کار سخت یحیی گل محمدی و مجیدی برای شروع دوباره/ هم‌غصه

سرمربیان قرمز و آبی‌ بیش از هر زمان دیگری با دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشترک دست به گریبانند.

سایت بدون – هفته چهاردهم لیگ برتر قرار بود داغ و هیجان‌انگیز باشد. داغی بی‌اندازه وسط سرمای زمستان و رخوت کرونا و همه کمبودهایی که می‌توانست با بازی‌های حساس این هفته به دست فراموشی سپرده شود. پرسپولیس در یک دیدار بسیار ساده روی کاغذ مقدمات رسیدن به صدر را فراهم کرده است. استقلال باید در تهران از شاگردان خطرناک محمد ربیعی پذیرایی کند و همین مساله امید پرسپولیسی‌ها را به بازگشت به خانه‌ امیدوارتر می‌کند. سپاهان و فولاد جذاب در نقش جهان که یک بازی و دوروی یک سکه هست. سپاهان یا این بازی سخت را می‌برد و شانه به شانه مدعیان می‌شود و یا با امتیاز از دست دادن به بحران نزدیک‌تر می‌شود.

همه این اتفاق‌ها می‌توانست هفته‌ای هیجان‌انگیز را بسازد اما یک خبر رسمی تمام این هیجان را نابود کرد. اگرچه حذف شدن استقلال و پرسپولیس از آسیا تقریبا برای همه قطعی شده بود اما اعلام خبر رسمی این اتفاق حتی کورسوی امیدی را که وجود داشت را از بین برد. یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی و شاگردانشان که با انگیزه‌های زیاد قرار بود برای جنگ صدر به میدان بروند در بدترین شرایط روحی و روانی قرار دارند. مربیانی که علاوه بر خودشان باید بازیکنانشان را بعد ازاین خبر برای بازی حساس فردا آماده کنند و بازیکنانی که علاوه بر جدال با حسرت رفتن به آسیا باید درون زمین هم برنده باشند و از آن سو هوادارانی که بعید است بغض‌هایشان رمقی برای طرفداری باقی گذاشته باشد. به بازیکنان خارجی دو تیم چطور باید اتفاق پیش‌آمده توضیح داده شود و تبعات آن چه خواهد بود. بازیکنان جوانی که با امید رفتن به آسیا به اینجا آمدند و بازیکنان باتجربه‌ای که به دنبال یک پایان شیرین بودند. این‌جا دیگر رنگ‌ها معنی ندارند و این رویاهای یک فوتبال است که برسر اهالی‌اش آوار شده است. 

هفته چهاردهم بیش از هر چیز تحت تاثیر حذف سرخابی‌ها از آسیا خواهد بود و این اتفاق می‌تواند نه تنها بازی‌های این دو تیم که کل فوتبال را تحت تاثیر قرار بدهد. گل‌گهر سیرجان هم درخواستش برای حضور در آسیا رد شد تا امیرقلعه‌نویی هم رویای دیدن آسیا بعد از سال‌ها را به دست فراموشی بسپرد.

تنها بازی استاندارد هفته سپاهان و فولاد است! دیداری که به لطف مدیران اصفهانی در توفان فوتبال در جایی آرام و به دور از دغدغه برگزار خواهد شد. اگر مدیران سابق سرخابی برای آیندگان بدهی، کسر امتیاز، شکایت، پنجره بسته، استرس و دردسر را به یادگار گذاشتند، مدیران اصفهانی این فصل را به فصلی آرام برای هواداران دو تیم تبدیل کردند. محمدرضا ساکت و سعید آذری مدیران فصل گذشته سپاهان و فولاد کاری را که سرخابی‌ها به عنوان وعده و وعید در بوق و کرنا کردند در واقعیت انجام دادند تا حداقل دو نماینده برای ایران در آسیا باقی بماند. 

 نتایج و اتفاقات بازی‌های این هفته سرخابی‌ها را باید برای حمید سجادی، وزیر ورزش فرستاد. برای سوالی که چند ماه پیش مطرح کرد و پرسید: «کجای دنیا نتایج فنی یک تیم به مدیریت مربوط می‌شود که اینجا مربوط شود؟ اینها بهانه است و خواهش می‌کنم جامعه ورزش وارد این حاشیه‌ها نشوند». استقلال و پرسپولیس که در این ماه‌ها بیشترین ضربه‌ها را از مسائل مدیریتی خوردند به بالاترین جای ممکن رسیدند. حالا دیگر این ضربه‌ها به مسائل فنی و مشکلات فنی محدود نشده است و به حذف رسیده است. حذف دو نام بزرگ از آسیا؛ تیم‌هایی که دیگر حتی برای قاره کهن وجود خارجی ندارند و تمام. 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *