپارید. در صورتی که هندوانه کامل و برش نخورده باشد به مدت هفت تا ده روز در دمای محیط و دو تا سه هفته در دمای یخچال قابل نگهداری است.
  زمانی که هندوانه برش می‌خورد باید سریع مصرف شود، چرا که برش زدن عمر نگهداری آن را محدود می‌‌کند. قاچ‌های هندوانه تازه حداکثر یک روز در دمای محیط و سه تا پنج روز در دمای یخچال قابل نگهداری‌اند. اگر نصف یا یک‌چهارم هندوانه از بخش یخچال فروشگاه خریداری شود، بلافاصله پس از رسیدن به منزل آن را در یخچال قرار دهید. به یاد داشته باشید هندوانه‌ای که برش خورده است باید در ظروف نفوذناپذیر هوا در یخچال نگهداری یا این‌که روی آن با سلفون پوشیده شود.
  گاهی ممکن است مقدار هندوانه خریداری شده بیش از مصرف باشد. در این صورت آخرین گزینه برای جلوگیری از هدررفت آن انجماد هندوانه است. شما می‌توانید هندوانه را در قطعات بزرگ برش دهید و آن را به مدت ۱۲-۱۰ ماه در فریزر نگهداری کنید. اما انجماد رنگ آن را تیره می‌کند و باید به محض خروج از فریزر مصرف شود در غیر این صورت بخش زیادی از آب آن خارج و بافت آن بسیار نامطلوب خواهد شد. بهتر است از این هندوانه برای تولید اسموتی استفاده کنید. اگر اندازه هندوانه بزرگ‌تر از یخچال است آن را به دو نیم تقسیم کنید و بهتر است تا زمان مصرف آن را تکه تکه نکنید در غیر این صورت بخش زیادی از ویتامین‌های آن بر اثر تماس با اکسیژن هوا از دست می‌رود یا همراه با آب از بافت هندوانه خارج می‌شود.
چه زمانی می‌توان گفت هندوانه فاسد شده است؟
  هندوانه فاسد نه‌تنها دچار تغییر رنگ می‌شود بلکه بو و مزه شبیه ترش شدن دارد و گاهی سطح آن حالت لزج پیدا می‌کند.
  هندوانه‌ای که دارای علائم کپک‌زدگی است نباید مصرف شود.
  هندوانه را پس از زمان‌های قید شده در بالا مصرف نکنید.
  سعی کنید در زمان انتخاب، از خرید هندوانه‌های دارای شکل نامتقارن و دارای نقاط تیره در سطح اجتناب کنید.
نکته آخر
 بخش سفید پوست هندوانه را دور نیندازید. این بخش سرشار از فیبر است و می‌توانید از آن در سالاد به صورت قطعه قطعه شده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *