کارلوس کی روش چگونه از تهدید، فرصت ساخت؟/روز«به» فوتبال ایران

سایت بدون – ماموریت انجام شد. یک ماموریت سخت که برای هر تیم و هر سرمربی یک آزمون محک فنی محسوب می شود. جمع و جور کردن یک تیم پس از یک شکست سنگین، کار آسانی نیست. اما گرگ کهنه کاری مثل کارلوس کی روش از زمان دایناسورها تا امروز اگر و اگر یک چیز خوب بلد باشد، همین است. او تهدید را تبدیل به فرصت کرد و همان باخت سنگین را بهانه ای کرد برای بازسازی روانی تیم ملی. بازیکنان تیم ملی از همان دقیقه اول نشان دادند که آمده اند جبران کنند و می خواستند نشان دهند که باخت روز اول چیزی بود که فراموش نکرده اند اتفاقا و اتفاقا آمده اند آن خاطره تلخ را با خاطره ای خوب جبران کنند.

کار خوب کارلوس کی روش از نظر ساختن روان بازیکنان تیم ملی را در مثال می توان در یک چهره دلیل آورد. حسین حسینی دروازه بانی که در بازی اول شش گل خورده بود، در این بازی حتی یک اشتباه نداشت و بسیار مسلط بازی کرد، همین نشان می دهد تیم در فاصله بازی انگلستان تا ولز، چگونه یک تیم روحش را ترمیم کرده است.

کارلوس کی روش تیم ایران را از نظر روانی بازسازی کرد و این تنها کاری نبود که کرد. کی روش از نظر فنی هم تیمش را از نوساخت. تغییراتی که در تیم داد. باعث شد که تیمش در بازی دوم دارای برتری فنی بهتری باشد. ولز هیچ گاه تیم بهتر زمین نبود و تمام بازیکنان کلیدی این تیم هم مهار شدند، در این زمینه هم مثل می خواهید می توانید از خودتان بپرسید که گرث بیل و آرون رمزی شاخص ترین بازیکنان ولز در زمین چه کردند.

ماموریت تیم ملی در نیمه دوم ، زدن ضربه به تیم ملی ولز بود. دقیقه ۵۱ بازی می توانست نتیجه را قبل از ده نفره شدن حریف تمام کند اما گویا فوتبال یکی از آن شعبده بازی های خاص خود را رو کند، قرار بود نتیجه بازی را کسی تغییر دهد که در بازی اول متهم اول شکست سنگین تیم ملی ایران بود. شوت روزبه چشمی امضایی بود برای امید به صعود برای تیم ملی ایران. حالا ما در بازی آخر این شانس را داریم که به مرحله دوم رقابت های جام جهانی صعود کنیم. بردن ولز یکی از بردهای خوب تاریخ فوتبال ایران بود، از آن بردهای تاریخی فوتبال ایران؛ یک روز «به» برای فوتبال ایران.

افشین خماند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *